Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-10, 01:27
  #11785
Medlem
gulmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det sa jag inte, jag sa "inte särskilt mycket mindfuck" och i jämförelse med 5 gram torkade cubbar så var 35mg HOMET som en piss i havet.

Sen är det ju knark vi pratar om, det är ganska individuellt.

Hur fan kan du ens jämföra 5g cubensis med 35mg homet?
Som att jämföra melatonin med dmt, klart att en hårding som du
inte upplever något utöver det vanliga på klena substanser som 4h?
Är ju en placebo drog för dig mannen
Citera
2016-04-10, 01:50
  #11786
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulman
Hur fan kan du ens jämföra 5g cubensis med 35mg homet?
Som att jämföra melatonin med dmt, klart att en hårding som du
inte upplever något utöver det vanliga på klena substanser som 4h?
Är ju en placebo drog för dig mannen
Kan du sluta med dina halmgubbar? Snälla och tack.
Vidare bör tänka på att min upplevelse och din upplevelse är båda lika sanna. Du får en spirituell upplevelse av 35mg HOMET, jag får det inte. Det är inte mer med det. Att trippa är en väldigt subjektiv upplevelse. Jag vet inte hur gammal du är eller hur många gånger du har trippat. Jag har väl ett hundratal trippar över 15 år eller så under bältet. Det är klart att jag är lite blasé och har en hjärna som är ganska van vid det extremt abstrakta tänkandet som vi kallar för mindfuck.

Jag tycker HOMET är en fantastiskt kul substans, ganska mild och vänlig - utmärkt för nybörjare eftersom mindfucken inte är så grov och för att man får riktigt kul OEV och CEV. Men det är inte en substans jag skulle ta i syfte att utveckla mig spirituellt. Jag har visserligen bara tagit det två gånger men ingen av gångerna kände jag att HOMET gav mig så mycket mer än en kul upplevelse och jag placerar den tillsammans med bland annat 2cB i facket "partyhallucinogen" - kul men inte så djupa.

Du behöver inte alls ha samma uppfattning, världen är liksom en subjektiv plats. Så "mannen", chilla och acceptera att din och min upplevelse inte nödvändigtvis är densamma men att ingen av dom är fel.
Citera
2016-04-10, 10:15
  #11787
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Kan du sluta med dina halmgubbar? Snälla och tack.
Vidare bör tänka på att min upplevelse och din upplevelse är båda lika sanna. Du får en spirituell upplevelse av 35mg HOMET, jag får det inte. Det är inte mer med det. Att trippa är en väldigt subjektiv upplevelse. Jag vet inte hur gammal du är eller hur många gånger du har trippat. Jag har väl ett hundratal trippar över 15 år eller så under bältet. Det är klart att jag är lite blasé och har en hjärna som är ganska van vid det extremt abstrakta tänkandet som vi kallar för mindfuck.

Jag tycker HOMET är en fantastiskt kul substans, ganska mild och vänlig - utmärkt för nybörjare eftersom mindfucken inte är så grov och för att man får riktigt kul OEV och CEV. Men det är inte en substans jag skulle ta i syfte att utveckla mig spirituellt. Jag har visserligen bara tagit det två gånger men ingen av gångerna kände jag att HOMET gav mig så mycket mer än en kul upplevelse och jag placerar den tillsammans med bland annat 2cB i facket "partyhallucinogen" - kul men inte så djupa.

Du behöver inte alls ha samma uppfattning, världen är liksom en subjektiv plats. Så "mannen", chilla och acceptera att din och min upplevelse inte nödvändigtvis är densamma men att ingen av dom är fel.

Exakt, har läst om att set-and setting är viktig, vilket det är (halluciogener är inte min favorit, bara prövat 4-ho-met samt LSD). Hade urusel set-and-setting. Min säng låg på golvet i ett hörn, hade massa kartonger med kläder och allt allmänt för huset hade sanerats (efter branden / brännskadan) och annat skit där. Föräldrarna hemma, eller rättare sagt ute på promenad osv. Hade precis varit med om en brandolycka med brinnande olja (dryga 800 grader varmt) handen smälte kan man säga. Allt detta inför en tripp på 4-ho-met för första gången på psykadelika. Trippen var helt underbar om man bortser från början då ångest samt halvt panikartat men visste att jag hade tagit en drog och att det kommer gå över "go with the flow". Vet inte hur mycket jag tog men ögonmåttet (detta var för cirka fem år sedan) var kanske 50-70mg.

