Bruna bönor på julbordet! Förstår inte hur folk kan rynka på näsan, har nästan hamnat i slaggen i en konflikt gällande bruna bönor på julbordet. De är inte konstigare än att man bara langar upp en skål/ kastrull bredvid rödbetsalladen och kör med de småvarma
..eller tillsammans med potatischips, helst OLW's smakrika chili-sourcream i kombination med några mellanlagrade Grevéostskivor och lite färsk ekogurka.
Blir lite som ett kryddigt knäckebröd med ost på och därför passar det också ypperligt med ett stort glas färskpressad apelsinjuice att dricka till.
Är inte den som gärna kombinerar mat, istället höjs det på ögonbrynen över hur jag äter men hur som helst kan jag komma på två kanske lite udda kombos:
Jag älskar mushroom soy på snabbmakaroner (rejält med smör i också naturligtvis)
Och så tycker jag det är väldigt gott att blanda apelsinjuice (med fruktkött helst) och mjölk 50/50 ung. Ffa den senare som folk reagerar mycket över :P
Är inte den som gärna kombinerar mat, istället höjs det på ögonbrynen över hur jag äter men hur som helst kan jag komma på två kanske lite udda kombos:
Jag älskar mushroom soy på snabbmakaroner (rejält med smör i också naturligtvis)
Och så tycker jag det är väldigt gott att blanda apelsinjuice (med fruktkött helst) och mjölk 50/50 ung. Ffa den senare som folk reagerar mycket över :P
Den senare fanns som recept i en barbapappa bok om frukostar, tror man skulle ha ägg i också.
Den senare fanns som recept i en barbapappa bok om frukostar, tror man skulle ha ägg i också.
Häftigt! Provade första gången i tonåren efter att jag hade en dröm, några år senare såg jag Mjos i mejerihyllan, men den sålde nog inte så bra för har inte sett den på länge.
Älskar att ha råa falukorvsskivor som pålägg på min macka!
äh, rå falukorv är ju inte äckligt! På knäckemacka med smör är ju fantastiskt! Sedan så är det ju ett krav att när man skivar falukorv så ska minst 2-3 skivor gå råa in i kocken.
Men tjaaa!
Mackor med messmör och skinka. Alla tycker jag är skum, men det är asgött!
Gillar att ha fryst, hackad spenat i min havregrynsgröt och sen micra alltihop. Gjorde det en gång för att leka nyttig, men sen insåg jag hur gott det var! Med kanel, äppelmos och jordnötssmör.
Något som inte är konstigt, men dom flesta inte verkar gilla i Sverige (enligt min uppfattning iaf) ,
vanlig float med cola och vaniljglass. Alitsååå, så himla gott.