2011-05-23, 20:52
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neguin
En trevlig artikel, jag kan rekommendera den.

OT, men vilken Schumpeter tänker du på? Den jag tänker på dog 1950. Såvitt jag kan se kan man inte läsa vem som skrivit texten. Anledningen till varför bloggen heter Schumpeter kan man läsa här.

Jag har alltid trott att det är någon släkting eller liknande, det känns ju skumt att döpa en sida (även dom andra sidorna) i pappersupplagan utan någon konkret koppling men så var det tydligen. Lite knasig hyllning kan man tycka. Men, men. Nu har man lärt sig att allting inte är som det ser ut att vara, inte ens i The Economist.
Citera
2011-05-24, 00:18
Medlem
Barcelona är helt enkelt för "fint". Katalanska hjältar som kämpar mot fascisterna i huvudstaden, "mer än en klubb", o.s.v. Visst måste man älska en sådan klubb? Nej, säger jag.

Unicef, ja vad ska man säga? Det handlar om att samla på sig ännu mer goodwill. Goda och ädla Barcelona...
Citera
2011-05-25, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1891PoonStreet
Barcelona är helt enkelt för "fint". Katalanska hjältar som kämpar mot fascisterna i huvudstaden, "mer än en klubb", o.s.v. Visst måste man älska en sådan klubb? Nej, säger jag.

Unicef, ja vad ska man säga? Det handlar om att samla på sig ännu mer goodwill. Goda och ädla Barcelona...

Fascisterna? Kan man dömma ett lag efter gamla saker? Franco dog förövrigt 1975. Dagens R.Madrid känns inte särskillt Fascistiskt, inte staden Madrid heller.
Citera
2011-05-27, 01:01
Medlem
Averys avatar
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article13086227.ab

Kul att dem beter sig...
Citera
2011-05-27, 01:10
Medlem
soscagons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Fascisterna? Kan man dömma ett lag efter gamla saker? Franco dog förövrigt 1975. Dagens R.Madrid känns inte särskillt Fascistiskt, inte staden Madrid heller.

Nja, jag tycker mig kunna skymta lite fascistsymboler i deras "curva"
Citera
2011-05-27, 02:03
Medlem
Zhongdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avery
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/spanien/article13086227.ab

Kul att dem beter sig...

Japp, detta sammanfattar rätt väl varför 90% av Arsenal-supportrarna avskyr äcklen. Förra sommaren drog de igång en av fotbollshistoriens största tap up-skandaler på Arsenals lagkapten, samtidigt som de spelar änglar "mes que un club". Nu får de låna träningsanläggningarna i Colney, och vad gör Pique och Puyol? *suck*
Citera
2011-05-27, 02:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avery

Kul att dem beter sig...

Hoppas någon polis tar saken i egna händer och åker dit och arresterar dom en kvart före matchstart, stöld är inget att leka med
Citera
2011-05-27, 02:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zhongda
Japp, detta sammanfattar rätt väl varför 90% av Arsenal-supportrarna avskyr äcklen. Förra sommaren drog de igång en av fotbollshistoriens största tap up-skandaler på Arsenals lagkapten, samtidigt som de spelar änglar "mes que un club". Nu får de låna träningsanläggningarna i Colney, och vad gör Pique och Puyol? *suck*
Huj vad hemskt. Snacka om harmlöst litet skämt.
Citera
2011-05-27, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soscagon
Nja, jag tycker mig kunna skymta lite fascistsymboler i deras "curva"

Ja det är möjligt , men jag pratar om laget och klubben. Tvivlar på att spelare och styrelsen sympatiserar med supportrars åsikter, och framförallt inte med Francos åsikter. Jag kände mig inte särskillt hatad när jag besökte Bernabeu i förra årets första El Clasico. Och inte när vi sprang runt i hela staden heller, vart vi än gick blev vi vänligt bemötta.
Citera
2011-05-27, 18:10
Medlem
Zhongdas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Huj vad hemskt. Snacka om harmlöst litet skämt.

Nej, det är inte ett "harmlöst litet skämt". Om du blir hembjuden till någon förolämpar du inte den personen. Det handlar om grundläggande respekt.
Citera
2011-05-27, 21:32
Medlem
Relays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zhongda
Men Wenger utnyttjade en regelskillnader mellan spanien och england och stal helt enkelt Cesc utan att klubben kunde göra någonting. EN normalisering inom EU krävs.
Citera
2011-05-27, 21:50
Medlem
G_ls avatar
Mycket möjligt att någon svarat samma på ämne, men jag hatar de folket som hejjar på barca. Folk har hejjat på barca i ett och ett halvt år och säger "Fan vad du suger" när Chelsea, som jag hejjat på i tio år, förlorar mot barca. Och de hejjar bara på Barca för de är bäst just nu, precis som folk hejjade på Real Madrid för sådär 3 år sedan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in