2016-03-31, 11:17
  #11737
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Vad ser ni fram emot mest i nästa släpp av små partier?

8 APRIL SMÅ PARTIER
T5
Anchor Old Foghorn, 11494, USA, 35,5 cl, 32,90 kr, 8,8 % - 15000 st
Anchor Saison, 11571, USA, 35,5 cl, 24,90 kr, 7,2 % - 20000 st
Baird Temple Garden Yuzu Ale, 11894, Japan, 33 cl, 38,90 kr, 6 % - 9072 st
Brewdog Albino Squid Assassin, 10704, Storbritannien, 33 cl (burk), 29,90 kr, 7,4 % - 21000 st
Buxton/Lervig Trolltunga Goosebeery Sour IPA, 11295, Storbritannien/Norge, 33 cl, 32,90 kr, 6,3 % - 14256 st
Hanssens Oude Gueuze, 11423, Belgien, 37,5 cl, 62,50 kr, 6 % - 4800 st
Nynäshamn Dragets Kanal Dubbel IPA, 11499, Sverige, 25 cl, 28,90 kr, 8,5 % - 10080 st

T6
Avery Tweak, 11777, USA, 35,5 cl, 123,20 kr, 17,5 % - 1728 st
Boon Oude Geuze Black Label, 11258, Belgien, 75 cl, 99 kr, 7 % - 3000 st
Brasserie de la Senne Taras Boulba, 11507, Belgien, 33 cl, 26,50 kr, 4,5 % - 4320 st
Brouwerij De Leite Mamzelle, 11537, Belgien, 33 cl, 45,70 kr, 8,5 % - 3456 st
Dieu du Ciel Chemin du Croix, 11732, Kanada, 34,1 cl, 39,90 kr, 7,5 % - 3456 st - flyttad till 22/4
Stone Double Bastard Ale, 11619, USA, 65 cl, 99,90 kr, 11,2 % - 3444 st
Wild Beer Sleeping Lemons, 11799, Storbritannien, 33 cl, 35 kr, 3,6 % - 3000 st

T7
De Dolle Extra Export Stout, 11541, Belgien, 33 cl, 43,10 kr, 8 % - 1400 st
Founder's Mango Magnifico, 11652, USA, 75 cl, 139,90 kr, 10 % - 792 st
Ichtegems Grand Cru 2013, 11510, Belgien, 75 cl, 69 kr, 6,5 % - 1056 st
Mohawk Dedication, 11686, Belgien/Sverige, 37,5 cl, 69,90 kr, 9 % - 800 st


Har faktiskt inte druckit Old Foghorn tidigare, men det ska väl vara en fin Barley Wine? Hanssens Oude Gueuze har jag inte heller druckit tidigare men är ganska obevandrad inom stilen. Annars är jag personligen väldigt sugen på Trolltunga. Hört gott om den.

Old Foghorn är given, likaså Ichtegems som är riktigt prisvärd. Trolltunga låter spännande så den får det bli en med. Hanssens är bra men lite dyr IMO
Citera
2016-03-31, 11:49
  #11738
Medlem
För mig blir det nog bara några tweak och en ichtegems till kommande vertikalprovning, eventuellt nån mer. Tycker det här är det minst intressanta släppet på länge faktiskt. Gueuzarna från boon och hanssens är bra, men svårt att motivera köp från systemet när de blir billigare att beställa från nån belgisk webshop (förutsatt en lite större order alltså).

Skönt att man fick tag på lite de cam idag i alla fall!
Citera
2016-04-01, 17:59
  #11739
Medlem
Ålens avatar
Hittade Stone 080808 Vertical Epic Ale på mitt lokala tråkiga, trötta System. Plötsligt händer det. Ska bli spännande att smaka.
Citera
2016-04-01, 21:24
  #11740
Medlem
lugna ner digs avatar
Old Foghorn låg ju i ordinarie för inte längesedan? Sålde inte tillräckligt bra eller?

Varit lite av gällande öl sen förra hösten pga sjukdom. Dricker i måttliga mängder nu igen sen en tid tillbaka och det går bra för det mesta.
Citera
2016-04-04, 21:24
  #11741
Medlem
Beaver14s avatar
Fick hem en låda från Belgien idag. 30 flaskor gott och blandat. Speedway Stout, W12 och några mörka starkingar från De Molen för att nämna några.