Det var inget direkt djup i det hela, men när mina föräldrar samt ena syskonet kom tillbaka (hade ena fönstret öppet) så kunde jag höra när de pratade hur det, ljudet, kom vibrerande genom väggarna via strömmen in i min kropp. Etc.

Var runt 20 års åldern och hade läst på sen jag var väldigt ung. Men nja, opioider är mitt choice of drug, men LSD och liknande funkar väldigt bra om man är självmordsbenägen (i alla fall för mig) då det hjälpte mig att se livet på ett annorlunda sett. Nåja.
Citera
2017-04-21, 07:33
  #11788
Medlem
Har haft så brutalt förlösande upplevelser på denna. Finns två rapporter i tripprapportforumet om man vill läsa. Känner att formel-ettan börjar kalla på mig igen, många år sen sist... Det ligger något i termen "psykedelian hittar dig". Finns denna någonstans? Shop-forumet är ju inte direkt upplysande på något sätt. Skicka PM om det inte passar för tråden...
Citera
2017-04-21, 09:13
  #11789
Medlem
forfoxsakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netzach
Har haft så brutalt förlösande upplevelser på denna. Finns två rapporter i tripprapportforumet om man vill läsa. Känner att formel-ettan börjar kalla på mig igen, många år sen sist... Det ligger något i termen "psykedelian hittar dig". Finns denna någonstans? Shop-forumet är ju inte direkt upplysande på något sätt. Skicka PM om det inte passar för tråden...

Denna var mycket fin. Min första rc-hallucinogen, magiska minnen av alla trippar som jag tog med den lilla påsen.
Inrikes och lagligt nuförtiden så är 4-aco-met en rätt okej ersättare, ganska lik men snällare, mjukare och med mindre mindfuck. Hade valt 4-ho-met före den alla gånger men det är ändå ett mycket trevligt syskon till sin föregångare.
Citera
2017-05-26, 12:58
  #11790
Moderator
kvm3s avatar
Inatt trippade jag på metocin för första gången på åratal och det var precis som jag mindes det. Färgglatt, frigörande, euforiskt och väldigt dansvänligt. Afterglowen tillbringades ute i naturen i goda vänners lag. Underbart!
Citera
2017-07-05, 14:09
  #11791
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Kan du sluta med dina halmgubbar? Snälla och tack.
Vidare bör tänka på att min upplevelse och din upplevelse är båda lika sanna. Du får en spirituell upplevelse av 35mg HOMET, jag får det inte. Det är inte mer med det. Att trippa är en väldigt subjektiv upplevelse. Jag vet inte hur gammal du är eller hur många gånger du har trippat. Jag har väl ett hundratal trippar över 15 år eller så under bältet. Det är klart att jag är lite blasé och har en hjärna som är ganska van vid det extremt abstrakta tänkandet som vi kallar för mindfuck.

Jag tycker HOMET är en fantastiskt kul substans, ganska mild och vänlig - utmärkt för nybörjare eftersom mindfucken inte är så grov och för att man får riktigt kul OEV och CEV. Men det är inte en substans jag skulle ta i syfte att utveckla mig spirituellt. Jag har visserligen bara tagit det två gånger men ingen av gångerna kände jag att HOMET gav mig så mycket mer än en kul upplevelse och jag placerar den tillsammans med bland annat 2cB i facket "partyhallucinogen" - kul men inte så djupa.

Du behöver inte alls ha samma uppfattning, världen är liksom en subjektiv plats. Så "mannen", chilla och acceptera att din och min upplevelse inte nödvändigtvis är densamma men att ingen av dom är fel.

