2019-07-14, 23:40
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Va? En grov macka med sill till frukost - gärna i kombination med ett kokt ägg - är väl inget märkligt?

Sill på macka kan inte ses som äcklig matkombination när strömming och sik går.

https://mittkok.expressen.se/recept/sillsmorgas/
Citera
2019-07-14, 23:49
Medlem
Ronilles avatar
Pannkakor och en klick Bregott!
Citera
2019-07-17, 00:56
Medlem
Macka med banan och smör, funkar utmärkt! Å ett glas mjölk till
Citera
2019-07-17, 00:58
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Pannkakor och en klick Bregott!

Ganska klassisk kombination dock
Citera
2019-07-17, 01:16
Medlem
HotPopcorns avatar
Pizza från pizzerian som man lägger några rejäla klickar vaniljglass på innan man äter.

Jag brukar äta vaniljglass inlindat i mjukt tunnbröd (tänk en tunnbrödrulle fast bara glass i), och nästa logiska steg enligt mig var att testa glass på pizza. Så jag käkar det ibland när jag är sugen på någonting riktigt onyttigt och gott.
Citera
2019-07-17, 01:57
Medlem
Jag brukar göra en toast med smör, ost, skinka och sedan blanda in Lohmanders Bearnaise i toasten. Enligt mig är det väldigt gott!

Sedan banan med jordnötsmör på är riktigt gott! Väldigt mättande också, bra om man behöver energi snabbt!
Citera
2019-07-17, 07:34
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiggeSpringnota
Ganska klassisk kombination dock
Inte enligt min omgivning. Det äcklet smöret frambringar är inte nådigt. Då pratar jag till exempel om min svärmor på 80 bast.
Citera
2019-07-17, 07:35
Medlem
Ronilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UngaChefen
Jag brukar göra en toast med smör, ost, skinka och sedan blanda in Lohmanders Bearnaise i toasten. Enligt mig är det väldigt gott!

Sedan banan med jordnötsmör på är riktigt gott! Väldigt mättande också, bra om man behöver energi snabbt!
Banan, sylt och jordnötssmör är ju en klassiker. Gick man som jag skola i USA var det oerhört vanligt som medhavd lunch.
Citera
2019-07-17, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Inlagd sill som smörgåspålägg är riktigt gott. Fast många jag känner tycker det låter märkligt.

Sillmacka är riktigt gott och mättande.
Citera
2019-07-17, 08:38
Medlem
SiggeSpringnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Inte enligt min omgivning. Det äcklet smöret frambringar är inte nådigt. Då pratar jag till exempel om min svärmor på 80 bast.

OK, märkligt.
I min släkt har det alltid förekommit.
Föredrar lingon dock
Citera
2019-07-17, 09:44
Medlem
SKiTSURs avatar
En Skogaholms smörgås med skinka och majonnäs är underbart. Brukar bli dumförklarad konstigt nog.

Och som en del skrivit så är pannkaka, smör och socker en grym kombo! Vissa rynkar på näsan åt det också.

Sen du som körde bea sås på toast, det är grymt. Även med johnnys söt starka senap. 😬
Citera
2019-07-17, 09:47
Medlem
SKiTSURs avatar
En bekant äter dessutom aldrig billys panpizza utan ett tjockt lager Bregott på. Det tycker jag däremot är väldigt konstigt. Det droppar ju liksom redan liter med flott om dessa 😵
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in