2016-04-02, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Jo då folk har råd att spara bara de ha jobb men det tar allt längre tid att få ihop till insatsen givetvis. Och bor man i dyr hyresrätt tar det såklart ännu längre tid att spara ihop til en insats.
Du lever i en låtsasvärld, om du köpt en etta för 2-3 mille och har ovanpå detta en avgift på 2-3 tusen så har du verkligen satt dig i skiten när räntorna sticker.
Lura inte in ungdomar och trögt begåvade in i bolåneträsket.
2016-04-02, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pompripossan
Hej! Nu orkar jag inte vänta på rean och väljer att köpa mig ett boende när jag väl hittat något som passar. Har inga direkta problem med en prisnedgång om så vore fallet, då jag köper för att bo och inget annat!

Jag tror fortfarande att priserna kommer att sjunka och ställa till det för blåsta ungdomar!

Bajs på er
Inga problem att köpa dyrt så länge man amorterar hårt.
2016-04-02, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lufttork
Hur går det till?
Psykologi är alltid främsta anledningen till ras.
2016-04-02, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Var precis inne på Hemnets kartsök och tycker det ser ut att vara fler prickar än nånsin med objekt till salu. Är det bara min inbillning eller är det nån som kan bekräfta att utbudet ökar?
Hela Hemnet är överfullt med bostäder som är till salu, likförbannat så menar bolånetorskarna att det är brist på bostäder
2016-04-02, 14:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XplayeR
Hört talas om inflation gubben? På 80-talet hade man en månadslön i snitt kring 5-10 000kr per månad. Idag ligger den över 25-30 000 kr per månad. Du tror fortfarande vi ska ner till 80-talets priser? Då skulle jag kunna köpa en lägenhet i innerstan och amorterar av den på 2-3 år.
Hört talas om att Sverige inte har nån inflation grabben?
2016-04-02, 14:47
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Inga problem att köpa dyrt så länge man amorterar hårt.

Konstig logik från dig som vanligt. Att det enligt dig är ett problem om man inte amorterar hårt måste rimligen betyda att det är ett problem direkt efter köpet och så länge inte amorteringarna har hunnit påverka väsentligt, vilket tar lång tid för stora lån. Om det är ett problem eller inte för låntagaren kan därför inte vara avhängigt av amorteringstakten.
2016-04-02, 14:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Hört talas om att Sverige inte har nån inflation grabben?

Nu pratade han om utvecklingen sedan 80-talet. Har du inte hört talas om att vi haft hög inflation sedan dess?
2016-04-02, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenne-i-Banan
Konstig logik från dig som vanligt. Att det enligt dig är ett problem om man inte amorterar hårt måste rimligen betyda att det är ett problem direkt efter köpet och så länge inte amorteringarna har hunnit påverka väsentligt, vilket tar lång tid för stora lån. Om det är ett problem eller inte för låntagaren kan därför inte vara avhängigt av amorteringstakten.
Jag rekommenderar bara sånt jag själv gjort med framgång.
2016-04-02, 14:51
Medlem
Citat:
Nu pratade han om utvecklingen sedan 80-talet. Har du inte hört talas om att vi haft hög inflation sedan dess?
Jag lever i nuet och i verkligheten.
2016-04-02, 14:56
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Jag rekommenderar bara sånt jag själv gjort med framgång.

Så du klarar inte av att använda logik och se felen i ditt resonemang.

Citat:
Jag lever i nuet och i verkligheten.

Varför kommer du då med irrelevanta kommentarer om inlägg som handlar om utvecklingen sedan 80-talet?
2016-04-02, 15:31
Medlem
Citat:
Så du klarar inte av att använda logik och se felen i ditt resonemang.

Varför kommer du då med irrelevanta kommentarer om inlägg som handlar om utvecklingen sedan 80-talet?
Logiskt är att om man blir skuldfri så får man mer pengar eftersom man helt plötsligt har pengarna man amorterat med plus räntekostnaden i handen i stället för i räkningshögen.

Dessa pengar köper man bra aktier för till ett bra pris som ger bra utdelning.
För var 250 tusing som hamnar på aktiekontot så har din månadslön ökat med en tusing.

Lätt va?
2016-04-02, 15:46
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Logiskt är att om man blir skuldfri så får man mer pengar eftersom man helt plötsligt har pengarna man amorterat med plus räntekostnaden i handen i stället för i räkningshögen.

Dessa pengar köper man bra aktier för till ett bra pris som ger bra utdelning.
För var 250 tusing som hamnar på aktiekontot så har din månadslön ökat med en tusing.

Lätt va?

Det bemötte inte något av den kritik jag riktade mot din logik här:

Citat:

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in