Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Wright
Fiatigerlilja och Kurrekotte, Ni som hela tiden ylar om källor. Varför plockar ni inte fram era källor som styrker era påståenden. Ni uttalar er om saker som ni uppenbarligen inte förstår. För vilken gång i ordningen vet jag inte.
Jag förstår att det här med källor är komplicerat för dig och anonymare eftersom erat syfte i tråden verkar vara något helt annat än att dela med er av kunskap.
När man inte har för avsikt att vilseleda och förvirra så fungerar det på det enkla viset att man påstår någonting och vid behov presenterar en källa som styrker påståendet.
När jag påstår saker och blir ombedd att presentera källa så presenterar jag i regel detta.
När jag påpekar att Anonymares källor inte styrker det han påstår, så vänder du det till att jag borde plocka fram en egen källa.
Jag tror att dom flesta i tråden förstår att det inte är särskilt konstruktivt och ser därför inget som helst behov av att uppmuntra den typen av diskussion. Vänlig återkom med krav på källa för saker jag har påstått istället för saker som du och Anonymare påstår, eller inte påstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Wright
JA har fått diplomatisk asyl. Det kan man se av det
uttalandet som Ecuadors regering gjorde den 16 augusti 2012. Det finns ingen annan asyl som Ecuador har kunnat ge honom. Stycket om JAs asyl är det tredje från slutet.
Är du igång och silar mygg och sväljer elefanter nu igen? Det tredje stycket från slutet säger ingenting om att det är den enda asyl som Ecuador kunnat ge honom. Det är alltså ett ostyrkt påstående som du smyger in mellan påstående och källa, gissningsvis i förhoppning att någon latmask inte kollar upp saken och "missförstår" att du har belägg i källan för detta påstående.
Vad man däremot säger i det stycket som du hänvisar till är att man beviljat honom diplomatisk asyl till följd av Assanges välgrundade rädsla för politiska förföljelser.
Tips: Om du använder den här källan istället:
http://www.abc.es/20120816/internacional/abci-declaracion-ecuador-assange-201208161729.html
Så fungerar google translate mycket bättre, vilket underlättar lite för icke spansktalande.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Wright
JA har sedan påstått i sin inlaga till UNWGAD att han har erhållit två sorters asyl. Den ena är den diplomatiska som han fick den 16 augusti 2012. Den andra skulle vara en politisk asyl baserat på 1951 år Flyktingkonvention. JA menar att han är konventionsflykting. Och pga att han är konventionsflykting så måste Sverige och UK acceptera hans asyl.
Här ljuger JA igen. Han är givetvis ingen konventionsflykting. JA är inte på flykt undan Australien. Han har inte heller påstått att han är rädd för att återvända till Australien för att han skulle förföljas där. JA ljuger som vanligt och det verkar som om svansen tror på honom. Men det gör inte honom till konventionsflykting.
Här hade varit väldigt intressant med en källa till dina konstiga påståenden. Men tydligen så tycker ju du att det är upp till den som ifrågasätter dina falska påståenden att styrka med källa...
Har du t ex någon källa som styrker påståendet att det enbart är om han är på flykt undan just Australien som han kan anses vara konventionsflykting?
Vi kan tills vidare nöja oss med att konstatera att din egen nyss presenterade källa tvärtom gör gällande att Assange inte bara har skäl att frukta resa till just Australien utan även USA, Storbritannien och Sverige. Inte i det tredje stycket från botten men istället det tredje stycket från toppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Wright
Så den enda asyl som JA har är diplomatisk asyl. En sådan asyl har Sverige eller UK ingen anledning att erkänna.
Nu stoppar du in helt nya premisser samtidigt som du drar slutsatser utifrån dina tidigare, ostyrkta påståenden.
Har du verkligen belägg för påståendet att Sverige inte har någon anledning att erkänna diplomatisk asyl? Menar du verkligen att ett land som slår sig på bröstet för att vara en humanitär stormakt saknar anledning att erkänna diplomatisk asyl oavsett på vilka grunder denna asyl har beviljats?
Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Wright
Sen till principen om non-refoulement. Den förekommer första gången i 1951 år Flyktingkonvention. Principen handlar om att ingen ska tvingas skickas tillbaka till det land som vederbörande flytt från (normalt hemlandet). JA riskerar inte eller är inte rädd för att skickas till Australien. Så snacket om non-refoulement kan man lägga ned helt. JA är ingen flykting. Det har inte ens Ecuador påstått.
Jo, det har dom påstått och att det enbart är landet Australien som är relevant har du fortfarande inte kunnat presentera någon källa på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Wright
Den enda som påstår detta är JA själv.
Nej, den enda som påstår att det enbart är JA som påstår detta verkar vara du själv... Det är ju otur i sammanhanget att din trovärdighet har visat sig vara väldigt låg.
Citat:
Ursprungligen postat av
Bob-Wright
Och han hänvisar till ett "offentligt" brev från Ecuadors ambassad till JAs svenska advokater. Det är så fånigt att det skulle kunna något som kurrekotte hittat på.
Till skillnad från dig så försöker jag dock inte framställa några påhitt som fakta, så den som framstår som mest fånig är troligen du.