Håller med dig helt.
Jag tar dessa 4-Ho-Met 4-Aco-Met mm mm för ett syfte. Ha kul.
Vill jag få en spirutiell upplevelse då gäller det ta ett par lappar lsd, DMT. Satt och tog lsd varje helg i ett försök att hitta inom mig varför jag mår dåligt. Lyckades ganska bra.
Citera
2019-12-05, 03:02
  #11792
Medlem
SvampDamp.s avatar
Finns substansen ens kvar att tillgå?
Citera
2019-12-08, 23:23
  #11793
Medlem
Numes avatar
Jag kom ihåg några gånger jag tog metocin... 20-45mg (av fumarat saltet prisman sålde för länge sedan) kändes ungefär lika dant, vilket jag tog vid 4-5 tillfällen (vanligtvis med ca 14 dagar mellanrum).

Dom första gångerna kändes det intressant och inspirerande. Första gången kände jag mig rätt uppiggad i någon bemärkelse i flera dagar efter, då tog jag väl ~20mg. Men 3:e eller 4:e gången vid doser 25-45mg så tyckte jag att det var lite tråkigt, massa färgglada visuella upplevelser och konstigheter utan vidare mening. Kändes som man fick nog efter en timma eller så dom där gångerna o mest störde sig på att man var så pass skev ändå.

Sedan testade jag vad som väl anses vara riktigt höga doser enstaka gånger men det blev inte så lyckat och jag kan inte säga så mycket om det då jag ena gången fick huvudvärk/tandvärk och det kändes som det inte slog på (~65mg) och jag blev bara grummlig/skev i någon diffus mening, och andra gången nojjade jag och tog benso för att avbryta förflyttningen till nästa universum (~100mg).

Oral dosering alla gånger, många år sedan. Alltid försökt ta det i kolmörker och som mest med en del musik inblandat.

Därefter har man ju testat det ena o det andra... Inte så mycket hallucinogener men rökte en del cannabis nyligen och början på vissa av dom upplevelserna påminde en bit om 4-ho-met. Är inte vanerökare. Blev helt jäkla skev i 15 minuter av några blommor en kväll, tankeloopar och CEVs som påminde om 4-ho-met (det visuella var såklart inte alls lika starkt som 4homet) ....innan jag somnade.

Det jag inte gillar med 4-ho-met och cannabis för den delen, är en slags sårbarhetskänsla, och dessutom är det ofta en kroppslig obehagskänsla inblandad. Men jag vet inte, mycket möjligt att doseringarna av 4 ho met var lite väl höga många gånger i mitt fall. Med cannabis så verkar det som att första minuterna är mest obehagliga sen blir det ganska lugnt (men jag tenderar ju somna så jag vet inte).

Ketamin är den enda "knasdrog" jag verkligen gillat överlag. Men det är en ganska unik drog vad det verkar...
__________________
Senast redigerad av Nume 2019-12-08 kl. 23:27.
Citera
2019-12-17, 18:08
  #11794
Medlem
hezbollahs avatar
[quote=Nume|
Sedan testade jag vad som väl anses vara riktigt höga doser enstaka gånger men det blev inte så lyckat och jag kan inte säga så mycket om det då jag ena gången fick huvudvärk/tandvärk och det kändes som det inte slog på (~65mg) och jag blev bara grummlig/skev i någon diffus mening, och andra gången nojjade jag och tog benso för att avbryta förflyttningen till nästa universum (~100mg).
[/QUOTE]

Jag hade min bästa 4-ho-met upplevelse på 100mg nasalt. Kraftigt visuellt, kul! Tänker testa det igen snart kanske IV eller IM
Citera
2020-07-13, 10:50
  #11795
Medlem
Hej. Är det någon som vet hur länge man kan förvara 4-ho-met innan det blir kasst eller tappar effekt?
Borde ju gå ha det i frysen men hur länge tror ni eller vet ni det kan hålla??
Citera
2020-07-13, 19:02
  #11796
Medlem
NioLivs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rhytm81
Hej. Är det någon som vet hur länge man kan förvara 4-ho-met innan det blir kasst eller tappar effekt?
Borde ju gå ha det i frysen men hur länge tror ni eller vet ni det kan hålla??
Det håller bra i frysen minst ett år skulle jag säga, antagligen längre.
En vän till mig hade 4-aco-dmt(+annat man trippar på) i en kasse i rumstemperatur och efter två ca prova jag hans 4-aco och det hade inte tappat mycket i potens.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback