2015-04-10, 09:15
Medlem
SYSTEMexes avatar

Vet vilken du menar men skulle personligen avråda dig från att köpa den, även om du gör som du vill ofc. Passformen är horribel så det ser ut som man har en beige säck på sig. Skaffa istället en riktig trench från burberry / acuascutum är mitt tips. Tidlösa och sitterr som en sommaräng
Citera
2015-04-10, 10:27
Medlem
RoffePerssons avatar
Precis, det var den länkade rocken jag hade i tankarna.

får jah fråga vad som utmärker en "carcoat"?
Jag har juh som sagt kikat lite på en liknande från Aqua, finns på bla careofcarl för 4999:-, och ni råder mig alltså att hellre köpa en sån? För som nån skrev, jag vill absolut inte ha nåt som sitter säckigt, det funkar på jackorna från CP, och andra liknande, samt div parkas och lite annat.

men ska kika upp både carcoats och macintosh.

trench modellen, med skärp och ofta dubbelknäppning tkr jag får folk att påminna om inspektor gadget, alt nån gammal litteraturprofessor. Men som sagt, det finns en aquascutum rock på bla careofcarl, vad tror ni om den då, kan det vara ett alternativ?

Mvh Roffe.
Citera
2015-04-10, 13:13
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoffePersson
Precis, det var den länkade rocken jag hade i tankarna.

får jah fråga vad som utmärker en "carcoat"?
Jag har juh som sagt kikat lite på en liknande från Aqua, finns på bla careofcarl för 4999:-, och ni råder mig alltså att hellre köpa en sån? För som nån skrev, jag vill absolut inte ha nåt som sitter säckigt, det funkar på jackorna från CP, och andra liknande, samt div parkas och lite annat.

men ska kika upp både carcoats och macintosh.

trench modellen, med skärp och ofta dubbelknäppning tkr jag får folk att påminna om inspektor gadget, alt nån gammal litteraturprofessor. Men som sagt, det finns en aquascutum rock på bla careofcarl, vad tror ni om den då, kan det vara ett alternativ?

Mvh Roffe.
Den rocken är riktigt grym, funderar själv på den. Definitivt ett alternativt.
Citera
2015-04-11, 06:59
Medlem
RoffePerssons avatar
Jackan från rökrutan, den med det minimala brännhålet från cigarettglöd, från casual clothing.

Denna jackan, fast i annan färg är något jag funderar starkt på också. På "cc" skulle jag nog köpa den i silver, pga att jag har jackor i de andra färgerna. Dock inte alla från CP naturligtvis, men SI, fjällräven, barbour etc.
Men jag skulle ha velat ha en mörkt, mörkt vinröd/lila. Som nästan skiftar i svart, om ni förstår vad jag menar..?
finns det möjligtvis nån bra sida som kanske kan lagerhålla fler färger?

Jag har en storlek mindre på tröjor, både stickat och college än på jacka från SI.
Sen undrar jag hur storleken på just denna jacka är jämfört med SI, bör jag sikta på samma storlek jag bär på SI jacka?

Sen har jag en fråga till ang Aquascutumrocken jag nämnde tidigare, Broadgate Raincoat (beige/camel).
Om jag har medium på SI jacka, small på barbour och fjällräven, är det då EU48 som troligtvis passar bäst?
Jag äger tyvärr inte ett tygstycke, inte ens en skjorta från Aqua, så här behövs panelens expertis

Tack på förhand. Mvh Roffe.
Citera
2015-04-11, 18:49
Medlem
SYSTEMexes avatar
Citat:
Jackan från rökrutan, den med det minimala brännhålet från cigarettglöd, från casual clothing.

Denna jackan, fast i annan färg är något jag funderar starkt på också. På "cc" skulle jag nog köpa den i silver, pga att jag har jackor i de andra färgerna. Dock inte alla från CP naturligtvis, men SI, fjällräven, barbour etc.
Men jag skulle ha velat ha en mörkt, mörkt vinröd/lila. Som nästan skiftar i svart, om ni förstår vad jag menar..?

