Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
För egen del är jag nöjd med mitt boende då jag bor precis där jag vill bo, du får gärna förklara vilken risk det är för mig, skulle min bostad ombildas till bostadsrätt skulle jag självfallet köpa den eftersom jag har för avsikt att bo kvar här minst 10 år till om inte mer.
det låter ju bra, men saker kan ju ändras. Och ändras dina förutsättningar är det inte så lätt att byta en hyresrätt till en större. Inte heller har du så mycket att säga till om vid renovering och stambyte osv.
Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
Har för mig att du hävdat att folk köper för att bo, och om det dilemmat redan är löst för min del ser jag inte riktigt var risken för mig ligger.
Risken ligger i eventuella hyreshöjningar och ändrade familjeförhållanden osv...
Men den största nackdelen är att du halkar efter i valfrihet, när du inte är med på värdestegringståget.
Citat:
Ursprungligen postat av
highbanker
Andra som inte bor där dom vill bo riskerar i dagsläget att köpa för dyrt om dom inte har för avsikt att bo i bostaden dom köper över en längre tidsperiod.
mm men nu är det ju så att bo behöver man alltid att göra oavsett vad. Därför är bostaden alltid en långsiktig satsning, så långsiktig som det kan bli kan man säga.
Och sitter du i hyresträsket blir det allt svårare att få exakt den bostad du faktiskt vill ha när priserna stiger och du inte mäktar med att spara ikapp värdeökningarna .