2016-01-30, 11:56
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
HeIF gick ju på pumpen mot Öster så de är en klar kandidat för nedflyttning, trångt i botten.
Gävle förlora dom också, 2-0 mot IFK Mariehamn. Går vi en rekorddålig allsvenska tillmötes?
Citera
2016-01-30, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadenza

Ja det är en skitklubb, och spelade som grottmänniskor, så det var nog ingen som orkade ge 100% och riskera skada på konstgräset i första träningsmatchen. Blir mer intressant att se dem i Dubai när de möter FCK, Nordsjälland osv, bättre värdemätare.

Vad snackar du om? Såg första 45 och ni blev ärligt talat utskåpade av ett vackert spelande danskt div.1 lag. Vilka spelade som grottmänniskor förresten? Jag hade suttit jävligt still i båten om jag hade Markus Armbågen Rosenberg i mitt lag. Den enda som verkade tycka att de spelade som grottmänniskor var tjockisen i er klack som gick lös på reklamskylten så fort en mffare fick en tackling.
Citera
2016-01-30, 14:24
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Olika, men eftersom Kjartansson enligt nygard "bara" tjänar 100.000 bör en viss summa av sign-on bonusen läggas på månadslönen.

Sign on måste väl betalas ut på ett bräde annars kan det ju inte räknas som sign on och bli mer skatteförmånligt än om det skulle vara en månadslön.
Citera
2016-01-30, 14:27
Medlem
nygards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalle1907
Vad snackar du om? Såg första 45 och ni blev ärligt talat utskåpade av ett vackert spelande danskt div.1 lag. Vilka spelade som grottmänniskor förresten? Jag hade suttit jävligt still i båten om jag hade Markus Armbågen Rosenberg i mitt lag. Den enda som verkade tycka att de spelade som grottmänniskor var tjockisen i er klack som gick lös på reklamskylten så fort en mffare fick en tackling.

Det var en jävla träningsmatch. Att gå in stenhårt med dobbarna före eller att tackla en felvänd spelare rakt i ryggslutet, till exempel, är helt onödigt. Det var mycket den inkonsekvente domaren inte ens reagerade på, därav reaktionerna.
Citera
2016-01-30, 14:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
HeIF gick ju på pumpen mot Öster så de är en klar kandidat för nedflyttning, trångt i botten.
MFF vann ju trots allt så det blir kanske kvalplats?
Citera
2016-01-30, 14:36
Medlem
Sujoks avatar
Jag måste säga, fan vad jag gillar Pa Konate. Han måste ju verkligen vara första valet på VB. Kvick med bollen, bra speluppfattning, bra passningsfot och kan göra sin gubbe. Enligt mig bättre än Yoshi. Även om han skulle vara något sämre än Yoshi så ska man enligt min filosofi låta talanger spela regelbundet även om man på pappret blir något sämre. Det är något man måste offra om talanger ska blomma ut.
Citera
2016-01-30, 14:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av elpirro
Besatthet skulle jag inte säga snarare fett irriterande

Med era matematikkunskaper hade vi kunnat ha 5 stjärnor hahahha

Hur då? Har ni 50 av något?

Vi har över 20 allsvenska guld. Ingen avancerad matte där.
Citera
2016-01-30, 15:08
Avslutad
Alldeles för mycket vitt på IFK:s nya tröjor.
Citera
2016-01-30, 15:14
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sujok
Sign on måste väl betalas ut på ett bräde annars kan det ju inte räknas som sign on och bli mer skatteförmånligt än om det skulle vara en månadslön.
Är det inte precis så Rosenberg gör? Hyfsat låg månadslön men däremot en hög sign-on som sprids ut månadsvis?
Citat:
Ursprungligen postat av PalmiNio
Hur då? Har ni 50 av något?

Vi har över 20 allsvenska guld. Ingen avancerad matte där.
Guld? Ni har väl 20 seriesegrar?
Citat:
Ursprungligen postat av Axell
Alldeles för mycket vitt på IFK:s nya tröjor.
Är inte detta en ren kopia på tröjorna bajen använde för ett par säsonger sedan? Fult är det i alla fall.

F.ö var Gefle-Djurgården något av det tråkigaste man sett.. Usch vilken match.
Citera
2016-01-30, 15:31
Avslutad
Citat:
Är inte detta en ren kopia på tröjorna bajen använde för ett par säsonger sedan? Fult är det i alla fall.
Jag vet faktiskt inte, och jag hoppas inte det. Då får ju Bajen faktiskt skäl för att säga att de var först med något.
Citera
2016-01-30, 15:39
Medlem
Cadenzas avatar
Citat:
Man delade ut guldmedalj till seriesegrarna under slutspelsmisären, s.k. allsvenskt guld.

http://img.cdn.svenskafans.com/Image/7/371979/Fem-moten-med-Blavitt-att-minnas.jpg
Citera
2016-01-30, 15:41
Avslutad
Citat:
Är det inte precis så Rosenberg gör? Hyfsat låg månadslön men däremot en hög sign-on som sprids ut månadsvis?

F.ö var Gefle-Djurgården något av det tråkigaste man sett.. Usch vilken match.

Allsvenska seriesystemet delar ut guld, stora silver, lilla silver och brons. Så att vinna serien ger 1 guld vilket man nu gjort 21 gånger.

Sen har man lekt "hockey system" i några år där guld inte gav SM titel. Men 21 guld it is.

Vad gäller Rosenberg handlar det om skatteplanering där man lägger ut stora avsättningar för "pension" istället för hög lön. Detta är väldigt vanligt och därför blir det alltid konstigt att prata om lön sett till vad som rapporteras in till Skatteverket.

Dock "ska" sign-on vara en klumpsumma utöver de löpande utbetalningarna som är lön och pension.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in