Jag har en storlek mindre på tröjor, både stickat och college än på jacka från SI.
Sen undrar jag hur storleken på just denna jacka är jämfört med SI, bör jag sikta på samma storlek jag bär på SI jacka?

Sen har jag en fråga till ang Aquascutumrocken jag nämnde tidigare, Broadgate Raincoat (beige/camel).
Om jag har medium på SI jacka, small på barbour och fjällräven, är det då EU48 som troligtvis passar bäst?
Jag äger tyvärr inte ett tygstycke, inte ens en skjorta från Aqua, så här behövs panelens expertis

Mät din bröstvidd sen kollar du på mätguiden på plagget du vill köpa. Kom ihåg att på jackor så ska man ta sin bröstvidd + 18-20 cm. Tror nog att 48 skulle passa bra
Citera
2015-04-11, 18:49
Medlem
SYSTEMexes avatar

Mät din bröstvidd sen kollar du på mätguiden på plagget du vill köpa. Kom ihåg att på jackor så ska man ta sin bröstvidd + 18-20 cm. Tror nog att 48 skulle passa bra
Citera
2015-04-11, 21:46
Medlem
Citat:

Har ingen SI jacka, men har L i samtliga tröjor från SI. 52 (Europeisk L) i C.P jackan så man bör nog ha samma.

Länkar tre versioner utav samma jacka i färger som inte finns på casualclothing (Cobalt, Black och Olive).

http://www.endclothing.co.uk/brands/cp-company/c-p-company-chrome-nylon-multi-bellow-pocket-goggle-jacket-cpu-b04128-e00004-850.html

http://www.endclothing.co.uk/brands/cp-company/c-p-company-chrome-nylon-multi-bellow-pocket-goggle-jacket-cpu-b04128-e00004-999.html

http://www.endclothing.co.uk/brands/cp-company/c-p-company-frosted-nylon-cotton-goggle-hood-field-jacket-cpu-b04128-e00004-646.html

Den sista jackan fanns visst, men ser olika ut på bilderna.
Senast redigerad av anonym94 2015-04-11 kl. 21:58. Anledning: edit
Citera
2015-04-12, 14:15
Medlem
PyramidTes avatar
Vet inte vart jag ska posta frågan, och starta en ny tråd vågar jag inte göra.
Vilka andra fysiska shoppar och internet shoppar har streetwear kläder (stockholm området)?
T.ex som caliroots
Citera
2015-04-12, 14:40
Medlem
RoyJoness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
Vilka andra fysiska shoppar och internet shoppar har streetwear kläder (stockholm området)?
T.ex som caliroots

Tror du har mer lycka någon annan stans. Det är väl mest vissa skor Casualstilen har gemensamt med streetwear ā la Caliroots.
Citera
2015-04-12, 15:35
Medlem
Mounotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PyramidTe
T.ex som caliroots
Nitty Gritty, Terrace, NK, Åhlens är väll de vanligaste fysiska ställena i Stockholmsområdet.
Citera
2015-04-12, 16:03
Medlem
PyramidTes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mounoto
Nitty Gritty, Terrace, NK, Åhlens är väll de vanligaste fysiska ställena i Stockholmsområdet.
Gud vad dyrt det var på nitty gritty......
Tänkte mig mer något i budget klassen såsom Weekday, caliroots, MQ osv
Citera
2015-04-12, 16:17
Medlem
ArturoBandinis avatar
Det är helt sinnessjukt vad många som har börjat gå runt i SI-kläder. I Stockholm tycker jag man ser minst fyra - fem pers om dagen, varav många inte en dag under 16.

Till och med Sigge Eklund har en SI-jacka i det senaste avsnittet av Babel. Varifrån kommer hajpen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in