Flashback bygger pepparkakshus!
2015-09-15, 11:35
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
hogge är en bomber, det är ok med 100 spänn, den andra är 375, ungefär dubbla literpriset och så bra lär den inte vara.

Du tar orden ur munnen på mig, tack då jag inte hade tid att skriva ett ordentligare inlägg tidigare

Ja HH har ju skapligt betyg på RB iaf, blir garanterat en. Visste att det var den etiketten jag tänkte på men som sagt är jag osäker på ifall jag druckit den tidigare, ska bli kul
Citera
2015-09-15, 11:47
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
hogge är en bomber, det är ok med 100 spänn, den andra är 375, ungefär dubbla literpriset och så bra lär den inte vara.

Yes, jag vet. Det var inte meningen att lägga någon värdering i priserna i mitt inlägg. Ville bara upplysa om vad det kostade eftersom hen inte verkade veta det.

Agamemnon är klart dyr och säkerligen inte värd sitt pris.
Citera
2015-09-15, 16:29
Medlem
stttNNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
Definitivt inte bland de bättre i Sverige imo, vad är det som är så fantastiskt? De har en del stabila öl men inga wow-upplevelser direkt. Det är ju visserligen roligt att en bryggerijätte som Spendrups faktiskt producerar något bättre än sin dussinlager men inte mycket mer. Tar nog Wisby Pils om jag måste välja en öl från det bryggeriet, i övrigt finns det mycket bättre svenska öl

Jag tycker dom är väldigt stabila och goda bara har inte hittat direkt någon svensk öl producent som håller bättre klass. Oppigårds är väl där och hugger kanske. Du har inte någon personlig favorit?

Citat:
Ursprungligen postat av staylucky
Njaa, rätt tråkiga och medelmåttiga öl oftast, enligt mig. Men alla tycker olika

Något exempel på producent som är bättre?

Citat:
om du läser bara några poster upp så är både rodenbachen och anchoragen behandlande.

Mosaic var alltså ingen höjdare? kanske ska korka upp den ikväll och inte spara på den som planerat.
Citera
2015-09-15, 17:40
Medlem
stayluckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stttNNN

Något exempel på producent som är bättre?

Bland svenska bryggerier menar du då? Ja, med tanke på att jag inte tycker Gotlands Bryggeri är speciellt bra kan jag så klart nämna många som jag tycker är bättre Men visst, om jag ska nämna några så: Omnipollo, Oppigårds, All-In Brewing, Poppels, Beerbliotek, Dugges.. and so on.
Citera
2015-09-15, 18:26
Medlem
stttNNNs avatar
Citat:
Bland svenska bryggerier menar du då? Ja, med tanke på att jag inte tycker Gotlands Bryggeri är speciellt bra kan jag så klart nämna många som jag tycker är bättre Men visst, om jag ska nämna några så: Omnipollo, Oppigårds, All-In Brewing, Poppels, Beerbliotek, Dugges.. and so on.

Trevligt! kan du peka ut någon exakt sort bland dessa som är din favorit? skulle vara kul att hitta någon favorit.
Citera
2015-09-15, 19:30
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Fick hämta ut Rodenbach Rouge och Anchorage Mosaic idag. Någon som har smakat dessa?

Har ett antal R Vintage av lite olika årgångar i källaren. Föredrar dessa så jag gillar att lagra drycker. Fast Rodenbach är bra.

Citat:
Någon mer än mig som anser att Gotlands Bryggeri tillhör bland dom bättre i Sverige? tror jag aldrig blivit besviken. Sleepy Bulldoog Pale Alé är ju en personlig favorit till maten.

Jag gillar deras Bitter. 3,5 % så den får säljas i matvarubutikerna i vårt land. Även Klosterölen som bara är lite starkare är god.
Citera
2015-09-15, 22:34
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:

This

Citat:
Trevligt! kan du peka ut någon exakt sort bland dessa som är din favorit? skulle vara kul att hitta någon favorit.

Tja, Oppigårds har t ex sin Thurbo Dubbel IPA som jag tycker är bra fortfarande, andra öl bör intas med skepsis då jag inte tycker de haft alla hästar hemma på senaste. Poppels har en APA som jag gillar skarpt, brukar finnas på de flesta bolag med. Beerbliotek kan vara svårare att få tag på, om du inte har tillgång till väl valda ölpubar vill säga. De gör exempelvis en saison och en BW som är mycket bra. Dugges kan också vara svåra att hitta de roligare grejerna ifrån men dit räknas t ex High Five och Tropic Thunder som släpps på fredag imo
Citera
2015-09-16, 04:07
Medlem
stttNNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KickAss-1337
This

Tja, Oppigårds har t ex sin Thurbo Dubbel IPA som jag tycker är bra fortfarande, andra öl bör intas med skepsis då jag inte tycker de haft alla hästar hemma på senaste. Poppels har en APA som jag gillar skarpt, brukar finnas på de flesta bolag med. Beerbliotek kan vara svårare att få tag på, om du inte har tillgång till väl valda ölpubar vill säga. De gör exempelvis en saison och en BW som är mycket bra. Dugges kan också vara svåra att hitta de roligare grejerna ifrån men dit räknas t ex High Five och Tropic Thunder som släpps på fredag imo

Tack för tipsen! ser redan fram emot nästa släpp!
Citera
2015-09-16, 08:00
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Mosaic var alltså ingen höjdare? kanske ska korka upp den ikväll och inte spara på den som planerat.
den är inte dålig, men när en öl kostar 165 spänn, ja då får det allt vara riktigt bra grejer i flaskan.
problemet är att den smakar som en "helt vanlig saison" - vilket gör det extremt oprisvärd.
Citera
2015-09-16, 08:16
Medlem
stayluckys avatar
Citat:

Jag kan absolut nämna några favoriter. Det beror ju lite på vad det är för ölstil du är ute efter. Om vi snackar DIPA så har vissa av bryggerierna jag nämnde några av Sveriges bästa.

Omnipollo - Nebuchadnezzar
Oppigårds - Turbo Double IPA
Poppels - DIPA

Samtliga finns tillgängliga på bolaget.

Om du gillar pale ales så kan jag väl exempelvis rekommendera Mazarin och Onda från Omnipollo samt Poppels APA.

All-In Brewings RLGK 10517 är en fin stout.

Hoppas du hittar något du gillar
Citera
2015-09-16, 08:18
Medlem
stayluckys avatar
Sen håller jag inte med föregående talare om att Beerbliotek ska vara så svårt att få tag på. Bara att beställa på bolagets hemsida
Citera
2015-09-16, 08:42
Medlem
KickAss-1337s avatar
Citat:
Sen håller jag inte med föregående talare om att Beerbliotek ska vara så svårt att få tag på. Bara att beställa på bolagets hemsida

Lite otydligt av mig kanske, antar att jag är bekväm och blir kinkig om jag inte hittar det i det stadigvarande sortimentet vill man hålla på med BS så går såklart det, korrekt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in