2016-04-08, 19:26
Medlem
Dead-Skin-Masks avatar
Jag hade köpt ett hus i skogen, långt åt helvete som tillflyktsort, en grymt skön bil och bjudit polarna på massa festivaler i sommar

Resten hade jag nog försökt investera i något jag själv tycker är kul. Eller öppna ett företag och låta hobbyn bli ens arbete
Citera
2016-04-08, 19:28
Medlem
Neroxxs avatar
Gillar att TS största tankar går kring att ta hit en brud.
Sedan en lägenhet för 1-2 mille är inte direkt en stor summa i en större stad.

Investera halva summan för framtiden och unna sig lite vardagslyx så som renovering av villan, resor och materiella ting.
Citera
2016-04-08, 19:40
Medlem
Bbobis avatar
Hade gjort vad jag gör nu men höja standarden och starta eget.

Såklart unna mig en massa extra resor och extra lyx. Behöver aldrig mer jobba men som sagt skulle jag vilja ha något eget att ta hand om. Ett guesthouse tex. Liksom nu så håller jag mig på varmare breddgrader där pengarna som går åt kan klassas som kaffepengar.
Citera
2016-04-08, 22:13
Medlem
Köpa en villa utomlands där jag kan bosätta mig, för ca 9 miljoner kanske och resa runt världen för resten.
Citera
2016-04-08, 22:39
Medlem
TheBirdIsTheWords avatar
Skulle köpa mig en 50 hektar stor bondgård och en traktor och lite leksaker.. Motocrossar etc..
Citera
2016-04-08, 22:44
Bannlyst
Slutat jobba och levt i lyx resten av livet såklart.
Citera
2016-04-08, 22:47
Medlem
hippilis avatar
Hm. En ny mig svets. En plasma skärare. Beställt massa delar till veteran bilarna. Gett tjejen en rejäl slant. En större vedpanna som värmer både hus och garage. Byggt en lackeringsbox så jag kan få in stora bilar. Listan hade varit lång.
Citera
2016-04-09, 00:32
Medlem
Cosmo.Kramers avatar
Vad jag skulle gjort? Ingenting egentligen. Har redan en bostad jag trivs med och jag vill inte ha en bil. Jag skulle köpa lite högutdelande aktier så att utdelningarna fyller ut kassan och får kapitalet att växa. Annars skulle jag plugga klart, jobba på som vanligt.

Sen är 10 miljoner inte helt omöjlig summa att spara ihop. 35 år med 5% i ränta så har du 9 miljoner givet att du sparar undan 7000 i mån vilket är möjligt om man är ekonomiskt lagd och har en bra lön.
Senast redigerad av Cosmo.Kramer 2016-04-09 kl. 00:35.
Citera
2016-04-12, 17:37
Medlem
jag tar det jävligt lugnt och knegar vidare ett tag. Men tar ledigt så mycket jag får pressen att få in slantarna är ju borta...

Först tar jag det nog lugnt och investerar i aktier för jag behöver inget egentligen, få pengarna att växa lite till... för skojs skull. Ingen får veta...

Sedan så funderar jag i lugn och ro på hur jag vill bo och vad jag vill göra

Det jag vet nu är att jag vill ha en tvåa med balkong så det blir det första om typ ett-två år beroende på hur pengarna växer. Troligtvis har dom växt så mycket att vinsten räcker till ny lägenhet i mitt område jag trivs bra så så får det bli.

Sen så återinvesterar jag hälften av vinsten och gör roliga saker för den andra... ungefär så

Jobba mindre och mer roligt,,, Resa ett par gånger per år. Köpa en liten gammal sommarstuga att renovera upp, sånt tycker jag är roligt.

Vistja. Föräldrarnas lån betalar jag av och dom får nya fönster i present... Syskonen får en liten nätt summa och nån resa blir det nog lite sånt med vänner och så där--- Men som sagt diskret, säger att jag vunnit 100k eller något sånt
Citera
2016-04-13, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoseMourinho
Vad skulle du gjort för 10 miljoner?

Jag kan inte tänka mig något alls, man kommer aldrig bli sexuellt utsvulten eftersom man bara kan ta hit en 20-30 årig thailändska om man vill ha sex när man blir gammal... Så att satsa speciellt mycket pengar på riktig prostitution blir det inte frågan om eftersom man bara kan ta hit en thailändska när man känner för det. (Dock kommer det inte hända närmsta 10-20 åren).

Visst, kanske någon snygg bil och en OK lägenhet för 1-2 miljoner... Sen har vi kvar 8 miljoner, vad gör man då?

Vad skulle ni gjort för 10 miljoner?
Så det var sex och en bil det första du kom på om du fick 10 miljoner... stackare.

Personligen skulle de hamna i aktieportföljen och stannat där tills jag dör.
Citera
2016-04-13, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Jag skulle göra samma saker som jag kommer att göra när jag har en fjärdedel av 10 miljoner. Citerar mig själv:
Blir stressad bara av att läsa allt du skall försöka hinna med... Glöm inte att leva oxå
Citera
2016-04-13, 12:56
Bannlyst
Köpt jackor för 3500 kr/st. 8 st jackor skulle jag köpt. Sedan skulle jag köpt de snyggaste kläderna jag visste, skor, parfym osv. för 100 000 sammanlagt.
Sedan skulle jag köpt hemmabio, och en massa kökselektronik.
Även sådana här skitsnygga spel som wow också.
En bra ljudanläggning, en fet lägenhet.
Ingen bil tyvärr för det drar alldeles för mycket kostnad plus att det är så invandrare att göra det, det är också roligare att gå eller cykla.
Sedan skulle jag gett bort resten till min familj.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in