2016-04-02, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanbama
Bevis? På vad?

Jag förutsätter att du inte etablerat denna absurda världsbild på blind tro, utan har undersökt tillgänglig data och nått denna slutsats.
"Bevis" i detta sammanhang vore denna tillgängliga data.

Har jag överskattat din förmåga ber jag om ursäkt.
Citera
2016-04-02, 22:25
Medlem
soligts avatar
En ny teori är den är jävla skev.
Citera
2016-04-02, 22:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Källa på att man kan se Chicago från marknivå 10 mil bort?
Detta var det första jag hittade.
https://m.youtube.com/watch?v=aLlNKy5j_O8
Citera
2016-04-02, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Jag förutsätter att du inte etablerat denna absurda världsbild på blind tro, utan har undersökt tillgänglig data och nått denna slutsats.
"Bevis" i detta sammanhang vore denna tillgängliga data.

Har jag överskattat din förmåga ber jag om ursäkt.
Om du förklarar vad du vill ha bevis på, så ska jag försöka svara så gott jag förmår.
Citera
2016-04-02, 22:36
Medlem
kurrekottes avatar
Citat:
Om du inte kan förstå min förklaring så råder jag dig att kolla på denna t ex.
https://www.youtube.com/watch?v=R-5HVFs1hx0
Vad i helvete menar du med att påstå att jag inte förstår något som du själv påstår att du inte påstått eller ens tror på?

Och vad tusan har den filmen med din oförmåga att förklara dig att göra? Förklarar den verkligen vad du inte vet om dig själv?
Citera
2016-04-02, 22:37
Medlem
Citat:
Om du förklarar vad du vill ha bevis på, så ska jag försöka svara så gott jag förmår.

Att exempelvis tävlingen som går ut på att navigera runt Antarktis egentligen går runt Nordpolen vore en god början, och att de som gjort det egentligen inte gjort det.
Notera för all del att genom att åberopa argument som "GPS visar fel" kräver också detta en förklaring.

Förklara med egna ord vore förstås att föredra, men din förmåga behöver vi inte begränsa oss till. Vetenskapliga undersökningar bär sannerligen högre trovärdighet.
Citera
2016-04-02, 22:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kurrekotte
Vad i helvete menar du med att påstå att jag inte förstår något som du själv påstår att du inte påstått eller ens tror på?

Och vad tusan har den filmen med din oförmåga att förklara dig att göra? Förklarar den verkligen vad du inte vet om dig själv?
Lugn, du behöver inte kolla på filmen om du inte vill
Citera
2016-04-02, 22:42
Bannlyst
Citat:
Att exempelvis tävlingen som går ut på att navigera runt Antarktis egentligen går runt Nordpolen vore en god början, och att de som gjort det egentligen inte gjort det.
Notera för all del att genom att åberopa argument som "GPS visar fel" kräver också detta en förklaring.
Om du åker runt sydpolen så åker du ju samtidigt runt nordpolen, det behöver inte bevisas eftersom det är trivalt.
Att kalla det för att åka runt just sydpolen handlar ju bara om vilka breddgrader man rör sig kring under färden, så det som avgör om dom rundat just sydpolen är ju tiden det tar för seglatsen.
Citera
2016-04-02, 22:48
Medlem
Citat:
Om du åker runt sydpolen så åker du ju samtidigt runt nordpolen, det behöver inte bevisas eftersom det är trivalt.
Att kalla det för att åka runt just sydpolen handlar ju bara om vilka breddgrader man rör sig kring under färden, så det som avgör om dom rundat just sydpolen är ju tiden det tar för seglatsen.

Geografi är också relevant. Arktis ser inte ut som Antarktis, omringas inte av samma landmassor som Antarktis.
Man glider inte förbi Argentinas kust när man seglar runt Arktis, och någon Antarktiska Halvön finns inte på Arktis.

Du inser förstås också att "Jorden är platt" och "Att segla runt Antarktis är att segla runt Arktis för att Jorden är rund" är oförenliga. Man får välja en.
Citera
2016-04-02, 22:51
Bannlyst
Citat:
Geografi är också relevant. Arktis ser inte ut som Antarktis, omringas inte av samma landmassor som Antarktis.
Man glider inte förbi Argentinas kust när man seglar runt Arktis, och någon Antarktiska Halvön finns inte på Arktis.

Du inser förstås också att "Jorden är platt" och "Att segla runt Antarktis är att segla runt Arktis för att Jorden är rund" är oförenliga. Man får välja en.
Jag är ledsen att du inte förstår vad jag menar, jag kan tyvärr inte tydliggöra det bättre
Citera
2016-04-02, 22:52
Medlem
Citat:
Jag är ledsen att du inte förstår vad jag menar, jag kan tyvärr inte tydliggöra det bättre

Säg då det du vill ha sagt. Det finns ingen anledning att vara försiktig med konspirationsteorierna, vi har alla läst dem förut.
Är våra kartor och bilder av Jorden förfalskade?
Citera
2016-04-02, 22:54
Bannlyst
Citat:
Säg då det du vill ha sagt. Det finns ingen anledning att vara försiktig med konspirationsteorierna, vi har alla läst dem förut.
Är våra kartor och bilder av Jorden förfalskade?
Det enda jag vill ha sagt är att jorden verkar betydligt plattare än man tidigare trott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in