2016-04-08, 07:20
Medlem
Jag arbetade med Maria för längesen.

Ja hon jobbade på det skitjobb jag fortfarande har.

Hon skulle flytta till gbg med sin dåvarande tjej.

Jag önskade henne all lycka, sen har jag aldrig hört av henne förrän nu i lyxfällan.

Hon skulle stannat kvar på jobbet är allt jag kan säga.
Citera
2016-04-08, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nintendokid
Har inte Maria ett zigenarutseende?

Hon har polskt ursprung va.
Citera
2016-04-08, 08:04
Medlem
De ville nog mest vara med i tv eftersom deras slösaktiga beteende har fortsatt efter Lyxfällan. Dessutom verkar det lite konstigt att Maria ska ge en massa presenter till Emma-Jennie för att hon annars är rädd att förlora henne. Är det inte ge och ta som gäller om man lever tillsammans? Emma-Jennie vill ju leva lyxliv, det visade hon ju i Ung och Bortskämd där hon stoltserade med att hon fick allt hon pekade på och att hon älskar att festa och shoppa utan att behöva tänka på vad det kostar. Kommer hon verkligen kunna finna sig i att börja handla på ett lågprisvaruhus när hon är van vid en betydligt mer glamorös tillvaro? Nu när hon har Maria så är det hon som ska skämma bort henne och tidigare var det hennes föräldrar som stod för den delen. Kanske dags att vakna upp och börja ta lite eget ansvar. Men har man inställningen att man bara ska ta och ta utan att aldrig ge något tillbaka så kan det bli svårt. Och jag tror faktiskt inte att hon vill ändra sin livsstil.
Citera
2016-04-08, 09:38
Medlem
SvenneMelons avatar
"Jag är livrädd att åka till kronofogden"

Varför lyckas man ta ut 167k i blancolån då?
Varför bor man på hotell då?
Varför bjuder man med nån på semester då?

Stört
Citera
2016-04-08, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenneMelon
"Jag är livrädd att åka till kronofogden"

Varför lyckas man ta ut 167k i blancolån då?
Varför bor man på hotell då?
Varför bjuder man med nån på semester då?

Stört

Därför annars duger hon inte för tjejen, som är besatt av att fota sig själv. inte direkt en stereo-typisk flata som är så besatt av uppmärksamhet.
Citera
2016-04-08, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Hoppas inte att brorsan är så naiv att han ställer upp som borgenär. Då lär han ta över lånet inom kort.

Det heter "borgensman" alltså den som betalar när låntagaren inte gör det.Borgenär är den som har lånat pengarna.
Senast redigerad av shaftesbury 2016-04-08 kl. 10:09.
Citera
2016-04-08, 10:39
Medlem
Oh-be-wans avatar
Maria ser helt felknullad ut :S

Genetiskt bottenskräp dessa svenne-bananer, inte konstigt att det blir lesbiskt. Naturen har sina sätt att se still att de inte kan föröka sig. Sedan fattar jag inte vänster-lyxlirar-horan heller, hon är ju ändå lite snygg hade hon svårt att få killar? Eller kanske svårt att få killar att pröjsa dessa fantasisummor?

Hon fick även hjälp med massa skulder efter spelmissbruk. Jag gissar på att brossan får pröjsa rubbet.

Sen står det att banken beviljade hop-baks-lånet, nu har hon fortsatt köpa prylar till sin "flickvän" enligt aftonblatten. Vad säger banken om det? Kommer den som beviljade lånet sparkas från sin tjänst om det visar sig att hon inte kommer kunna betala.

Jag gissar 6 månader -> lesbiskor är separerade -> brossan får ta det mesta, relationen blir naggad i kanten, men brossan kommer betala för henne / stödja henne.
Ska jag vara helt 100 % ärligt tror jag inte horan ens är lesbisk. Hon ser heterosexuell ut. Hon lever lesbiska livet enbart för presenterna och uppvaktningen. Helt sjukt, men det är ju det som är inne här i svenne-banan-landet.

Av mig får avsnittet 2/10. Inte det absolut sämsta avsnittet men nästan deprimerande att se detta genetiska avskrapet.

Jag tycker bättre om lyxfällan i sin normala variant. Gärna familj. Från mellansverige som har det kämpigt på grund av att bägge slösat som fan med sina pengar.
Senast redigerad av Oh-be-wan 2016-04-08 kl. 11:28.
Citera
2016-04-08, 11:20
Avslutad
Garanterat att de båda bestämde sig för att köra yolo-lyxliv på kredit ett par månader.

Jag gissar på att båda två var väl medvetna om exakt hur situationen såg ut och ljög men hade bestämt sig för att köra på och leva lyxliv och visste exakt vad allt kostade för att sedan enligt plan söka till lyxfällan och få hjälp med allt. essutom är det gratis-reklam för den ena tjejens blogg som hon försörjer sig på.

Jag vet inte exakta detaljerna men deltagarna får ju ekonomiskt stöd från TV-programmet på villkoret att de är villiga att sälja sig själva i TV, något deltagarna fått reda på att man får.

Detta baserar jag på flera saker.

1). Hon Maria skrattade och log flera gånger under programmet i samband med att hon fick dåliga nyheter men försökte dölja det och istället se ledsen ut.
2). Det är bekräftat att de fortsatt slösa pengar efter programmet och inte hållit sig till budget.
3). Inte en chans i helvetet att den ena tjejen (trots att hon verkade efterbliven) skulle tro på att Mara är en 24 årig jurist med 40 lök som aldrig behöver jobba.
Senast redigerad av Sickmyduck 2016-04-08 kl. 11:26.
Citera
2016-04-08, 12:10
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaftesbury
Det heter "borgensman" alltså den som betalar när låntagaren inte gör det.Borgenär är den som har lånat pengarna.
Med andra ord åker brorsan ner i skiten också
Citera
2016-04-08, 12:11
Medlem
whaks avatar
Någonstans känner jag viss sympati för Maria.
En naiv och nykär tjej som förhoppningsvis får upp ögonen för vilken ytlig person Emma-Jennie är.

Vad är det som gör att dom inte kan bo ihop?
Att "tvinga" sin partner att bo på hotell?
Nu efter inspelningen är dom fartfarande ihop, men verkar ha varsin lägenhet på Östermalm.
Citera
2016-04-08, 12:31
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shaftesbury

Jo, slarvade lite och kom inte för mig att ändra. Borgenär är väl den dessutom som lånat ut pengarna.
Senast redigerad av Trumpeter 2016-04-08 kl. 12:36.
Citera
2016-04-08, 12:50
Medlem
Nintendokids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
Inte en chans i helvetet att den ena tjejen (trots att hon verkade efterbliven) skulle tro på att Maria är en 24 årig jurist med 40 lök som aldrig behöver jobba.
En juristutbildning är 4.5 år. Vilket är fullt möjligt att eftersom hon är 24. Men att som nyexxad jurist ha 40 lax brutto, måste ju vara helt orimligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in