2011-10-09, 01:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hyazint
Folk som är med i program typ Lyxfällan och Rent hus verkar vara jättesnälla människor som hamnat i jobbiga situationer som dom inte klarar av att reda ut utan hjälp - med andra ord, är "mänskliga". Jag beundrar alla som vågar vara med!!! Det är modigt att våga visa upp sin sårbarhet i TV!!!!

Jag tycker snarare att dom är idioter som totalt väljer att skita i något så viktigt som deras ekonomi.
Att det här har hänt dom är ingen olycka och det är inte synd om dom.
Citera
2011-10-09, 01:41
Medlem
Min brors kusins avatar
Blir nog svårt för nästa veckas program att toppa detta
Citera
2011-10-09, 07:37
Medlem
http://www.hockeykort.se/forum/viewtopic.php?f=11&t=4621
Citera
2011-10-09, 08:17
Medlem
Westridges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GordonBateman
Någon som såg reprisen idag? var fan bland det roligaste jag sett när mannen började gråta över att han fick sälja sitt x-box trots att de hade dryga millen i skulder...
Har inte sett programmet. Men hur kan det hjälpa att sälja xboxen med deras miljonskulder ? Känns som en piss i Atlanten
Citera
2011-10-09, 09:02
Medlem
Trumpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge
Har inte sett programmet. Men hur kan det hjälpa att sälja xboxen med deras miljonskulder ? Känns som en piss i Atlanten

Xboxen i sig inbringade inte så mycket pengar, men de sålde en hel del annat också som tillsammans gav en rätt stor summa. Det var dock xboxen som sved mest för WT-mannen.

- Jag har ingenting om ni säljer xboxen.

- Men du har ju fru och barn?
Citera
2011-10-09, 09:55
Medlem
Sangsoms avatar
Dom som är med i Lyxfällan är det inte ett dugg synd om. Det är personer som stoppar huvet i sanden och skiter i allt så länge som möjligt tills det blir tvärstopp hos banker och kreditgivare. Sen sitter dom i tv och tjurar som en liten unge som inte får glass när han vill.....

Sammanfattningsvis kan man kalla dom Idioter.
Citera
2011-10-09, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av killen30
Tänka sig att man väntade på denna dryga kommentar, från nån som tydligen tycker att utbildning och ansvar inte ska löna sig.

Så du kommer alltså fortsätta vara sjuksköterska av ren princip? Trots att du tjänar mer* och får mindre ansvar som undersköterska? Det är ju rent av idiotiskt.

För övrigt "ska" inte utbildning löna sig. Världen har aldrig fungerat så, kommer aldrig fungera så. Det lönar sig att erbjuda marknaden de tjänster och färdigheter som är efterfrågade. Därför kan en rörmokare tjäna mer än en genusteoretiker.

Dina tankegångar grundar sig på en missuppfattning av samband och verkan. Någon gång i historien observerade man att högutbildade var mer välbetalda än lågutbildade och drog den felaktiga slutsatsen att utbildning medför högre lön. Den riktiga slutsatsen är att högutbildade (som grupp) erbjöd tjänster/färdigheter som marknaden värderade högre än de som lågutbildade (som grupp) erbjöd.

* Nu var det ju inte så (trots all din höga utbildning hade du missuppfattat brutto/nettosiffror!), men för argumentets skull.
Senast redigerad av trzy 2011-10-09 kl. 10:03.
Citera
2011-10-09, 14:03
Medlem
GordonBatemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trumpeter
Xboxen i sig inbringade inte så mycket pengar, men de sålde en hel del annat också som tillsammans gav en rätt stor summa. Det var dock xboxen som sved mest för WT-mannen.

- Jag har ingenting om ni säljer xboxen.

- Men du har ju fru och barn?
hahah ja det var för jävla roligt när han sa så
Citera
2011-10-09, 16:03
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapten Kagge
Men hur tänker man då? Tror hon att krediter är gratis pengar eller? Självklart vill kreditinstituten kasta pengar över folk, de lever ju på att sätta folk i klistret ekonomiskt.
Haha, för några år sedan var det ju en tjej i något program/tidning som stod helt perplex när hon fick veta att banken (SMS-lån, såklart) ville ha MER pengar tillbaka än hon lånat!

"Jag har ju bara lånat 3000kr - varför vill de ha MER än 3000kr tillbaka??"

Nej, det är inget skämt. Det var oangenämt verkligt att se.
Citera
2011-10-09, 17:59
Medlem
dekanmis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westridge

Hört talas om uttrycket "många bäckar små"..? Det var ju långt ifrån hans xbox som såldes. Allt som sågs som onödigt (inkl. deras bil) såldes. Genom att sälja en massa saker (inkl. hans playstation och xbox + spel) kom de upp i över 100 000:-, vilket var nödvändigt för att betala av en massa småkrediter. Det handlade ju inte om EN skuld, utan flera (och mindre) skulder som var akuta att betala direkt. Därför hjälpte det att sälja hans älskade xbox.

Om du ser programmet förstår du nog.
Citera
2011-10-09, 18:18
Medlem
nattbushcitys avatar
Sen är det säkert mentalt också. Om de tvingas sälja älskade ägodelar får de upp ögonen om att detta är allvar och att de måste ändra om sina tankebanor gällande utgifter. Det ska svida med andra ord, annars tror de kanske att det går att fortsätta spendera pengar på skit.
Citera
2011-10-09, 18:35
Medlem
mbois avatar
Vet inte vart jag ska fråga men..

Ungefär 5 min in i avsnittet under hemmabiosystemet så får man se en bild på Maria där det är den där "klassiska tjejbilden" när hon ligger ner mot ett bord och det blir en reflektion.. Kan någon säga vad egentligen det är för bilder som man ser nästintill varenda brud har på facebook?

Ursäkta OT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in