2016-04-05, 19:31
Medlem
Trumpetflugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av demotrams
Jag tror inte att en kossa kan skutta till månen, övernatta där och sen skutta tillbaka till jorden igen. Jag tror inte att en fungerande maskin som detta universum är kan komma till av omedvetna självreplikerande processer där A leder till B som i sin tur leder till C. Jag tror inte att linjära system som sen blir till slutna system så som galaxer, solsystem kan skapas av sig självt. Inte heller kan slutna system så som regn, där sol värmer haven, haven avdunstar och omvandlas till gav som i sin tur stiger upp för att sedan stanna på bestämda banor för att sedan avkylas och för att sedan med blåsten och vinden röra sig mellan land och kontinent för att slutligen komma ned i form av barmhärtiga regndroppar och ge dött land liv som spirar av blommor, grönska, örter, grönsaker. Jag tror att varje steg molnen tar och riktningarna de rör sig mot är bestämda av skaparen. Jag tror inte att frukt kan få olika smak, färg och utseende av sig själva. Det var mer än en sak. Har du några invändningar?

Faktum är att det finns inga som helst ursäkter för att inte tro.
Och detta för att du tvivlar att 1+1=2? Det gör inte jag eftersom jag accepterar axiomen som de matematiska bevisen lutar mot. Annars förstår jag inte vart du ville komma med den analogin.
Citera
2016-04-05, 20:20
Medlem
KortStubins avatar
Citat:
Du kan inte ha lång erfarenhet av hur diskussion går ut på.
Vad är det du menar?
Menar du erfarenhet om hur en diskussion går till? Menar du erfarenhet om vad en diskussion går ut på? Menar du erfarenhet av att delta i en diskussion?

Det skulle vara en fördel för dig om du i fortsättningen kunde se över din grammatik(det fetstilta i citatet) innan du presenterar dina postulat. Då kanske det blir lite enklare att förstå vad det är du försöker säga.

Citat:
Jag syftade på det du skrev.
Du presenterade ett felaktigt påstående om vad jag skrivit, vilket du kan se nedan:
Citat:
Du skrev att du är inte tankeställare.

Citat:
Varför anser du det? Motivera
Du ställde en fråga om matematik.
Citat:
hahaha wtf? Jag skriver på mobilen. Eventuella stavfel förekommer.
Det är inte mobilens fel. Ett felaktigt användande av kommatecken är inget stavfel. Är det mobilens fel att du inte kan presentera bevis för att Gud existerar?
Citat:
Men svara på min frågor eller vänd om innan döden överraskar dig.
Du kommer definitivt inte ändra på min position med hjälp av hot. Din bevisbörda kommer inte att bli mindre för att du hotar.
Citera
2016-04-05, 21:42
Medlem
Loveisallthereis.s avatar
Jag var katolik i många år, men gick ut för att jag såg hyckleriet efter att jag läst på historien om kristendom.
Det är ett jävla hyckleri att påstå att kristendomen är något bra.
Jag gick över till satanismen och är jävligt tacksam och glad för mitt val.
Gud är endast ett makt redskap och inget annat, precis som vilken annan religion som helst.
Satanismen har dom kristna skapat för att ha de inte kan ta ansvar för sina egna handlingar.
Och nu tar satanismen över världen rättvist.
Citera
2016-04-05, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loveisallthereis.
Jag var katolik i många år, men gick ut för att jag såg hyckleriet efter att jag läst på historien om kristendom.
Det är ett jävla hyckleri att påstå att kristendomen är något bra.
Jag gick över till satanismen och är jävligt tacksam och glad för mitt val.
Gud är endast ett makt redskap och inget annat, precis som vilken annan religion som helst.
Satanismen har dom kristna skapat för att ha de inte kan ta ansvar för sina egna handlingar.
Och nu tar satanismen över världen rättvist.
Ok?? Hur kopplar du detta till topic?
Citera
2016-04-05, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
"dikotomi " - är det enda ord du kan

Det är ändå ett val vi måste göra, död för evigt eller godta Guds erbjudande.
Inte ens du kommer undan.
Jag har inte fått något erbjudande från någon gud. Jag antar att du fått erbjudande från en gud som är populär i våran del av världen, och är populär i denna tid?
Citera
2016-04-05, 23:13
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benon
"dikotomi " - är det enda ord du kan

Det är ändå ett val vi måste göra, död för evigt eller godta Guds erbjudande.
Inte ens du kommer undan.
Du missbrukar ju ordet död, som en bebis som försöker springa innan denkan resa sig och gå - förstår du inte att man inte kan gå händelser i förväg?

