Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Det är märkligt att kritik ges mot mig både då jag länkar till något och då jag inte gör det. Ingen kritik riktas mot någon annan när man länkar till diverse läckt material i form mailväxlingar med åklagaren etc, då är allt superbra. När jag via en googling fick nys om ett dokument och skrev om det här så anses jag vara en skurk. Det är de här dubbla måttstockarna igen helt uppenbart.
Personligen är jag emot den här typen av läckande av uppgifter som inte skall läckas, under pågående förundersökning etc. Det borde vara brottsligt och bestraffas hårt, samma sak om läckor kommer via polisen. När det gäller länken jag skrev om här så var det helt enkelt så att jag via en enkel googling, typ "Assange xxx yyy", minns inte exakt vad jag sökte på just då, bland de första sökträffarna hamnade på en sida med länk till det dokumentet som jag sen länkade till då. Liknande sökningar har jag gjort många gånger och länkat till olika saker. Men pga vissas faktaresistens och fäbless för konspirationsteorier så spelar det ju ingen roll vad som är fakta, den alternativa och skruvade osanningen upphöjs till sanning. Det måste vara svårt att leva under de premisserna.
Jag ska inte ge dig kritik för länken. Anledningen till negativa reaktioner baseras på att du gödslar tråden med hundratals inlägg utan substans, med lögner och upprepningar
in-absurdum. Inte helt konstigt att många blir konfunderarde när du till slut länkar något med substans. Att det sedan sammanfaller med andra händelser så är det inte underligt om många blir lite skeptiska.
Hursomhelst. Jag ska be om ursäkt. Jag har ju sagt att du aldrig länkar till relevant information. T.ex när du beskyller JA "anhängare" för att vara faktaresistenta och att det är en lögn att JA har politisk asyl. Då länkar du till något som inte har med saken att göra, som inte stöder din ståndpunkt.
Men det som du ska ha en eloge för är att i din 13/9 -2014 länk så finns det massvis av fakta som
visar att MN obstruerar och motsäger sig förhör. Det har ju visats många gånger med källor i tråden. Trots masspostningar med inlägg som påstår att JA, Ecuador etc motsäger sig förhör så har du aldrig, inte en endaste gång kunnat påvisa att så är fallet. Därför är det nästan tragikomiskt att du länkat till ett dokument där det
gång på gång på gång visar sig att MN obstruerar förhör.
I fortsättningen så är det onödigt att referera till andra i tråden redan publicerade länkar där det tydligt framgår att MN obstruerar och att inget visar att JA/Ecuador gör det. Istället kan man bara hänvisa till det dokument du själv länkat till. Som tydligt visar att MN obstruerar. Det blir konstigt om du försöker framstå som att du inte ljuger (pga att du inte vet) när allt står i en omdiskuterad länk postad av dig själv. Stort tack!