Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-07, 20:14
  #10585
Medlem
4-ho-met numera olagligt? Såg någon skriva att det klassades 1 september, och prisman verkar ha lagt ned för tillfället. Någon som har bevis för detta?


"Hur länge brukar ni andra få vänta på ert paket från prisman? Första gången därifrån nu, och har väntat i 16 dagar.."

Gå in på deras hemsida. Allt som står där är: "We are not accepting new orders at this time. Current orders may be delayed. Please refer to Ms Samantha Parker if you have an outstanding order."
Citera
2011-09-07, 20:28
  #10586
Medlem
typganjamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooltompa
4-ho-met numera olagligt? Såg någon skriva att det klassades 1 september, och prisman verkar ha lagt ned för tillfället. Någon som har bevis för detta?


"Hur länge brukar ni andra få vänta på ert paket från prisman? Första gången därifrån nu, och har väntat i 16 dagar.."

Gå in på deras hemsida. Allt som står där är: "We are not accepting new orders at this time. Current orders may be delayed. Please refer to Ms Samantha Parker if you have an outstanding order."

Det har stått på hemsidan i 12 dagar att det ska vara ivägskickat, skickade efter 4-ho-met någon dag innan de drog ner sidan.

EDIT: Det enda jag kan göra är väl att vänta iofs. Läste precis att de inte går med på refunds etc. Tack ändå!
Citera
2011-09-07, 20:36
  #10587
Medlem
Alp-Ottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooltompa
4-ho-met numera olagligt? Såg någon skriva att det klassades 1 september, och prisman verkar ha lagt ned för tillfället. Någon som har bevis för detta?


"Hur länge brukar ni andra få vänta på ert paket från prisman? Första gången därifrån nu, och har väntat i 16 dagar.."

Gå in på deras hemsida. Allt som står där är: "We are not accepting new orders at this time. Current orders may be delayed. Please refer to Ms Samantha Parker if you have an outstanding order."

4an är inte med här iaf
http://www.lakemedelsverket.se/uploa...VFS_2011_8.pdf
Sen om det finns fler dokument eller föreskrifter som tillkommit vet jag inte. Verkar inte som att det är klassat än.

Har en order som jag la dagen innan, eller kanske två dagar innan sidan var nere tillfälligt. Blev "Confirmed" dagen efter men sen dess har den inte ändrats till "Shipped" än. Är nu ungefär 15 dagar sedan. Har slängt iväg ett mail men inget svar än, och idag så stängdes sidan igen ... vet tyvärr inte vad som försiggår
Citera
2011-09-07, 20:56
  #10588
Medlem
Klyrres avatar
Ja hoppas verkligen inte de blivit klassat... Har funderat på å beställa ett tag å nu såg ja att prisman va nere igen ... Kommer dom upp igen får de allt bli 1g så man rer sej ett tag...
Citera
2011-09-07, 22:03
  #10589
Medlem
g00dstuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alp-Otto
4an är inte med här iaf
http://www.lakemedelsverket.se/uploa...VFS_2011_8.pdf
Sen om det finns fler dokument eller föreskrifter som tillkommit vet jag inte. Verkar inte som att det är klassat än.

Har en order som jag la dagen innan, eller kanske två dagar innan sidan var nere tillfälligt. Blev "Confirmed" dagen efter men sen dess har den inte ändrats till "Shipped" än. Är nu ungefär 15 dagar sedan. Har slängt iväg ett mail men inget svar än, och idag så stängdes sidan igen ... vet tyvärr inte vad som försiggår

+1 Samma här! Om de lägger ner nu och scammar mig så blir jag svettig i ryggslutet!!
Citera
2011-09-08, 03:10
  #10590
Medlem
Tråkigt om det visar sig vara sant. Extra tråkigt att jag fortfarande bor hemma, och päronen bevakar mina varje steg efter att jag på grund av en extremt dålig tripp på just 4-HO-MET tvingades spendera natten på psykakuten, vilket resulterar i att jag inte kan beställa hem några försändelser alls med post.

