2016-04-08, 16:10
Medlem
Celenos avatar
Jag skulle göra samma saker som jag kommer att göra när jag har en fjärdedel av 10 miljoner. Citerar mig själv:

Citat:
Ursprungligen postat av Celeno
Jag kan inte svara för Travbana, men själv ska jag besöka alla jordens länder. Har bara hunnit med hälften hittills och det dyker dessutom upp nya då och då. Det finns även massor av saker kvar att se i länder jag redan varit i. Jag skall lära mig kinesiska när jag bor i Kina och kanske arabiska i Jordanien. Jag ska försöka klättra Cho Oyu i Nepal. Jag vill hika Chilkoot Trail till Dawson. Jag vill ha en massa dyk, jag har än inte sett en valhaj, dykt vid vrak eller blå hål. Och fler fallskärmshopp, kanske tillräckligt många för att prova wingsuit. Kanske ett basejump i Norge, det hade varit kul, om jag blir tillräckligt erfaren och modig. Jag vill köra The Road of Bones på motorcykel. Kanske vill jag lära mig att segla och sen segla jorden runt, det vet jag inte än. Flygcert hade varit nåt, jag har provat att "spaka själv".

Jag vill besöka gamla vänner i världen fler gånger, sitta i Alamo Park och röka gräs, eller dricka öl i KL eller HK. Öl funkar förstås överallt i världen, även med nya vänner.

Jag vill se så många djur som möjligt i vilt tillstånd. Pandor hade varit fantastiskt, tex.

Och så vidare. Finns hur mycket som helst att räkna upp.

Ja, det finns mycket att göra. Vet inte hur jag skall hinna, faktiskt.
Citera
2016-04-08, 17:05
Medlem
think2acts avatar
Jag skulle nog startat ca 5-10 olika verksamheter definitivt kanske lagt en halv miljon för husköp. Och skänkt kanske två miljoner till behövande.
Citera
2016-04-08, 17:16
Medlem
30% på bostad
5% på resor/konsumtion
5% gåva till familjen
60% investering på börsen
Citera
2016-04-08, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xihbin
Skulle köpt en påse nötter och en ny tandborste!
Varför envisas du med att handla på en flygplats för?
Citera
2016-04-08, 17:43
Medlem
skalman1973s avatar
Jag skulle börjat om vissa delar i mitt liv :-) Det där räcker mer än väl skulle klarat mig på en tiondel för att försvinna och ägna mig åt vad jag vill göra ( är ganska anspråkslös av mig och behöver inte särskilt mycket )
Citera
2016-04-08, 17:46
Medlem
Köpt skog
Citera
2016-04-08, 17:47
Medlem
Wajis avatar
Köpt Flyktingförläggningar..
Citera
2016-04-08, 18:06
Medlem
rebekks avatar
Såklart låtit pengarna jobba. Sökt upp olika kapitalförvaltare och siktat på 3-5% avkastning/år. Bara där har du en svensk årslön. Investerat avkastningen och få ränta-på-ränta effekt och i i sinom tid höjt risken till kanske 10%.

Säga upp sig från jobb och hela den baletten tror jag man ska passa sig för, och då inte på grund av det ekonomiska utan det psykiska.
Citera
2016-04-08, 18:12
Medlem
Ca. en och en halv mille på fetaste Model S. Sen skulle jag lägga resten på att få en ok lägenhet i sthlm med fet inredning dvs TV, stereo, high tech prylar osv. Sen lite najs brudar och fester för resten
Citera
2016-04-08, 18:13
Medlem
Ca. en och en halv mille på fetaste Model S. Sen skulle jag lägga resten på att få en ok lägenhet i sthlm med fet inredning dvs TV, stereo, high tech prylar osv. Sen lite najs brudar och fester för resten
Citera
2016-04-08, 18:14
Medlem
Meeeeezt90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Köpt Flyktingförläggningar..
Det skulle nog kunna bli en bra affär som i slutändan genererar mer än 10milj!
Citera
2016-04-08, 19:17
Medlem
BrotherJohns avatar
2 miljoner boende
8 miljoner på börsen och ta ut 4% per år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in