Citat:
Ursprungligen postat av
davidwatts
Det finns fördelar med Allkortet ändå...
+ Minst 0,2% bonus på alla köp (som högst 0,4% beroende på bonushöjande tjänster i Handelsbanken)
+ Det går att temporärt stänga/öppna kortet för internetköp och utlandsuttag vilket gör det mycket säkert om man vill
+ Nästan alla köp dyker direkt upp som preliminära så det är lätt att hålla koll
+ 15 öre/liter på Preems bemannade stationer
+ Kontantuttag ingen avgift i Sverige
+ Upp till 10% rabatt på Hertz hyrbilar
+ Diverse erbjudanden varje månad
- Årsavgift 360kr/år
- Valutaväxlingsavgift 1,5%
jämför med Preems MasterCard
+ 1% bonus på köp utanför Preem förutom andra bensinbolag
+ 25 öre/liter på Preems bemannade stationer och 10 öre/liter på Preems automatstationer
+ 1,45% sparränta på upp till 15000kr
+ Gratis årsavgift
+ Specialerbjudanden på Preem
- Ej ansluten till MasterCard SecureCode vilket gör att säkerheten kan ifrågasättas
- Valutaväxlingsavgift 1,5%
- Kontantuttag i automat avgift på 2 procent av beloppet, dock lägst 35 kronor per uttag
Förmåner finns det men jag har inget behov att hyra bil och bonusen på Handelsbankens kort kräver att man använder den på deras bank.
Sedan vet jag att SEB har ju med via sin enkla vardags paket 25kr/månaden så att man får både deras betalkort och deras master card/kreditkort utan extra kostnad så man skulle i sammanhang när man inte vill använda kredit betala som vanligt genom att använda betalkortet.
Deras kreditkort ger:
SEB:s MasterCard
Ett kort - många goda sidor
Upp till 60 dagars räntefri kredit
Möjlighet att dela upp fakturan
Reseförsäkring och köpförsäkring ingår
Till ansökan
MasterCard kort
Om SEB:s MasterCard
Med SEB:s MasterCard har du alltid pengar i plånboken, till stora och små inköp. Veckans lunch, ny tvättmaskin och årets semester – allt går att betala med SEB:s MasterCard. Du får upp till 60 dagars räntefri kredit, möjlighet att dela upp dina betalningar och en extra försäkring på det du köper. Du får helt enkelt större handlingsfrihet. Varje dag, året runt.
Vad får man med SEB:s MasterCard?
Upp till 60 dagars räntefri kredit.
Möjlighet att dela upp din betalning.
Kompletterande reseförsäkring med avbeställningsskydd om du betalar minst 75 procent av resan med kortet.
90 dagars prisskydd – mellanskillnaden tillbaka om du hittar din vara billigare någon annanstans.
90 dagars köpskydd – kan ersätta en skada eller stöld av din nya vara.
1 års förlängd garanti på vitvaror och hemelektronik som du betalar med kortet.
Säkrare köp på internet med tjänsten Lösenord e-handel.
Något som jag vill ha är att kunna få helst 45-60+ räntefriadagar med så låg uppläggningsavgift som möjligt. Annars tycker jag att Preemskort inte var så tokigt.