2016-04-07, 07:31
  #11749
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Och här sitter jag med min nyinköpta 3-liters Cuvée van de Keizer

Tre liter? oh my, var köpte du den? Är det Blue varianten? Min favoritöl all time isf
Citera
2016-04-07, 07:50
  #11750
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mallasohra
Själv ser jag det nog tvärtom faktiskt. Allt annat lika så skulle jag föredra att slippa "lulligheten". Hade ju varit schysst att kunna hälla i sig några flaskor till utan att behöva må som skit dagen efter

Lite grann därför jag generellt ogillar stora flaskor. Det är kul att dela med folk, men går ju inte alltid. Och lycka till att dricka en flaska av t ex bruerys stouts ensam, ~19% 75cl..

Jag kommer nog tyvärr skippa Double Bastard imorgon på grund av just detta. Är sugen på den men jag har sällan någon att dela ölen med och 65 cl känns för mäktigt för mig. Hade den varit hälften så stor hade det inte varit några problem.
Citera
2016-04-07, 10:31
  #11751
Medlem
RedXs avatar
Jag är också inne på linjen att lulligheten är en negativ biprodukt. Jag blir alltid sittande med en massa 75 cls imp stouts och kvadruplar som man inte nämns trycka i sig på onsdagskvällar. Och så säger de att medelklasssvensken inte har några problem att tala om!
Citera
2016-04-07, 10:49
  #11752
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag är också inne på linjen att lulligheten är en negativ biprodukt. Jag blir alltid sittande med en massa 75 cls imp stouts och kvadruplar som man inte nämns trycka i sig på onsdagskvällar. Och så säger de att medelklasssvensken inte har några problem att tala om!

Bli lullig på något man verkligen gillar är inget negativt. Värre då att dricka bara för fyllans skull.

Veta att man har ett lager med goda öl hemma, ser jag bara som ett angenämt "problem"
Får sparas till en kväll när dagen efter inte är schemalagd.
Citera
2016-04-07, 12:17
  #11753
Medlem
brutefishs avatar
pretentiöst deluxe. men jag blir bara full på finöl. pallar inte att ha lager av skit för att dricka när man vill bli såsig och sedan när man vill ha det "fint".

lika bra att köra gott hela vägen.
Citera
2016-04-07, 12:21
  #11754
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Tre liter? oh my, var köpte du den? Är det Blue varianten? Min favoritöl all time isf
Yes, det är den blå. Min favorit också.

Lyckades knipa en från Belgoklubben, de firade jubileum och och hade ett begränsat antal till försäljning. Lever på vatten och bröd fram till nästa lön p.g.a den dock men har iaf en fin flaska att titta på
Citera
2016-04-07, 13:07
  #11755
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
pretentiöst deluxe. men jag blir bara full på finöl. pallar inte att ha lager av skit för att dricka när man vill bli såsig och sedan när man vill ha det "fint".

lika bra att köra gott hela vägen.

Ja, livet är för kort för att dricka dålig öl.
Citera
2016-04-07, 14:01
  #11756
Medlem
Feadogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Jag kommer nog tyvärr skippa Double Bastard imorgon på grund av just detta. Är sugen på den men jag har sällan någon att dela ölen med och 65 cl känns för mäktigt för mig. Hade den varit hälften så stor hade det inte varit några problem.

Ibland inser man hur lyckligt lottad man är som har en vacker flickvän som har samma dryckessmak som mig och älskar i stort sett allt jag älskar att dricka. Det finns alltid någon att dela en vinare eller en bomber med välhumlad barley wine med. Synd bara att hon inte gillar datorspel och krigsfilmer också, men man kan inte få allt här i livet.
Citera
2016-04-07, 14:05
  #11757
Medlem
stayluckys avatar
Albino Squid Assassin bortplockad från släppet imorgon.
Förmodligen för att bläckfisken håller i vapen..

http://hippobeers.co.uk/wp-content/uploads/2015/12/2890-1024x1024.jpg

Älskar svensk alkoholpolitik lite mer för varje dag som går
Citera
2016-04-07, 15:01
  #11758
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Albino Squid Assassin bortplockad från släppet imorgon.
Förmodligen för att bläckfisken håller i vapen..

http://hippobeers.co.uk/wp-content/uploads/2015/12/2890-1024x1024.jpg

Älskar svensk alkoholpolitik lite mer för varje dag som går
inte omöjligt.
oavsett vad man tycker om det hela så är det märkligt om brewdog/cask har missat detta.
dels med tanke på hur stor marknad vi är för dom, samt att brewdog/cask stött på patrull här tidigare.
Citera
2016-04-07, 15:44
  #11759
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
inte omöjligt.
oavsett vad man tycker om det hela så är det märkligt om brewdog/cask har missat detta.
dels med tanke på hur stor marknad vi är för dom, samt att brewdog/cask stött på patrull här tidigare.

Sant! Men lite trist ändå..

Nåja. Hade inga jätteförhoppningar på det ölet ändå men hade tänkt köpa mig en burk. Som tur är finns det ju annat att handla
Citera
2016-04-07, 16:14
  #11760
Medlem
Loxuss avatar
Hur gör ni för att få ölen i rätt temperatur? Sisådär 12-15 grader ska det vara i detta fallet. Ha den i kylen och sen låta den stå framme en stund?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in