End of an era!
Citera
2011-09-08, 04:25
  #10591
Medlem
För er som ska testa 4-ho-met tipsar jag verkligen att göra det i kombination med film. Det ska vara en stor dos också. Dom första gångerna tog jag rätt små doser 20-30mg och utomhus/på fest. Det enda som hände då var att jag blev väldigt borta men jag såg inget speciellt. Nu häromdan bomba jag 3 doser, skulle tro att varje dos var 20mg eller mer. Helt plötsligt slog det till och det gick snabbt.

Jag hade planerat innan att se på film men det gick så snabbt så jag hade inte ens hunnit välja nån när ruset slog till och satt vid datorn. Det började som med alla andra rus att allt blev lite rosa/lila och jag klarade inte längre att kommunicera på chatten. Tvn stog nu på discovery channel och helt plötsligt började tv skärmen att hacka typ som att det vore dålig sändning. Men det hade ju varit perfekt bild innan och min tv brukar sällan bli så. Men det var väldigt störande så jag började röra runt antennen men det bara fortsatte och fortsatte. Den där jobbiga rösten från "så funkar det" började eka så ljudet kom två gånger hela tiden och bilden fortsatte hacka.

Sen tillslut fick jag upp min lista på inspelade filmer och satte på harry potter. Bilden och ljudet fortsatte och jag fattade nu att det måste vara en hallucination så det slutade ganska snabbt. Allt i filmen handlade om mig, allas ansikten och allt var mycket mycket läskigare än vanligt. Varje gång dom sa något kopplade jag det till drogen. Typ När harry potter såg den där osynliga hästen som drog vagnen kopplade jag det till att harry potter hade tagit homet och därför kunde se hästen som jag.

Sen när harry potter skulle träna upp skolans arme eller vad det var i ett hemligt rumm på skolan och han sa typ "when you fight against these stuff in real life is not like school, in school you can just try again but when your out there you're all alone." så fick jag för mig att det var jag som sa dom orden men att det betydde så här ist: "när man tar droger när man är vuxen är inte som när man testade i skolan, i skolan är man minderårig, livet leker och skulle något gå snett kan man bara få hjälp från föräldrarna, men när man är vuxen står man där helt ensam"

Sen när Hermeione sa "thats why we're here to listen to you" kändes det som att det var mig dom skulle lyssna på för jag hade knarkproblem. Jag trodde ofta att jag var harry potter. Sen var det en massa saker i filmen som jag trodde inte hände på riktigt utan som bara var homet men efter att ha sett filmen en gång nykter efter insåg jag att filmen verkligen var sådär sjuk på riktigt för det mesta

Under filmen blev jag jätte rädd flera gånger det var mycket mycket läskigare än att se film nykter, jag kunde knappt stå upp hade lite svårare att andas och svettades mycket. Jag blev också pissnödig nästan hela tiden, gick på toa nästan 10 gånger hela natten vilket måste varit pågrund av drogen för annars pissar jag kanske 1 gång per natt. Blev nojjig över detta varje gång då mina föräldrar var hemma och borde undrat vad jag gjorde. På toan såg jag mönster som rörde sig i kakelväggen liknande jag har sett i nästan varje tripp. Min hörlurar sladd fastnade vid flera tillfällen längst bena och i ansiktet vilket var jobbigt. Jag fick även vättska och damm ur ögonen kändes det som vilket jag försökte ta bort med en handuk.

Minns inte så mycket mer specifikt o det är svårt att förklara ruset från den här drogen efterssom den är så psykisk och inte så mycket visuell som andra tripp droger. Homets rus är väldigt likt en psykisk sjukdom och liksom mina andra trippar kändes det som jag precis blivit schizofren. Alla magiska saker i filmer trodde jag liksom var saker jag såg för att jag var psykiskt sjuk och att jag skulle vara så här för alltid, det var nog det läskigaste. Men jag gillar läskigt och kommer att testa den här drogen igen.
__________________
Senast redigerad av illusi0n 2011-09-08 kl. 04:41.
Citera
2011-09-08, 06:01
  #10592
Medlem
Bockstensmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Tråkigt om det visar sig vara sant. Extra tråkigt att jag fortfarande bor hemma, och päronen bevakar mina varje steg efter att jag på grund av en extremt dålig tripp på just 4-HO-MET tvingades spendera natten på psykakuten, vilket resulterar i att jag inte kan beställa hem några försändelser alls med post.

