2016-04-08, 10:52
Medlem
Bajen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ganglere2
Som redan andra har tagit upp så vill jag inte betala för din sjukhusvård som har åsamkats av rökningen.

Det är redan på gång med sådana förbud i andra länder.
Och jag vill inte betala för nån som krockat för att h*n körde för fort på en 50-sträcka.
Citera
2016-04-08, 11:49
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajen666
Och jag vill inte betala för nån som krockat för att h*n körde för fort på en 50-sträcka.

Håller med.
Jag vill inte bara förbjuda cigaretter. Jag vill också ha fler poliser och ge dem större befogenheter.
Citera
2016-04-08, 11:53
Medlem
Borde förbjuda cigaretter helt och hållet alt. Införa rökrutor som i Singapore. Jävla röklukt som luktar fan och att man får i skiten i lungorna omedvetet.
Citera
2016-04-08, 12:28
Medlem
Ferhs avatar
Tycker det är ett litet men bra steg i rätt riktning, all rökning (av tobak) borde totalförbjudas både när det gäller försäljning och innehav, eftersom det enbart leder till att man får cancer och blir sjuk och inte har några positiva effekter alls (förutom att stilla sitt beroende), och vissa personer (särskilt unga) är för svaga för att kunna sluta och även för svaga för att kunna låta bli att börja pga grupptryck etc.
Citera
2016-04-08, 12:29
Medlem
Hitokiri-Battosais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Borde förbjuda cigaretter helt och hållet alt. Införa rökrutor som i Singapore. Jävla röklukt som luktar fan och att man får i skiten i lungorna omedvetet.

Grundregeln är: låt folk göra vad de vill så länge andra inte skadas.

Se till bara att tobaksindustrin får bära sina egna kostnader, dvs sjukvårdskostnader,
det kommer väl mångdubbla priset per pack.
Citera
2016-04-08, 12:30
Medlem
murtennios avatar
Blir så djävla förbannad på det här. Att staten ska komma in som en förmyndare och försöka ta ansvar över oss. Min kropp, mitt liv, mitt ansvar att ta hand om mig själv.
Citera
2016-04-08, 12:35
Medlem
Mr Bs avatar
förbud funkaR aldrig gynnar endast svarta marknaden och ökar intresse bland konsumenter, typiskt Sverige, aldrig gör detta kommunist pissland någonting rätt.
Citera
2016-04-08, 12:45
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murtennio
Blir så djävla förbannad på det här. Att staten ska komma in som en förmyndare och försöka ta ansvar över oss. Min kropp, mitt liv, mitt ansvar att ta hand om mig själv.
Fast du kan ju inte ta hand om dig själv. Du super ju frivilligt in giftig gas och förorenar luften för andra. Du behöver en förmyndare just för att du inte är kapabel till att ta ansvar själv. Nu är vi många som står bakom förbudet som inte bryr oss om du lever eller dör, vi vill helt enkelt att du ska sluta röka för att du förpestar omgivningen för oss andra på den här planeten med ditt snuskiga beteende.
Citera
2016-04-08, 12:48
Medlem
trailblasers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murtennio

Då tycker jag du skall avstå från de gemensamma välfärdspengarna den dagen du hamnar på sjukhus, dvs. betala ditt eget sjukhusbesök orsakat av rökning.
Citera
2016-04-08, 12:51
Medlem
Fan vad folk älskar o bestämma vad andra ska få göra o inte göra. Det finns smaksatt vodka också. Ska vi förbjuda det också? Jävla hycklare!
Citera
2016-04-08, 12:55
Medlem
murtennios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Då tycker jag du skall avstå från de gemensamma välfärdspengarna den dagen du hamnar på sjukhus, dvs. betala ditt eget sjukhusbesök orsakat av rökning.

Ett vettigt argument, helt klart. Nu röker inte jag och jag betalar också skatt och bidrar till vår välfärd, men jag ogillar att min frihet ska begränsas utav någon som tror sig veta vad som är bäst för mig själv. Om du förstår hur jag tänker?
Citera
2016-04-08, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser

Det gör man ju redan i princip med tanke på tobaksskatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in