Citat:
Ursprungligen postat av chio
Eller för att citera Barca vs Real Madrid snacket som vanligtvis pågår. "Vi skapar guldbollenvinnare, Real köper dem"
Barcelona är duktiga på talangutveckling, bara för att en spelare har tillbringat en tid i en klubb så betyder det inte att den klubben har utvecklat honnom, just därför är inte alla vi världstränare i någon klubb eller coacher i United. Olika klubbar är olika bra på utveckling, utveckling som sker i olika faser och olika mkt beroende på ålder, tränare, träning osv osv.
Exakt, innan några maränger eller hatare kallar oss för hycklare.
Se på vilka ballon d'or Barca köpt under 2000-talet, 0. Sen har Ronaldinho, Messi och Figo fått den för deras insatser i den blåröda tröjan*. (Figo delvis för sitt EM). Nu säger jag inte att vi skapade Ronnie eller Figo.
Ser man på Real å andra sidan har dom köpt 6 spelare. Cannavaro, Ronaldo och Figo fick den som Madridspelare, men som jag tidigare nämnt med Figo så är det samma med Ronaldo & Cannavaro. Deras i VM gjorde att han fick ballon d'or 02 & 06.
Så då var det klargjort
* Jag skriver att Figo, Cannavaro och Ronaldo fick sina guldbollar för sina insatser då de samma år köpts av Real. Håller ni inte med så hycklar ni om Sneijder, då ni påstår att han borde vinna ballon d'or pga vår säsong samt hans magiska VM. Under hösten så var han skadad 80%, men det nämner ingen för att man räknar inte med höstsäsongen. Då borde man inte heller räka med Figos, Cannavaros och Ronaldos höstsäsong då de spelade i den vita tröjan.