Vill bara meddela att grabbarna från förorten ser ner på folket som bär diverse casual/huligan-kläder.
Folket som bär dessa kläder brukar oftast gå i gymnasieskolor i finare områden och leka orten, stirra ut folk i korridoren och ha kepsen så man inte ser ögonen typ. Extremt provocerande för folk som kommer från tuffa områden. Skulle bli knivad första dagen i rinkeby/tensta/akalla. Förstår också att det är kan kännas ganska provocerande att skriva en sån sak i en sån tråd som denna. Men hur kan ni gilla att gå runt i kläder som dessa? Om ni gör något brott så är det enkelt att peka ut er och ni ser ut allmänt som WT-ADHD-mobboffer. Sorry. Släng på er adidas, rånarluva, handskar och halsduk istället. Mer effektivt och osynligt. Inte lika provocerande och vi ser att ni är smuts ändå vilket ni gillar att betraktas som?
Känns som att 90% är graffare/fotbollshuliganer med gatugangsterkomplex/vänsteraktivister från södermalm..?
Och btw vad är grejen med googles? Ni vill profilera er som vänsteraktivister/fotbollshuliganer som står emot tårgas/bengaler/rök? Går det att gömma dessa googles eller sätter ni på er jackan på läktaren? Använder ni googles-kläderna på stan och när ni går ut med hunden/går till ICA/tar bussen till stan?
Ni får ursäkta, jag är inte ute efter att provocera.
Jag vill endast förstå mig på denna stil.
Någon som kan länka till en artikel eller youtube-klipp där man ser personer använda dessa kläder?
Läste att C.P-kläder kommer från piloterna som togs över av fotbollshuliganer på 80-talet..
Vidare frågar jag mig lite undrandes varför detta hat mot varandra mellan fotbollsklubbar?
Svenskar som grupperar sig och slåss mot varandra för fotbollslag? IQ-fiskmås?
Gruppera ihop er och kasta ut de helgalna babbegängen och de kriminella familjerna som förstör varje dag i stället. Gå på politiker, journalister, patrullera gatorna tillsammans. Att hålla på och leka jag-vet-inte-vad och bråka, hugga, hata varann känns väldigt märkligt i tider som dessa....?
http://www.cpcompany.com/en/cp-company/mens-new-in/microkei-goggle-jacket/15wcpub02356-002788?color=