Dessutom 3 burkar Westbrook Ipa, dricker den första nu men tyvärr får jag säga att den är lite trött. Tappad i augusti förra året så det var ju liten chansning, den är så god färsk och svår att få tag på..
Citera
2016-04-05, 08:45
  #11742
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Fick hem en låda från Belgien idag. 30 flaskor gott och blandat. Speedway Stout, W12 och några mörka starkingar från De Molen för att nämna några.

Dessutom 3 burkar Westbrook Ipa, dricker den första nu men tyvärr får jag säga att den är lite trött. Tappad i augusti förra året så det var ju liten chansning, den är så god färsk och svår att få tag på..

Fina grejer du! Vilken shop är detta ifrån? Och vad betalar du i frakt för 30 flaskor?
Citera
2016-04-05, 10:04
  #11743
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Fick hem en låda från Belgien idag. 30 flaskor gott och blandat. Speedway Stout, W12 och några mörka starkingar från De Molen för att nämna några.

Dessutom 3 burkar Westbrook Ipa, dricker den första nu men tyvärr får jag säga att den är lite trött. Tappad i augusti förra året så det var ju liten chansning, den är så god färsk och svår att få tag på..

Härligt med Speedway Stout! En favvo, helt klart.

Fick själv tag på Westbrook IPA för ett tag sedan, fast genom Boxbeers. Den var också trött tyvärr... Hade varit trevligt att pröva den färsk.
Citera
2016-04-05, 11:56
  #11744
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Fina grejer du! Vilken shop är detta ifrån? Och vad betalar du i frakt för 30 flaskor?

Beergium
Frakten inte alls farlig, €17 om man beställer minst 30kg
De hade ett påskerbjudande med fri frakt så jag passade på.
Citera
2016-04-05, 12:05
  #11745
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Beergium
Frakten inte alls farlig, €17 om man beställer minst 30kg
De hade ett påskerbjudande med fri frakt så jag passade på.

Jävlar, det är billigt! Visst, man måste beställa en del men ändå. På Etre Gourmet är det 25 EUR för ca 17 kilo (37 pounds vill jag minnas att gränsen är). Ska kolla upp denna sida helt klart!
Citera
2016-04-06, 12:51
  #11746
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Vem är du att hänvisa mig till "mer passande trådar"?
Fjant.
Jag älskar öl som ni. Jag uttryckte bara min uppskattning för ett gott prisvärt öl.
Men ni individer här är som vinsmakare som spottar ut vinet.
Ta en öl och bli som folk.
Det är inte priset som avgör hur gott ett öl är, utan upplevelsen.
Fel. Du älskar inte öl, du älskar att dricka öl. Rätt stor skillnad.

Sen är det ju knappast något som gör dig sämre eller bättre än någon annan. Du har säkert något intresse där dina kunskaper är större än någon annans i den här tråden.

Vad gäller att dricka "för att bli lullig" så köper jag knappast en flaska för en hundring för att bli lullig. Då passar blaskiga lagers (t.ex Carlsberg export) och liknande betydligt bättre för ändamålet. Lulligheten är dock självklart en trevlig bonus när man hällt i sig en 75:a elvaprocentig belgare
__________________
Senast redigerad av Grodaifickan 2016-04-06 kl. 12:58.
Citera
2016-04-07, 01:04
  #11747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodaifickan
Lulligheten är dock självklart en trevlig bonus när man hällt i sig en 75:a elvaprocentig belgare
Själv ser jag det nog tvärtom faktiskt. Allt annat lika så skulle jag föredra att slippa "lulligheten". Hade ju varit schysst att kunna hälla i sig några flaskor till utan att behöva må som skit dagen efter

Lite grann därför jag generellt ogillar stora flaskor. Det är kul att dela med folk, men går ju inte alltid. Och lycka till att dricka en flaska av t ex bruerys stouts ensam, ~19% 75cl..
Citera
2016-04-07, 01:41
  #11748
Medlem
Grodaifickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mallasohra
Själv ser jag det nog tvärtom faktiskt. Allt annat lika så skulle jag föredra att slippa "lulligheten". Hade ju varit schysst att kunna hälla i sig några flaskor till utan att behöva må som skit dagen efter

Lite grann därför jag generellt ogillar stora flaskor. Det är kul att dela med folk, men går ju inte alltid. Och lycka till att dricka en flaska av t ex bruerys stouts ensam, ~19% 75cl..
Och här sitter jag med min nyinköpta 3-liters Cuvée van de Keizer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in