[quote=pewana|56840046]En lååång rad youtubeklipp visar en-två-flera vita strimmor samtidigt som en text eller någon med mässande röst pratar om att vi ser "chemtrails". Detta är inga bevis, bara påståenden. Det är definitivt den som kommer med det påståendet som ska bevisa det och det har samtliga struntat i./QUOTE]
Det är väl en tolkningsfråga vad som pågår? Tycker du att det onormala är normalt så tycker du väl det.
[quote=pewana|56840046]
I åtminstone ett klipp påstår rösten att "beviset för att vi ser chemtrail är att det vita i luften börjar direkt vid utsläppet". Tråkigt nog syns det tydligt i klippet att det finns en helt klar zon mellan flygplansmotorn/utsläppet och den vita strimmans början. Alltså en ren lögn från den som pratar./QUOTE]
Kanske finns det fler än ett klipp på Youtube som visar den företeelse (som du menar är en feltolkning)?
Citat:
Ursprungligen postat av
pewana
Både madtop och Kurrekotte har gett vettiga kommentarer till din fråga, och jag har själv svarat i mitt förra inlägg.
Så nu frågar jag dig: Anser du att det på youtube som man får sanningen om "chemtrails"? Eller finns sanningen på sajter där det finns meteorologer och atmosfärforskare som verkligen är experter på de områdena? Är youtubeklipp mer trovärdiga än tidskrifter där forskare publicerar sina resultat efter att andra forskare/experter har godkänt deras metoder och bedömt slutsatserna som rimliga?
Såga inte mediet. Det bästa är att försöka dra sina egna slutsatser. Ta gärna intryck och information från olika håll men dra dina egna satser. Betänk att det finns saker - förutom detta ämne - som mainstream media inte vill skriva sanningen om.
Forskning i all ära. Forskare kan dock ha fel. Forskare behöver inte känna till sanningen bara för att de vet mycket om litet. Förresten, nästa gång kanske du läser en forskningsrapport på Youtube.