End of an era!
Vad tråkigt! Lust att berätta närmare vad som hände?
Citera
2011-09-08, 14:14
  #10593
Medlem
Kort och gott så fick jag för mig att tiden hade stannat, att jag var den enda människan och att alla andra var vanföreställningar, så jag var tvungen att ta mitt liv vilket skulle resultera i att jag återföddes i nästa liv. Alla dessa tankar fick mig att slå huvudet i badkaret (vilken syn, va?) upprepade gånger och jag hade till och med börjat leta efter knivar, men sedan klarade inte mina vänner av att hålla mig, för jag var helt vansinnig, så de tvingades ringa polisen som kom och körde iväg mig.

Under samma tripp får jag också för mig en annan grej, som näsan kändes värre: jag var söker på att jag överdoserat 4-HO-MET och att jag var extra känslig mot substansen, så det rådde inga tvivel om att min kropp låg någonstans i något rum, och att jag var en "ande" som bara kunde få kroppen att vakna upp genom att ta mitt ("andens") liv.

En tripp, två självmordsscenarion... Knappast optimalt!
Citera
2011-09-08, 14:26
  #10594
Medlem
WizardInBlacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosenkvarts
Kort och gott så fick jag för mig att tiden hade stannat, att jag var den enda människan och att alla andra var vanföreställningar, så jag var tvungen att ta mitt liv vilket skulle resultera i att jag återföddes i nästa liv. Alla dessa tankar fick mig att slå huvudet i badkaret (vilken syn, va?) upprepade gånger och jag hade till och med börjat leta efter knivar, men sedan klarade inte mina vänner av att hålla mig, för jag var helt vansinnig, så de tvingades ringa polisen som kom och körde iväg mig.

Under samma tripp får jag också för mig en annan grej, som näsan kändes värre: jag var söker på att jag överdoserat 4-HO-MET och att jag var extra känslig mot substansen, så det rådde inga tvivel om att min kropp låg någonstans i något rum, och att jag var en "ande" som bara kunde få kroppen att vakna upp genom att ta mitt ("andens") liv.

En tripp, två självmordsscenarion... Knappast optimalt!

Jag har fått liknande förvrängda uppfattning om tid och verklighet (trodde jag var psykotisk och/eller hjärndöd och låg på en bår någonstans), och då var jag också ensam. Det gick över efter någon timme, men den där timmen med total avsaknad av personlighet och förvrängda tankeloopar samt extremt intensiva visuals och ljudförvrängningar/hallucinationer var ingen picknick...

Det är nog rätt så lätt att underkasta sig trippens vansinnighet och orimlighet istället för att försöka hitta något att klamra sig fast vid, vanligtvis; "jag har bara tagit något, det går över, bäst att byta musik..."
Citera
2011-09-08, 18:16
  #10595
Medlem
Custom_mades avatar
Verkar som ni tar alldeles för stora doser eller bara är allmänt lättskrämda/oerfarna.

Jag vill slå ett slag för 4-ho-met och säga att jag verkligen tycker att det är otroligt visuellt!

Enda jag "fått för mig" i stil med era vansinnesgrejer( ) är väl att mina känslor inte hade någon anknytning till världen riktigt och att känslor var nåt som kunde kontrolleras av mig i alla situationer. Kunde praktiskt taget växla mellan att storgråta och vara otroligt lycklig till att sitta helt oberörd och samtidigt kunde jag "nu är jag ledsen(kunde vara vilken känsla som helst), nu vill jag dock vara glad ett tag". Jag kunde uppskatta att vara genuint ledsen, tänkte på min situation i livet och min familj.

Jävligt underlig drog som jag uppskattar som tusan. Dock tycker jag ej det finns någon mening att vara ensam och trippa. Trippat på syra ensam, det var mysigt, dock när jag testade 4-ho-met ensam så kände jag att det inte gav så värst mkt, därför så förflyttade jag mig ut, trist dock att det var festival samma dag så skitmycket folk på stan, blev lite för mycket med allt folk så drog mig tillbaka på en skön efterfest bara och snacka lite skit.
Citera
2011-09-08, 19:36
  #10596
Medlem
DeltXs avatar
Någon som testat nrc's 4-ho-met?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback