2011-03-10, 00:04
Medlem
Columbo1Legends avatar
Råkade läsa lite av matchprat-tråden om Barcelona-Arsenal igår och då slog det mig. Flashback gillar inte "världens bästa klubblag någonsin". Allt var fel. De var fula, tråkiga, mekaniska, korrupta, präktiga, klena, sidleds-spelande dvärgar. Är Barcelona för perfekta för dig? Är det "lets stick with the underdog"-instinkt som driver dig? . Jag är verkligen nyfiken på er. Så var snälla och försök att svara så ärligt ni kan på frågan. Gräv djupt i er själva och spekulera gärna i undermedvetna motiv. Kan lugna er med att jag inte är något Barcelona-fan.

PS. Ni som retar er på små och korta spelare. Varför gör ni det? Jag kan tycka att det är ganska inspirerande när teknik och finess slår fysik och råstyrka. Kan lugna er med att jag inte är så liten själv.
Senast redigerad av Columbo1Legend 2011-03-10 kl. 00:08.
Citera
2011-03-10, 00:08
Medlem
Det spelar ju bäst fotboll , klart folk retar sig på det! Alla vill slå den bäste. Föredrar att se Barcas matcher framför Real som mina kompisar hejar på!
Citera
2011-03-10, 00:08
Medlem
gato12s avatar
det är väl mest att de är så förbannat präktiga; "vi har minsann Unicef på våra tröjor för vi är lite fiiiiinare än andra lag"...

och allt det där dravlet om att de är "mer än en klubb"...

känns lite som att de står på en så mycket högre nivå än alla andra, som vissa frireligiösa människor som bara går runt med sina kristna leenden och har sett ljuset...

Citera
2011-03-10, 00:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Columbo1Legend
Råkade läsa lite av matchprat-tråden om Barcelona-Arsenal igår och då slog det mig. Flashback gillar inte "världens bästa klubblag någonsin". Allt var fel. De var fula, tråkiga, mekaniska, korrupta, präktiga, klena, sidleds-spelande dvärgar. Är Barcelona för perfekta för dig? Är det "lets stick with the underdog"-instinkt som driver dig? . Jag är verkligen nyfiken på er. Så var snälla och försök att svara så ärligt ni kan på frågan. Gräv djupt i er själva och spekulera gärna i undermedvetna motiv. Kan lugna er med att jag inte är något Barcelona-fan.

PS. Ni som retar er på små och korta spelare. Varför gör ni det? Jag kan tycka att det är ganska inspirerande när teknik och finess slår fysik och råstyrka. Kan lugna er med att jag inte är så liten själv.

Hur kan man vara det och ha bara 3cl titlar de har en fin period just men det går över snart för de sprutar inte spelare som Xavi & messi och co varje år. de har arroganta fans att det skriker om det Mer än klubb skiten trots att de åker till Uzbekistan och pumpar ut pengar från fattiga folk, deras spelare beter sig fittigt mot andra klubbar & spelare deras förra president var skum och sysslade med skumma affärer.
Senast redigerad av Tony-Soprano 2011-03-10 kl. 00:12.
Citera
2011-03-10, 00:10
Medlem
Nisse300s avatar
Jag hatar Barcelona för att var enda jävel håller på dem. Annars bryr jag mig inte speciellt mycket om fotboll. Känns bara som all hejar på dem för att de är bra, fast det är klart alla har ju hejat på dem sen dem var tre år gamla
Citera
2011-03-10, 00:45
Medlem
Finnelits avatar
Ogillar Barcelona av den anledningen att deras matcher saknar spänning. I de flesta av fallen kan man lista ut att de kommer att vinna, men nu pratar jag såklart om spanska ligan (världens tråkigaste).

Det som stör mig mest är väl det faktum att alla ska glorifiera dem hela tiden och att alla tycker de spelar världens bästa fotboll och hur tekniska de är. Vet inte, tycker bara deras stil och sätt att vara är opersonlig på något sätt.

Får ursäkta om jag formulerat mig otydligt eller så, men saknar passionen som klubb och gemenskap i Barcelona.
Citera
2011-03-10, 00:50
Medlem
Jag ogillar Barcelona endast pga att Zlatan blev behandlad som han blev. Annars gillar jag spelarna och deras fotboll (går det att ogilla deras passningsspel etc?).

Sen gillar jag inte Pep den dopade f*ttan!
Citera
2011-03-10, 01:04
Medlem
samtron12s avatar
Citat:
Allt var fel. De var fula, tråkiga, mekaniska, korrupta, präktiga, klena, sidleds-spelande dvärgar.
Därför.
Citera
2011-03-10, 01:05
Medlem
Ovations avatar
Jag ogillar FC Barcelona för att:

* Självgodheten, klubben och dess supportrar anser sig vara så mycket finare än alla andra.
* Barcaspelarnas attityd mot domaren. Ständigt är det spelare runt domaren som ska försöka påverka genom att omringa domaren vid minsta lilla avblåsning.
* Busquets, tycker han är (eller i alla fall var förra säsongen) vidrig.
* Medias Barca och Messi onani.

Däremot så ska jag erkänna att Barcelona i dagsläget har världens bästa lag och spelar en härligt offensiv fotboll, även om jag personligen föredrar lag som spelar rakare anfallsspel.
Citera
2011-03-10, 01:07
Medlem
Columbo1Legends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finnelit
Ogillar Barcelona av den anledningen att deras matcher saknar spänning. I de flesta av fallen kan man lista ut att de kommer att vinna, men nu pratar jag såklart om spanska ligan (världens tråkigaste).

Det som stör mig mest är väl det faktum att alla ska glorifiera dem hela tiden och att alla tycker de spelar världens bästa fotboll och hur tekniska de är. Vet inte, tycker bara deras stil och sätt att vara är opersonlig på något sätt.

Får ursäkta om jag formulerat mig otydligt eller så, men saknar passionen som klubb och gemenskap i Barcelona.

Jag förstår vad du menar. De är lite som the Beatles. Om man verkligen bryr sig (är passionerad) om musik har man andra favoriter. Fotboll precis som musik är en privatsak. Det handlar inte om vem som är bäst rent objektivt.
Citera
2011-03-10, 01:09
Medlem
Samwises avatar
Citat:
Jag förstår vad du menar. De är lite som the Beatles. Om man verkligen bryr sig om (är passionerad) musik har man andra favoriter. Fotboll precis som musik är en privatsak. Det handlar inte om vem som är bäst rent objektivt.

Jo fast Beatles hade smutsigare sidor och gjorde låtar som inte alls är mainstream, detta var en otroligt dålig jämförelse.
Barcelona är ett lag avskyr för att alla turkar gillar laget och lever på en sorts attityd som för mig - är otroligt äcklig.
Real Madrid tänker ni då, ja - och ni har rätt men de inser att de är svin, det är skillnaden.
Citera
2011-03-10, 01:14
Medlem
Columbo1Legends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony-Soprano
Hur kan man vara det och ha bara 3cl titlar de har en fin period just men det går över snart för de sprutar inte spelare som Xavi & messi och co varje år. de har arroganta fans att det skriker om det Mer än klubb skiten trots att de åker till Uzbekistan och pumpar ut pengar från fattiga folk, deras spelare beter sig fittigt mot andra klubbar & spelare deras förra president var skum och sysslade med skumma affärer.
Det visste jag inte. Kan du ge några exempel?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in