2016-04-04, 22:32
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Det vore isåfall väldigt imponerande - inte minst med tanke på att Jämtkraft Arena tar kring 6500 åskådare. Vidare tror jag att AIK kommer tacka och ta emot med ett spelförande ÖFK som tar initiativet.

Tror tyvärr du har rätt, passar Gnaget rätt bra. Men helt ärligt blev jag imponerad av ÖFK's helt orädda sätt att spela. Kan nog bli ett par skalpar för dom i år och dom kommer garanterat bli kommentatorernas favoritlag, det hörde man rätt snabbt idag.
Citera
2016-04-04, 22:36
Medlem
Julinhos avatar
Måste bara tillägga; vad har hänt med Birkir Seværdsson? Har gått från bäst i laget till att ha varit fullständigt usel varenda match 2016. Är han så otaggad på EM? Nu har vi tyvärr bara en halv ytterback till, annars hade jag hellre sätt Birkir centralt istället för nekrosfoten Magyar, samt Lustigkurre och Silverholt på kanterna. Nu lär det bli Silverholt och Birkir på kanterna, Batan är säkert borta i flera veckor och Lustigkurre har dragit sitt funny bone åt helvete.

Vad gör Cheiken nu för tiden?
Citera
2016-04-04, 22:37
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tror tyvärr du har rätt, passar Gnaget rätt bra. Men helt ärligt blev jag imponerad av ÖFK's helt orädda sätt att spela. Kan nog bli ett par skalpar för dom i år och dom kommer garanterat bli kommentatorernas favoritlag, det hörde man rätt snabbt idag.
De har ju spelat samma spel tre år och successivt minimerat sina misstag. Tror de kmr få det väldigt svårt mot spelskickliga lag och taktiskt kunniga lag dock. Gefle känns som en typisk ÖFK-nit.
Citera
2016-04-04, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tror Lauler kört en bira och pizzasallad ikväll. Norrland är alltså ikapp och förbi... Hah!
I Aftonbladets Allsvenska bilaga sågade han Östersund och trodde inte på deras spelidé. Killen är en pajas.
Citera
2016-04-04, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Det vore isåfall väldigt imponerande - inte minst med tanke på att Jämtkraft Arena tar kring 6500 åskådare. Vidare tror jag att AIK kommer tacka och ta emot med ett spelförande ÖFK som tar initiativet.

EDIT: Verkar faktiskt som de byggt om arenan med betydligt större kapacitet. Då tar jag tillbaka det första.
ÖFK är dock kass på fasta situationer så AIK kan ha en chans där med långa Avdic, Hoiveldt, Markkanen osv.
Citera
2016-04-04, 22:50
Medlem
Bajenjeppes avatar
Visste att matchbilden skulle se ut som den gjorde. Vi mötte ju Östersund även under försäsongen och blev fullständigt utrullade. Vi får vara nöjda med en pinne idag.

Jag både tror och hoppas att Östersund når långt med sitt spel. Idag visade man hur man spelar fotboll. Inga jävla långbollar och inga jävla långa inkast. Man vågade rulla och spelar ett spel som är utvecklande. Uppspel längs marken - Inga långbollar. Kombinationsspel från kanten - Inga inlägg. Precis så ska det vara. Då tänker man långsiktigt.

Sen kommer Östersund givetvis att åka på mål i arslet pga misstag osv, men fortsätter man med sitt spel så kommer man garanterat att fortsätta resan uppåt.
Citera
2016-04-04, 23:20
Bannlyst
Likt Östersundsspel som jag velat se AIK byggt på mer. Det skulle dessutom kunna gå mycket snabbare att bygga ihop, iom vi har större resurser och bättre spelare på pappret... så om vi bara hade en annan tränare än Alm...
Citera
2016-04-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realist1
Inte för att vara sådan men har Östersund bara 4 Svenskar i laget?

Engelsk tränare också. Jag utgår från att de försöker få tag på det bästa spelarmaterialet som finns tillgängligt för dom. Det går ju uppenbarligen ganska hyggligt för dom också får man väl säga, vi får se hur de klarar sig i allsvenskan, andra halvlek mot Bajen tröttnade dom ordentligt kändes det som, första var lovande dock.

Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Så Hammarby är inte ett bra lag menar du?

Mitten-bottengäng, eviga medelmåttor, bortsett från 2001 då, historiskt också ett jojo-gäng, 40-50 säsonger i allsvenskan.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-04-04 kl. 23:24.
Citera
2016-04-04, 23:37
Medlem
Hej Sverige.

Vad kul att ni fattat vilket lag ÖFK är. Finns massor av karaktärer i det här laget. Fouad Bachirou på mitten platsar i vilket allsvenskt topplag. Man blir så jävla glad när han spelar.

Rent generellt om matchen:
Riktigt bra första halvlek, högt tempo och jävligt fint passningsspel. Ytterligare en boll borde ha gått in. Hammarby kommer in mer i andra och skapar rätt många skapliga chanser. ÖFK är "moralisk" vinnare men krysset är ändå rättvist.

Välkommen på torsdag AIK...
Citera
2016-04-04, 23:45
Medlem
Readyfreddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gzola
Välkommen på torsdag AIK...

Tack! Det ska nog gå bra med rätt uppställning.
Dickson får ligga i respirator till Göteborg hemma, han gör sig inte bra på plasten heller. Tror och hoppas på ett yngre och rappare lag på torsdag där Strandberg avgör.

Affane, Karlsson, Strandberg, Saletros lär gå in från start.
Citera
2016-04-04, 23:46
Bannlyst
TV: Premiär för Fotbollsmåndag - magasinet med analyser och alla mål

Citat:
I kväll direktsändes premiären av Fotbollsmåndag, ett fotbollsmagasin med det hetaste, de snyggaste målen och största snackisarna. Magasinet sänds på C More och Fotbollskanalen. Programledare är Jonas Dahlquist tillsammans med experterna Jens Fjellström och Olof Lundh.

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/tv-premiar-for-fotbollsmandag---magasinet-med-analyser-och-alla-mal/
Citera
2016-04-05, 00:03
Medlem
Spelade inte Östersund ganska exakt den fotboll som Nanne säger att han vill att Bajen ska spela? Sedan går Bajen in fulhårt fysiskt i andra för att stoppa deras snabba passningsdrivna spelidé.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in