2011-03-11, 16:41
Medlem
RM1187s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pain16
Ni är AVUNDSJUKA på barca så ni spyr galla över dem. De som inte kan erkänna att barca är den lag som spelar bäst fotboll genom tiderna hittills kan sluta skriva på den tråden.
Ursäkt mig, men i tråden ska man skriva om varför man hatar barcelona och eftersom du antagligen inte gör det så är det du som ska sluta skriva i tråden. Okej?

OT: Äckliga filmare, barcelona är en sekt, oerhört tråkig fotboll och översympatiska jävlar bara för att se bra ut även fast de innerst inne är riktigt jävla sviniga.
Citera
2011-03-11, 16:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av david0ff

* Domsluten på Camp nou. HAHAHA. Hur kan v.p visas ut men Abidal blir inte ens varnad/utvisad för strypgreppet?

Kan säga som som om Emirates.

-Messis 2-0 som inte blev godkännt när han var ONSIDE.
-Arshavins hand på slutet som inte blåstes och som skulle blivit straff
-Koscielny straff på pedro som inte blåstes.

På Camp Nou.

-Messi fick inte straff första halvleken.
-Koscielny fick inte sin andra gula efter straffen

* Lamaste jävla hemmapubliken jag varit med om.

Mycket roligt, sen ska ni skylla på att RVP inte hörde signalen

* Barcelona, antagligen för att det är Katalonien, är som att resa tio år tillbaka i tiden där folk inte kan ett jävla ord engelska. Osofistikerade apor.

Märks att du aldrig varit i Barcelona så varför skriva saker du inte vet?

Citat:
Ursprungligen postat av Sales86
Fast nu har dom ju inte det längre utan han sålt sig till Qatar Foundation och även gjort några back room deals be lite Uzbeker som inte verkar helt legitima.

Men det är klart att dom sätter ett bra exempel för andra klubbar......

Dem kommer fortforande bära Unicef på tröjan
Senast redigerad av Guardiola 2011-03-11 kl. 16:51.
Citera
2011-03-11, 16:59
Medlem
Jag hatar Dani Alves, så vidrig! Därför!

Barcas matcher är sällan särskilt roliga att kolla på heller då ofta är det bara sidled men klart att det är riktigt underhållande när saker och ting sker men det är lite väl sällan. Blir för tempofattigt för ofta!
Citera
2011-03-11, 17:22
Medlem
nissethekings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nerooo
Jag kan gå med på att både Barcelona och Arsenal kan ta åt sig äran för Fabregas, men detsamma bör då också gälla för de andra spelarna där både Barcelona och den andra klubben kan ta åt sig äran. Då är jag nöjd.

Även om nu Barcelona är duktiga på att ta hand om spelare från ungdomsakademin så köper de faktiskt en hel del spelare. Men de har en tendens att inte stanna allt för länge i klubben då de blir utlånade eller sålda efter någon säsong.
Gällande det fetmarkerade har jag nog i de senaste tre inläggen försökt förklara för dig att jag anser att så är fallet. Om du inte förstår det vid det här laget vet jag inte vad jag kan säga för att få dig att förstå.

Det finns nog inget lag i hela världen som inte köper/säljer spelare. Chelsea gör det, Real Madrid gör det, till och med DIF och AIK gör det. Det som gör Barca speciellt, i mina ögon, är att de köper färre färdigutvecklade spelare till stora summor jämfört med många andra lag på samma nivå.
Citera
2011-03-11, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Tycker tjötet om att "Barca är bäst i världen just nu" känns så jävla meningslöst.
Vad baserar man det på?
Att Barca kör över korp-lag i Spanska Ligan varje helg?
Trots en match där Barca enligt fansen "körde över" Arsenal, så var Arsenal ändå bara en bolltouch i slutet från att gå vidare.
Detta trots att Barca skapat 20 chanser, effektiviteten framför mål är ju värdelös.
Skulle Barca vinna CL säger jag inget, men det är ju bevisat att så fort de möter motstånd som har någon form av taktisk-kunskap, då åker de direkt. (Som mot Inter förra året)

Hahahaha! Förlåt men ja måste fråga, vad tror du låg bakom Barcas missar (eller en missad chans över huvudtaget)? En dålig touch, bollen 3 cm åt fel håll osv. Vi skulle lika gärna kunnat säga "Barcelona var ändå bara en bolltouch när som helst från att ha förnedrat Arsenal" Förstår du vad jag menar? Arsenal är väl om något ännu oeffektivare då man inte ens skapade något farligt övh.
Citera
2011-03-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nissetheking
Gällande det fetmarkerade har jag nog i de senaste tre inläggen försökt förklara för dig att jag anser att så är fallet. Om du inte förstår det vid det här laget vet jag inte vad jag kan säga för att få dig att förstå.

Det finns nog inget lag i hela världen som inte köper/säljer spelare. Chelsea gör det, Real Madrid gör det, till och med DIF och AIK gör det. Det som gör Barca speciellt, i mina ögon, är att de köper färre färdigutvecklade spelare till stora summor jämfört med många andra lag på samma nivå.

