2016-04-02, 19:35
Medlem
Trumpeters avatar
Ett av de bättre avsnitten som jag inte tror nämnts på de senaste sidorna rör det unga paret från Tierp. De kunde inte betala sina räkningarna då de tappat bort bankdosan, de "tog sig råd" att köpa en hund precis innan programmet började, det var på tok för lite fönster i den etta som de blev hänvisade till. Snubbens pappa gick i borgen för hopbakslånet, tjejen tog givetvis chansen att sticka fortare än kvickt.
Citera
2016-04-02, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Ett av de bättre avsnitten som jag inte tror nämnts på de senaste sidorna rör det unga paret från Tierp. De kunde inte betala sina räkningarna då de tappat bort bankdosan, de "tog sig råd" att köpa en hund precis innan programmet började, det var på tok för lite fönster i den etta som de blev hänvisade till. Snubbens pappa gick i borgen för hopbakslånet, tjejen tog givetvis chansen att sticka fortare än kvickt.

Tjejen bröt ihop och menade att det inte skulle funka för dem att bo i en liten etta. Men vad hade dem väntat sig? Har man misskött sig så mycket så får man ju stå sitt kasst. Dessutom är det så de flesta 20 åringar bor. De var ju helt ärliga med att de hade slutat betala sina räkningar, att de köpte saker de inte hade råd med och att de förväntade sig att kunna bo flott. Konstig verklighetsuppfattning.
Citera
2016-04-07, 13:44
Medlem
Sitter och kollar ett gammalt avsnitt nu. Tjejen i programmet är väldigt lat och vill inte jobba och börjar typ storböla när hon ska sälja en gammal docka Faktiskt stor humor i sammanhanget.
Citera
2016-04-07, 17:03
Medlem
Kupongfritts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Sitter och kollar ett gammalt avsnitt nu. Tjejen i programmet är väldigt lat och vill inte jobba och börjar typ storböla när hon ska sälja en gammal docka Faktiskt stor humor i sammanhanget.

Det är just i sådana situationer jag undrar varför den medverkande inte lyckas "sälja" de käraste ägodelarna till någon vän, eller använda en vän som pantbank. Slår Lyxfällan till så snabbt att de inte hinner reagera? Om det är avsnittet jag tänker på så har jag för mig att hon fick 1000 kr för hela docksamlingen - en spottstyver för de flesta som inte är med i LF.
Citera
2016-04-07, 17:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kupongfritt
Det är just i sådana situationer jag undrar varför den medverkande inte lyckas "sälja" de käraste ägodelarna till någon vän, eller använda en vän som pantbank. Slår Lyxfällan till så snabbt att de inte hinner reagera? Om det är avsnittet jag tänker på så har jag för mig att hon fick 1000 kr för hela docksamlingen - en spottstyver för de flesta som inte är med i LF.
var väl en kille som "sålde" sin bil till sin bror. Lyxfällan gillade det inte dock så dom avbröt programmet :P
Citera
2016-04-07, 18:57
Medlem
Trumpeters avatar
Att utge sig för och agera som om man är superrik trots att man går på a-kassa känns inte så begåvat. Sannolikt är hon inte så begåvad heller.

När paret, Maria och Emma-Jennie, båda 24 år, träffades ljög Maria om att hon var en stenrik - för att vinna Emma-Jennies hjärta. Flickvännen överöstes med presenter och dyra utlandsresor, helt ovetandes om att allt betalades med lån och a-kassa.
Citera
2016-04-07, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Att utge sig för och agera som om man är superrik trots att man går på a-kassa känns inte så begåvat. Sannolikt är hon inte så begåvad heller.

När paret, Maria och Emma-Jennie, båda 24 år, träffades ljög Maria om att hon var en stenrik - för att vinna Emma-Jennies hjärta. Flickvännen överöstes med presenter och dyra utlandsresor, helt ovetandes om att allt betalades med lån och a-kassa.
Blir ett sevärt avsnitt helt klart.
Citera
2016-04-07, 19:59
Medlem
Ja, då är Emma-Jennie tillbaka i rutan igen. Kan bli intressant.
Citera
2016-04-07, 20:05
Medlem
khattuggares avatar
''Det är viktigt för mig att ha de senaste (prylarna) för annars hänger man liksom inte med...''

MONGO
Citera
2016-04-07, 20:06
Medlem
skuggplutonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Ja, då är Emma-Jennie tillbaka i rutan igen. Kan bli intressant.
Vad har hon varit med i tidigare?

Detta avsnitt kan bli en klassiker.
Citera
2016-04-07, 20:06
Medlem
Inget fast boende och en vinflaska på hotellet
Citera
2016-04-07, 20:10
Medlem
khattuggares avatar
Klockrent avsnitt!! Den här lila-håriga tjejen är ju en riktig lyxhora som bara kostar pengar. De pratar om att ha ''blivit kära'', men den där bloggerskan är förmodligen bara en golddigger.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in