Citat:
Ursprungligen postat av
KlausStein
Merapi, du får svar som du frågar. Vill du inte bli anklagad för att vara lögnaktig? Ljug då inte, och använd inte en lögnaktig retorik där du flyttar fokus från sakfrågan vilket hela ditt svar till mig är. Vill du inte bli förminskad? Förminska då inte andra användare vilket du gör mot i princip alla användare. Tål du inte din egna hårda ton?
Trams. Jag ljuger inte bara för att jag inte håller med dina åsikter eller påståenden.
och sakfrågan i denna tråd är argument mot att omyndigförklara just kvinnor (förbjuda dem rösträtt). Antifeministiska FB snubbars standard retorik att kvinnor bör förlora sin rösträtt pga invadnringsfrågan, förlorar redan i grunden all hållbarhet. I princip alla partier utom SD var för invandring och den asylpolitik vi hade, sist vi röstade, så går lika väl anklaga ca 80% av de manliga rösterna som lades utanför SD valurnor. Men att FB klientelet är lite för dumma för att inse detta och gärna vill se allt i: för och emot just 1 fråga samt kvinnligt/manligt är ju inte direkt förvånande.
Och jag blir först raljant och möjligen lite otrevlig efter att ha fått svar som går under alla värdighet.
Håller man en saklig och värdig ton så får man detsamma tillbaka. Klara mn inte detta får man först skit sen ignorerar jag vederbörande.
Citat:
Återigen ger du mig inga svar på kärnan i mitt argument, att du och dina gelikar är kvinnofientliga. Det är en verklighet du inte vill konfrontera trots att den är uppenbar. Därför ett fullkomligt ickesvar. Jag ska bemöta några utvalda delar ur det.
Fatta några mycket enkla saker..Feminism är en ideologi som i stort arbetar för KVINNORS lika värde och rättigheter i VÄRLDEN, inte enbart i Sverige. Den/ Detta är ett övergripande paraply med många nationella och praktiska inriktningar, men målet är detsamma.
Dock finns där ingen praktiskt inriktning inom feminismen som går ut på att mörda, skita i, låta män eller pojkar svälta ihjäl eller slaktas i krig eller stå utan hjälp vid katastrofer. Inte så feminister generellt tänker. Allright?
Att överlämna den stora katastrof som numera råder inom Syrien och även i andra delar av världen
tills sitt eget öde är inte i dagens läge speciellt smart. Detta leder till att du får en hel generation ungar som är helt traumatiserade, utan möjligheter eller framtid i dessa områden, och vad leder detta till?
det svaret har du redan, det är vad du ser idag nämligen.
Citat:
Det här är inga åsiktsfrågor. Du är fri att kolla upp vad statistiken säger själv, och den är på min sida.
Nej du har ett gäng stockkonervativa och nationalistiska idioter på div. bloggar.
Går du till välrenommerade forskare inom dessa saker så har du en betydligt mer nyanserad femma.
Här ex. en mer kortfattad som tar med flera forskarnamn, du kan sen googla dig vidare utefter dessa namn.
https://www.advokatsamfundet.se/Advokaten/Tidningsnummer/2010/Nr82010-Argang76/Invandrare-och-brottslighet--myter-och-statistik/
"
Och andra faktorer än utländsk härkomst ger väsentligt större överrisk: Det är 3,5 gånger vanligare att män misstänks för brott än kvinnor. Det är 6,1 gånger vanligare att personer från familjer som har haft socialbidrag misstänks för brott än från familjer som inte har haft det. Och det är 5,7 gånger vanligare att personer som inte har gått i gymnasiet misstänks för brott än personer med minst gymnasieutbildning."
I korthet vad forskare säger är att anledningen till att folk begår brott är generellt: fattigdom, utsatthet, dvs socioekonomiska faktorer samt manligt kön (högre risktagning samt genus)
etnicitet är inte en faktor utan i sånt fall kultur, i fallet kvinnovåld ex. manlighetskultur och hederskultur.
(och en till studie. Kolla nr 2.
http://mb.cision.com/Public/151/9555300/9c7b30009cc57889.pdf)
Att just gruppen invandrare är 2,5 överrepresenterade inom kriminalitet förklaras alltså av ovan inte pga att de är just invandrare. I sånt fall skulle ex. norrbaggar begå brott i Sverige högre grad.
Citat:
Nej, ansvaret för att vi har importerat horder av utländskt slödder som ger sig på våra kvinnor ligger enbart på dem som öppnat upp för och stödjer fortsatt import. Det vill säga på dig och dina gelikar.
Ja just är alla dessa kvinnliga "utländska slödder" och alla utländska "slöddriga" barn och "slöddriga" gamlingar och "slodder"familjefäder som är skyldiga….jajamensan.
från länken ovan:
"Av de utrikes födda i undersökningen har 2,2 promille misstänkts för våldtäkt, vilket innebär att 99,78 procent inte har misstänkts. För personer födda i Sverige av svenska föräldrar är motsvarande andelar 0,4 promille som har misstänkts för våldtäkt respektive 99,96 procent som inte har misstänkts."
Är alltså extremt få av alla invandrare som någonsin kommer begå brott eller våldta någon. Precis samma som för svenskar för övrigt. Ok?
Läste nyss en liten krönika i saken som just handlar om dig
http://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/andrevwalden/article22598399.ab
Citat:
Roligt att du tar Tyskland som exempel som har slitits sönder totalt i två världskrig under 1900-talet. Ändå såg vi inga massiva folkflyttningar några längre sträckor, och kommer ej heller att se i framtiden. Folk flydde, ja, men såg vi några 2.5 miljoner tyskar i Sverige?
nej vi såg 6 miljoner potentiella flyktingar brännas upp eller utrotas istället. och en massutvandring till USA ex. Sveriges gränser var i princip stängda tills efter kriget. Sen skickade man tillbaka ex. balterna till lite mer utrotning, när man nu ändå höll på.
Antar att detta också är kvinnor och feministers fel?
Citat:
Sedan angående hjälpinsatser eller invandring så står de visst i motsatsförhållande till varandra eftersom de delar samma begränsade budget. Och engagerade personer har sedan länge klagat på att inte tillräckligt med pengar läggs där de gör nytta, där kvinnorna finns, dvs i närområden. Vad tror du Hans Rosling stod och snackade om under förra året egentligen?
Sverige tillhör ett av de länder som ger mest ekonomiskt bidrag till dessa områden + att vi tagit emot flyktingar.
Citat:
Jag bad dig motivera detta. Gör det.
Motivera vad? Att krigskatastrofer numera är ett hot mot hela världen och inte bara närområden i en värld med den globalisering och teknik vi numera har?
Citat:
Nej, men du låter det ske. Du blundar för det och sviker dina så kallada systrar.
Och för att jag betraktar mig som syster till alla inte bara de som delar min hudfärg eller kön för den delen. De som verkligen låter dessa saker ske är de män, ofta unga män, som just ägnar sig åt dessa saker, och de män som rycker på axlarna och tycker att äsch kvinnor får väl skylla sig själva för att de gick ut, tog den där färjan, drack, pratade med den eller den etc. Och den grupp män som sitter på detta forum och seriöst anser att kvinnor är sämre varelser som inte ska ha någon talan i samhället. DÄR har du det riktiga sveket.
Citat:
Mina inlägg har trots sina hårda ord alltid varit hederliga och sakliga. Dina har aldrig varit det utan istället dansat runt kärnan i en förhoppning om att inte bli upptäckt.
Nej de tär inte sakligt att fläkta ur sig dumheter ELLER att göra det med de personpåhopp som du körde med. men! jag har noterat viss bättring. Så