Att omtala död som du gör, är att vara lite morbid på sitt sätt... evighet är NU. Det är nu liv och tanke är, i döden ska du vila.. och kontrollen släpper.

Har du just ingen förmåga att lära av erfarenhet? Erfarenhet är nog det förnämsta en mänsklig individ kan begagna sig av, att också lära av andras ! erfarenheter, det du ignorerar och blundar så hårt för.

Man kan inte öht konceptualisera något man saknar erfarenhet av ; skulle du veta vad du gjorde innan du hamnade i din moders sköte.. men det är det du icke gör, du är BLANK, men pratar som om du vore gud själv.
Citera
2016-04-05, 23:31
Medlem
Citat:
Så vill man ens att gud skall existera, för jag kan köra igång en historien lektion om gud om det är det ni vill.
Läste någonstans om att 15 miljoner har dött på grund av att det inte velat tro på gud.
Autistiska individer blivit mördade för att kristna för i tiden fick för sig att dom blivit besatta av djävulen, epileptiker blev utsatta för exorsism eftersom folk trorde de blivit besatta.
Kvinnor som blivit brända på bål eftersom man fick för sig att en del kvinnor var häxor och pedofil präster läser man om ganska ofta? Vilken bra gud och religion hur många judar och araber dog i Jerusalem när korsriddarna kom ditt? har inte de kristna dödat? De har syndat mest av alla religioner.
Det är bara för er att ta en historiebok och läsa på,så kommer det fram massa gött om gud och bibeln. Kalla mig gärna hycklare men historien kan ni inte förändra.
Guden i GT vill man i alla fall inte ska existera. Fast han kanske har bättrat sig?
Citera
2016-04-05, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honey.B.Blue
Du låter ju bara allmänt dum i huvudet.

Att vara så fascinerad av blod, som du beskriver, det ser jag som att du är rubbad och emotionellt störd. Nåja.

Oavsett, så är ditt leverne och behov att flasha din morbida läggning, inget som relaterar till topic.

En stor majoritet har inte ens tänkt tanken att föra mentala föreställningar som dina, i bevis.. eller hylla, lovorda eller ens skänka en tanke. Så du ligger i lä gällande bevisbördan.
Topicen handlar ju om gud inte sant och mina inlägg handlar om gud så där har du svaret.

Dum i huvudet är ord folk tar till när dom inser att dom enbart är svaga individer, för hade du varit stabil på fötterna hade du innan du skrivit tänkt en gång till, för jag har läst på bibeln och läst på hur mycket historia som helst som relatera till just kristendomen, jag kan sätta kristna på plats eftersom många kristna inte ens vet vad dom tror på utan följer enbart strömmen.

Jag gör oandra sidan medvetna val det gör mig svår att kontrollera och manipulera. Det är vår generation som växer upp nu och om ni inte hängt med så har den satanistiska rörelsen börjat öka i väldig snabb takt.
Citera
2016-04-05, 23:49
Medlem
Citat:
Topicen handlar ju om gud inte sant och mina inlägg handlar om gud så där har du svaret.

Dum i huvudet är ord folk tar till när dom inser att dom enbart är svaga individer, för hade du varit stabil på fötterna hade du innan du skrivit tänkt en gång till, för jag har läst på bibeln och läst på hur mycket historia som helst som relatera till just kristendomen, jag kan sätta kristna på plats eftersom många kristna inte ens vet vad dom tror på utan följer enbart strömmen.

Jag gör oandra sidan medvetna val det gör mig svår att kontrollera och manipulera. Det är vår generation som växer upp nu och om ni inte hängt med så har den satanistiska rörelsen börjat öka i väldig snabb takt.
Nja, tråden handlar inte om gud rent generellt, utan om bevis för en ev. gud/Gud.
Citera
2016-04-05, 23:51
Medlem
Citat:
Folk tror ju på va fan som helst, o samma sak handlar det om kontroll o makt.
Tror du inte på gud så dödar vi dig typ
Dessutom de va dom kristna som hittade på helvetet, så satanister finns på grund av dom kristna
Hyckleri till max
Ja, "hittade på" är rätta orden, eftersom helvetet knappt nämns i bibeln.
Citera
2016-04-05, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Nja, tråden handlar inte om gud rent generellt, utan om bevis för en ev. gud/Gud.

Jag har exakt lika mycket rätt att diskutera om detta ämne som vilken annan och min åsikt är att det inte går att bevisa att en gud existerar för att han inte finns, det är påhittat. Dessutom bör man väl gå vidare någon gång vi lever på 2000 talet det är dax att släppa taget och leva som att man lever i nuet.
Citera
2016-04-05, 23:58
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:

Ska du nu snart komma med "illuminati" också kanske?

Zzzz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in