Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-04-03, 15:40
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dafen
Nä jag tycker det är lika bra att få en ren ominstallation nu.

Ja jag kommer fixa det Det kan jag lova

Ok - ja kanske det.

Hur ska du lösa det?
Citera
2016-04-03, 15:48
Medlem
Dafens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Ok - ja kanske det.

Hur ska du lösa det?

Hehe! Nu gav du mig tankar i huvudet i alla fall. Så jag sitter och försöker installera om directx 12 nu i alla fall.

Ja jag tänkte kolla upp länken du har i din signatur.
Citera
2016-04-03, 16:03
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Hehe! Nu gav du mig tankar i huvudet i alla fall. Så jag sitter och försöker installera om directx 12 nu i alla fall.

Ja jag tänkte kolla upp länken du har i din signatur.

Värt ett försök - du har inget mer att förlora än tid.

Windows återställningspunkter är bättre än inget men rejält opålitligt i utförandet - en ordentlig backup/systemimaging är betydligt pålitligare än det. Många struntar i att använda Windows systemimaging, vilket är pålitligt, för att det är långsamt så därför är något snabbare önskvärt. De 3 första på denna länk - http://www.techradar.com/news/software/applications/best-free-backup-software-11-programs-we-recommend-1137924 - är bland de vanligaste och populäraste. Enklast är Aomei - sedan Easus och Macrium. Macrium är snabbast och mest välansett.

Ett bra Av borde ha stoppat malwaren i första skedet. Vad har du nu?
Citera
2016-04-03, 17:35
Medlem
Dafens avatar
Citat:
Värt ett försök - du har inget mer att förlora än tid.

Windows återställningspunkter är bättre än inget men rejält opålitligt i utförandet - en ordentlig backup/systemimaging är betydligt pålitligare än det. Många struntar i att använda Windows systemimaging, vilket är pålitligt, för att det är långsamt så därför är något snabbare önskvärt. De 3 första på denna länk - http://www.techradar.com/news/software/applications/best-free-backup-software-11-programs-we-recommend-1137924 - är bland de vanligaste och populäraste. Enklast är Aomei - sedan Easus och Macrium. Macrium är snabbast och mest välansett.

Ett bra Av borde ha stoppat malwaren i första skedet. Vad har du nu?
Ska kolla upp de där. Mycket idag. Storstädning av lägenheten bl a. Precis klar med den och kan sitta en stund nu.

Jag har Avast idag. Kommer kolla efter nåt annat sen eftersom den inte klarade viruset.

Tips på "gratis" virusprogram?
Citera
2016-04-03, 17:49
Medlem
Dafens avatar
Äh jag hittar ingen bra site som visar hur man installerar om directx12
Citera
2016-04-03, 18:15
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ska kolla upp de där. Mycket idag. Storstädning av lägenheten bl a. Precis klar med den och kan sitta en stund nu.

Jag har Avast idag. Kommer kolla efter nåt annat sen eftersom den inte klarade viruset.

Tips på "gratis" virusprogram?

Duktigt!

Nytt Av - https://www.av-test.org/en/antivirus/home-windows/windows-10/. Avast är ju ok och ännu bättre i "hardened mode" men jag skulle nog kolla in Panda eller Avira och komplettera med - https://unchecky.com/. Adware detektering är många Av`s svaga sida och ändringen av den där startsidan är jag rätt säker på att Panda eller Avira hade stoppat.
Senast redigerad av 1FF 2016-04-03 kl. 18:30.
Citera
2016-04-03, 18:22
Medlem
1FFs avatar
Citat:

Nä det var svårt. Den info jag hittar säger att Directx12 laddas ner med W.update, vilket du kört, och att DISM ska ha lagat det om det var skadat. Summan blir....ominstallation.

Clone app kan snabba upp en ominstallation rejält - http://www.mirinsoft.com/ - även DDownloads på samma sida. Annars är Majorgeeks och Softpedia 2 bra och säkra nedladdnings sidor.

Ja har för mig att du fick tips om Driverbackup program - eller hur?
Senast redigerad av 1FF 2016-04-03 kl. 18:27.
Citera
2016-04-03, 18:27
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ja har för mig att du fick tips om Driverbackup program - eller hur?

Det fick du i post #3380 - men det är nog bäst att köra med helt nya från W.update och berörda tillverkare.
Citera
2016-04-03, 18:50
Avstängd
konstapels avatar
Citat:

Nu har ni snurrat till det. Dx12 kommer med W10. Öppna dxdiag.exe och titta i längst ner under fliken system. Om dittt grafikkort stödjer Dx12 så kommer det stå där, vilket innebär att det är installerat. Mitt stödjer "bara" Dx11.1 så det är vad som står hos mig.
Citera
2016-04-03, 18:51
Medlem
Dafens avatar
Citat:
Det fick du i post #3380 - men det är nog bäst att köra med helt nya från W.update och berörda tillverkare.

Ja precis.

Jag ska köra nu. Sparat det som sparas skall
Citera
2016-04-03, 18:51
Medlem
Dafens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Nu har ni snurrat till det. Dx12 kommer med W10. Öppna dxdiag.exe och titta i längst ner under fliken system. Om dittt grafikkort stödjer Dx12 så kommer det stå där, vilket innebär att det är installerat. Mitt stödjer "bara" Dx11.1 så det är vad som står hos mig.
Whoops!

Okej ska kolla

[edit] Jag kollade och har 12.an installerat

[edit2] Ja men alltså. Jag vet att jag har tolvan men jag vill installera om den eftersom den troligtvis blivit skadad pga för hårt kört med reg-cleaningsprogram. Jag lyckas inte hitta nåt sätt att enkelt installera om det för allt bråkar, så nu installerar jag om maskinen istället.
Senast redigerad av Dafen 2016-04-03 kl. 18:57.
Citera
2016-04-03, 19:00
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel

Nope - det är du som har snurrat till det !

Om du läser raden du citerade så står det - installera om - d.v.s ominstallera - det förutsätter alltså att det redan finns.

Det - går att göra men är inte nödvändigt enligt den infon jag gav i ett tidigare inlägg vilket du kan se. Hade du följ/läst en större del av tråden än du har gjort så hade du vetat all denna info.
Senast redigerad av 1FF 2016-04-03 kl. 19:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in