2016-04-03, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Ogillar Barcelona av samma anledning jag ogillar snudd på alla andra storlag; de är medskyldiga till fotbollens negativa utveckling. Det blir extra irriterande med Barca eftersom de ofta målas upp som någon form av helgon av dess supportrar, när klubben är precis lika smutsig som de andra. Att man bytte "Unicef" mot "Qatar" på bröstet är en inte lite tydlig symbolik för den moderna fotbollen...

Rent sportsligt har jag även svårt för sättet Barca spelar på. Tråkigt att titta på. Jag föredrar direkt anfallsfotboll med fart.
hatar alla "filosofer" som skriver skit om barca men qatar kan jag förklara. Orsaken till att Barcelona sålde reklam plats till qatar e för att dom va tvungna för att hänga med. Man försökte stå utanför islamismen inom fotbollen men när alla andra klubbar sålde sig till muslimer fanns inget annat val än att plocka lite pengar själva, annars hade man tappat det.

Kolla islamiseringen av fotbollen dom senaste åren: City ägs av muslimer, Arsenal ägs del vis av en muslim o arenan har muslimskt namn, PSG är muslimskt, lika så många andra klubbar. Reklam för real madrid är en islamistiskt firma.

De e en skrämmande utvecklin.
Citera
2016-04-03, 16:41
Moderator
zanteras avatar
Kort och gott ett lag med massa filmare, aldrig förstått hypen kring FC Hollywood
Citera
2016-04-03, 16:43
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Kort och gott ett lag med massa filmare, aldrig förstått hypen kring FC Hollywood

Hypen är väl att de är bäst i världen sista 10 åren. Ellet hur "förstår" man inte den hypen?

Det är liksom inte tycke/smak kring Barcelonas dominans och "hype".
Citera
2016-04-03, 16:49
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Hypen är väl att de är bäst i världen sista 10 åren. Ellet hur "förstår" man inte den hypen?

Det är liksom inte tycke/smak kring Barcelonas dominans och "hype".

Hype kanske var fel ordval, syftar snarare på kärleken. Personligen har jag svårt att sympatisera för ett gäng mesar som ligger och rullar så fort de känner vind i nacken, men vi uppskattar väl alla olika saker inom fotbollen.
Citera
2016-04-03, 16:58
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derauto
hatar alla "filosofer" som skriver skit om barca men qatar kan jag förklara. Orsaken till att Barcelona sålde reklam plats till qatar e för att dom va tvungna för att hänga med. Man försökte stå utanför islamismen inom fotbollen men när alla andra klubbar sålde sig till muslimer fanns inget annat val än att plocka lite pengar själva, annars hade man tappat det.

Kolla islamiseringen av fotbollen dom senaste åren: City ägs av muslimer, Arsenal ägs del vis av en muslim o arenan har muslimskt namn, PSG är muslimskt, lika så många andra klubbar. Reklam för real madrid är en islamistiskt firma.

Snacka om korkat inlägg.
Klubbarna i dag är rena företag o självklart kommer rika muslimer o köper företagen med tanke på att muslimer är fotbollsintresserade.
Men har du problem med islamiseringen? Fundera då på vilka som ser till att din bil brummar.
Citera
2016-04-03, 22:19
Medlem
Olympians avatar
Tro det eller ej men jag känner faktiskt inget hat emot Barcelona.
Citera
2016-04-04, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av derauto

Så på vilket sätt har europeisk fotboll eller Barcelona blivit islamiserade då? För det räcker ju inte med att en muslim äger ett lag för att det ska ske fattar du väl?

Mvh,
Filosofen
Citera
2016-04-04, 13:42
Medlem
elpirros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Jag hatar Barcelona för att jag älskar IFK Göteborg. 1986.
Enig.
Citera
2016-04-04, 14:18
Medlem
bagarn29s avatar
Jag hatar inte Barca utan jag avskyr Suarez och Busqets. Suarez som bitvis är hemsk i sitt uppträdande och Busqets som gärna spelar lite fult men gnäller när han får en smäll.
Citera
2016-04-04, 14:39
Medlem
Shepard25s avatar
Som andra har sagt; jag ogillar dem eftersom de alltid försöker måla upp sig själva som lite bättre och finare än alla andra fastän de inte är det.

Dessutom har de några av fotbollens absolut värsta filmare och teaterspelare i sin trupp; Alba, Alves, Busquets, Mascherano, Neymar och Suarez. Samtliga får mig att må illa när de ligger och rullar runt på gräset för att någon petar på dem. Har de ingen skam i kroppen? Skäms de inte när de ser sig själva på repriser, och sedan kanske råkar kolla någon annan sport på TV så som handboll, rugby eller hockey där folk gör illa sig på riktigt utan att spela teater?

Var pionjärer i taktiken att sätta press på domaren genom att direkt efter ett domslut de inte gillar skicka dit halva laget för att från en halvmeter skrika och klaga domaren i ansiktet.
Citera
2016-04-04, 15:39
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shepard25
Som andra har sagt; jag ogillar dem eftersom de alltid försöker måla upp sig själva som lite bättre och finare än alla andra fastän de inte är det.

Dessutom har de några av fotbollens absolut värsta filmare och teaterspelare i sin trupp; Alba, Alves, Busquets, Mascherano, Neymar och Suarez. Samtliga får mig att må illa när de ligger och rullar runt på gräset för att någon petar på dem. Har de ingen skam i kroppen? Skäms de inte när de ser sig själva på repriser, och sedan kanske råkar kolla någon annan sport på TV så som handboll, rugby eller hockey där folk gör illa sig på riktigt utan att spela teater?

Var pionjärer i taktiken att sätta press på domaren genom att direkt efter ett domslut de inte gillar skicka dit halva laget för att från en halvmeter skrika och klaga domaren i ansiktet.

Hur exakt menar du att de försöker måla upp sig som bättre och finare än alla andra? Skryter spelarna eller ledningen om hur jävla bra deras klubb är och att de vinner allt som går att vinna ganska ofta? Och ifall de nu skulle göra det, vore det verkligen fel av dem att se sig själva som lite bättre än alla andra? De är ju uppenbarligen bättre än alla andra.

Håller med om det där med filmningar. Händer ganska ofta att man vill slå Alba på käften. Har också undrat en massa gånger över hur spelare inte skäms när de uppenbarligen har filmat. De skämmer ut sig inför miljontals människor. Och förresten så har Real den värsta av dem alla.

Det där med domaren överdriver du totalt. För det första så är det inte unikt för Barcelona. För det andra så händer det jävligt sällan. Det går bara i överdrift när det är El Clasico och tom där har det blivit mycket bättre från båda lagens håll sen Mourinho lämnade.
Citera
2016-04-04, 18:01
Medlem
Att Messi är en del av Panamaläckan kommer ju inte som en överraskning, vad förväntar man sig när han spelar för Barca?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in