2016-04-05, 22:01
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu
Jag har alltid utgått från att det är folk som inte kan köra bil ordentligt som kör automat.

Att bränsleförbrukningen skulle vara lägre stämmer inte förstår alla som har sett en automatförare framföra sitt fordon, det är gasa-bromsa-gasa hela tiden och blir aldrig nåt flyt i körningen.
Vet i te vilka automatförare du sett. Men fördelen med automat är att den motorbromsar sämre. Med planerad körning kan man rulla riktigt långt innan man måste bromsa.
Citera
2016-04-05, 22:47
Medlem
MurderOnes avatar
Automatdiggare behöver inte vara dåliga männsiskor men som trafikanter tillhör dom bottenskrapet och borde egentligen inte tillåtas framföra bil på allmän väg eftersom dom saknar intresse för bilkörning. I den här tråden kan jag konstatera att en hel del av dessa personer även på något märkligt vis saknar insikt om detta. De verkar tro att automatlåda + radarfarthållare + autobroms + backsensorer = MOTORMAN of 2016 och alla som tycker tvärt om är fattiga arbetslösa nollor

Det finns dock två ursäkter till att köra automat:

1. Rörelsehandikappad i vänster ben
2. Köar sig fram genom livet i en storstad
Citera
2016-04-05, 23:24
Medlem
pollenpers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MurderOne
Automatdiggare behöver inte vara dåliga männsiskor men som trafikanter tillhör dom bottenskrapet och borde egentligen inte tillåtas framföra bil på allmän väg eftersom dom saknar intresse för bilkörning. I den här tråden kan jag konstatera att en hel del av dessa personer även på något märkligt vis saknar insikt om detta. De verkar tro att automatlåda + radarfarthållare + autobroms + backsensorer = MOTORMAN of 2016 och alla som tycker tvärt om är fattiga arbetslösa nollor

Det finns dock två ursäkter till att köra automat:

1. Rörelsehandikappad i vänster ben
2. Köar sig fram genom livet i en storstad
Du har ännu inte lärt dig uppskatta bekvämlighet. Automatik är till för livsnjutare.
Citera
2016-04-06, 00:09
Medlem
vianetts avatar
Manual körs av fattiga personer som även kritiserar automat för att de inte har råd med det.

Personer som kör manual har jag inget emot, utan det är folk som försöker smutskasta automat som jag ogillar.
Citera
2016-04-06, 08:30
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vianett
Manual körs av fattiga personer som även kritiserar automat för att de inte har råd med det.
.
Tror du på det där själv ?

Gå tillbaka i tråden och följ den, minst sagt , infekterade debatten som pågick för några månader sedan.
Citera
2016-04-06, 09:38
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AmaiLiu
Jag har alltid utgått från att det är folk som inte kan köra bil ordentligt som kör automat.

Att bränsleförbrukningen skulle vara lägre stämmer inte förstår alla som har sett en automatförare framföra sitt fordon, det är gasa-bromsa-gasa hela tiden och blir aldrig nåt flyt i körningen.

Bara svammel. Kom och åk med mig så ska du få se.
Citera
2016-04-06, 10:00
Medlem
CygneRouges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OlleViero
Bara svammel. Kom och åk med mig så ska du få se.
Eller mig. Den som har flytet har det oavsett om det är en automat eller manuell.
Citera
2016-04-06, 11:03
Medlem
Jag förstår inte hur man kan reta upp sig på att vissa, ganska många nu för tiden, föredrar automat. Själv föredrar jag manuellt men inte bryr väl jag mig vad andra kör så länge jag själv är nöjd. Det är ju bekvämt med automat så det är antagligen därför många gillar det. Jag tycker det är tråkigt men hade jag behövt köra mer i köer så hade jag övervägt automat.

Edit. En sak som däremot stör mig är att vissa bilar/motorval endast går att få med automat. Det är ju inte svårare än att jag ger fan i att köpa dom bilarna men ändå.
Senast redigerad av pilsnerhufvud 2016-04-06 kl. 11:05.
Citera
2016-04-06, 15:30
Medlem
AmaiLius avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative2.0
Vet i te vilka automatförare du sett. Men fördelen med automat är att den motorbromsar sämre. Med planerad körning kan man rulla riktigt långt innan man måste bromsa.
ok första gången jag har hört ngn nämna dålig motorbroms som en fördel, på en manuell bil kan du ju lägga ur växeln helt och rulla helt utan motorbroms det måste ju vara optimalt enligt dig?
Citera
2016-04-06, 17:31
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Tror du på det där själv ?

Gå tillbaka i tråden och följ den, minst sagt , infekterade debatten som pågick för några månader sedan.

Klart han tror på det, det är ju sant!

Förutom rena sportbilar så är det få lyxigare moderna bilar som köps med manuell låda. Det är rätt logiskt med tanke på hur bra de automatiska lådorna har blivit idag. Tillägget för automat på allt mellan 10 och 50k avskräcker heller inte vilket borde ge en liten hint om hur högt folk faktiskt värderar automatlåda.

Det är rent självplågeri att köra manuellt växlad bil i rusningstrafik i Stockholm.
Citera
2016-04-06, 17:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pollenper
Du har ännu inte lärt dig uppskatta bekvämlighet. Automatik är till för livsnjutare.

Håller verkligen med. Privat kör jag manuellt, och i jobbet körde jag automat, satan vad gött det var att bara glida.
Citera
2016-04-06, 18:42
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Klart han tror på det, det är ju sant!

Förutom rena sportbilar så är det få lyxigare moderna bilar som köps med manuell låda. Det är rätt logiskt med tanke på hur bra de automatiska lådorna har blivit idag. Tillägget för automat på allt mellan 10 och 50k avskräcker heller inte vilket borde ge en liten hint om hur högt folk faktiskt värderar automatlåda.

Det är rent självplågeri att köra manuellt växlad bil i rusningstrafik i Stockholm.
Du igen, borde ha anat att ni skulle dyka upp.
Inga personangrepp den här gången?

Även du kan bläddra tillbaka i tråden, mina åsikter har inte på något sätt förändrats.
Jag kör i Stockholmstrafiken med manuell låda, vad är problemet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in