Eller för att citera Barca vs Real Madrid snacket som vanligtvis pågår. "Vi skapar guldbollenvinnare, Real köper dem"

Barcelona är duktiga på talangutveckling, bara för att en spelare har tillbringat en tid i en klubb så betyder det inte att den klubben har utvecklat honnom, just därför är inte alla vi världstränare i någon klubb eller coacher i United. Olika klubbar är olika bra på utveckling, utveckling som sker i olika faser och olika mkt beroende på ålder, tränare, träning osv osv.
Citera
2011-03-11, 17:50
Medlem
Barcelona_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chio
Eller för att citera Barca vs Real Madrid snacket som vanligtvis pågår. "Vi skapar guldbollenvinnare, Real köper dem"

Barcelona är duktiga på talangutveckling, bara för att en spelare har tillbringat en tid i en klubb så betyder det inte att den klubben har utvecklat honnom, just därför är inte alla vi världstränare i någon klubb eller coacher i United. Olika klubbar är olika bra på utveckling, utveckling som sker i olika faser och olika mkt beroende på ålder, tränare, träning osv osv.
Exakt, innan några maränger eller hatare kallar oss för hycklare.

Se på vilka ballon d'or Barca köpt under 2000-talet, 0. Sen har Ronaldinho, Messi och Figo fått den för deras insatser i den blåröda tröjan*. (Figo delvis för sitt EM). Nu säger jag inte att vi skapade Ronnie eller Figo.
Ser man på Real å andra sidan har dom köpt 6 spelare. Cannavaro, Ronaldo och Figo fick den som Madridspelare, men som jag tidigare nämnt med Figo så är det samma med Ronaldo & Cannavaro. Deras i VM gjorde att han fick ballon d'or 02 & 06.

Så då var det klargjort

* Jag skriver att Figo, Cannavaro och Ronaldo fick sina guldbollar för sina insatser då de samma år köpts av Real. Håller ni inte med så hycklar ni om Sneijder, då ni påstår att han borde vinna ballon d'or pga vår säsong samt hans magiska VM. Under hösten så var han skadad 80%, men det nämner ingen för att man räknar inte med höstsäsongen. Då borde man inte heller räka med Figos, Cannavaros och Ronaldos höstsäsong då de spelade i den vita tröjan.
Citera
2011-03-11, 17:52
Medlem
Barcelona_83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KegerNuk
Jag hatar Dani Alves, så vidrig! Därför!

Barcas matcher är sällan särskilt roliga att kolla på heller då ofta är det bara sidled men klart att det är riktigt underhållande när saker och ting sker men det är lite väl sällan. Blir för tempofattigt för ofta!

Jag hatar Materazzi, inte hatar jag Inter för det.
Jag hatar Terry och Drogba, inte hatar jag Chelsea för det.
Jag hatar Gerrard, inte hatar jag Liverpool för det.
Jag hatar Ibrahimovic, inte hatar jag Milan för det.
Jag hatar De Rossi och Totti, inte hatar jag Roma för det.

Patetiskt att hata en hel klubb bara för att man hatar en spelare..
Citera
2011-03-11, 18:05
Medlem
af-Sintistolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83

Jag hatar Materazzi, inte hatar jag Inter för det.
Jag hatar Terry och Drogba, inte hatar jag Chelsea för det.
Jag hatar Gerrard, inte hatar jag Liverpool för det.
Jag hatar Ibrahimovic, inte hatar jag Milan för det.
Jag hatar De Rossi och Totti, inte hatar jag Roma för det.

Patetiskt att hata en hel klubb bara för att man hatar en spelare..

Å andra sidan, hatar du inte Dani Alves...men vad du ville säga var kanske att du hatar lite finare och på en mer avancerad nivå än honom som du citerade.

Personligen ogillar jag Dani Alves och även David Villa. Barcelona är kanske världens bästa lag och jag tycker inte heller om dem p g a

* lagets självförhärligande attityd som de kopplar ihop med politiska ambitioner för Kataloniens självständighet (jävligt osympatiskt att blanda politik och idrott)
* skandalmatchen mot Chelsea i CL häromåret (där Londonlaget blev helt bortdömt). Det var bland det skummaste jag sett och eftersom jag höll på Chelsea blev jag mycket besviken.
Citera
2011-03-11, 18:10
Medlem
PMUs avatar
Hatar barca för att de snott allt från Ajax.

Ajax 94-95 vilket lag.......
Citera
2011-03-11, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av af-Sintistolpe
* lagets självförhärligande attityd som de kopplar ihop med politiska ambitioner för Kataloniens självständighet (jävligt osympatiskt att blanda politik och idrott)

Det var bara Laporta som oftast gjorde det. Nya presidenten Rosell kommer inte göra det
Citera
2011-03-11, 18:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Barcelona_83
Exakt, innan några maränger eller hatare kallar oss för hycklare.

Se på vilka ballon d'or Barca köpt under 2000-talet, 0. Sen har Ronaldinho, Messi och Figo fått den för deras insatser i den blåröda tröjan*. (Figo delvis för sitt EM). Nu säger jag inte att vi skapade Ronnie eller Figo.
Ser man på Real å andra sidan har dom köpt 6 spelare. Cannavaro, Ronaldo och Figo fick den som Madridspelare, men som jag tidigare nämnt med Figo så är det samma med Ronaldo & Cannavaro. Deras i VM gjorde att han fick ballon d'or 02 & 06.

Så då var det klargjort

* Jag skriver att Figo, Cannavaro och Ronaldo fick sina guldbollar för sina insatser då de samma år köpts av Real. Håller ni inte med så hycklar ni om Sneijder, då ni påstår att han borde vinna ballon d'or pga vår säsong samt hans magiska VM. Under hösten så var han skadad 80%, men det nämner ingen för att man räknar inte med höstsäsongen. Då borde man inte heller räka med Figos, Cannavaros och Ronaldos höstsäsong då de spelade i den vita tröjan.

Har du inte märkt att ingen tar dig på allvar efter alla trollförsök?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in