2016-04-02, 08:20
Medlem
Cliffords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jaxxx
För vissa är det säkert en bra tid, som småbarnsförälder är det inte en bra tid!
Varför inte? Är själv småbarnsförälder och har svårt att se att 13 på en lördag är sämre än någon annan tid.
Citera
2016-04-02, 08:25
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clifford
Varför inte? Är själv småbarnsförälder och har svårt att se att 13 på en lördag är sämre än någon annan tid.

Pratar bara för mig själv kanske. Men gör ofta något med familjen på antingen förmiddagen eller eftermiddagen på helger, nu blir det svårt att göra något alls, precis att det inte hinns med.
Citera
2016-04-02, 08:25
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
För vissa är det säkert en bra tid, som småbarnsförälder är det inte en bra tid!

Kl 13 en lördag är en klart bättre tid om man är småbarnsförälder än vad 16 eller senare är. Det är åtminstone min erfarenhet. Hade definitivt önskat att fotbollen hade lagt matcher denna tid när man själv hade småbarn.

Det är väl just för att locka barnfamiljerna till fotbollen som matcher har 13 som starttid på helgerna...
Citera
2016-04-02, 08:29
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Kl 13 en lördag är en klart bättre tid om man är småbarnsförälder än vad 16 eller senare är. Det är åtminstone min erfarenhet. Hade definitivt önskat att fotbollen hade lagt matcher denna tid när man själv hade småbarn.

Det är väl just för att locka barnfamiljerna till fotbollen som matcher har 13 som starttid på helgerna...

Jag generaliserade nog fel då jag inte verkar få mycket medhåll!
Citera
2016-04-02, 08:33
Medlem
mishimas avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Clifford

Har inga barn själv men hört från andra så är 19 en vardag en rätt knepig tid. Det blir stressigt om man ska hinna hämta på dagis, ta sig hem, äta och sedan åka på matchen och vara i tid.
Citera
2016-04-02, 08:36
Medlem
Jaxxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Har inga barn själv men hört från andra så är 19 en vardag en rätt knepig tid. Det blir stressigt om man ska hinna hämta på dagis, ta sig hem, äta och sedan åka på matchen och vara i tid.

För mig är det den bästa tiden
Citera
2016-04-02, 09:04
Medlem
WOUUAAAPs avatar
Citat:
Hockeyn tar ju snart slut. 299kr för hela Allsvenskan tycker inte jag är så farligt.
vill inte se nån jävla hockey helt sjukt att de bakar in de priset och proppar på oss det...

samma med viaplay där man måste betala för femtio olika ligor
Citera
2016-04-02, 09:05
Medlem
WOUUAAAPs avatar
Citat:
alltid just DAGIS som tas upp som argument... och så många småbarnsföräldrar finns det inte.
Citera
2016-04-02, 09:19
Medlem
csts avatar
Citat:
Hockeyn tar ju snart slut. 299kr för hela Allsvenskan tycker inte jag är så farligt.
299 hade väl varit okej om man faktiskt hade fått vettig kvalitet på streamen. Är ju inte ens 1080p och bandbredden från cmore är ofta under all kritik med microstutter (har 1Gbit fiber). Dessutom skiter de helt i att leverera vettiga appar. Den gamla csports Appen fungerade felfritt på min surfplatta men den nya cmore appen har inget stöd för en helt uppdaterad nexus 9 (senaste Androidversionen). När jag tog kontakt med supporten om detta var de fruktansvärt nonchalanta kring faktumet att de bytt ut en fungerande app mot ett värdelöst dito.

Är det någon som tycker att cmore är prisvärt när samma tjänat för ett par år sedan kostade 120:- månad på erbjudande? Till exempel kostar ju samtliga BL matcher via eurosport 59:- i månaden (49:- med bundet abonnemang) och då får man även möjlighet att välja antingen svenska eller tyska kommentatorer.

Cmore har blivit komplett skit men man åker väl på att betala i brist på andra alternativ.....
Senast redigerad av cst 2016-04-02 kl. 09:23.
Citera
2016-04-02, 09:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cst
299 hade väl varit okej om man faktiskt hade fått vettig kvalitet på streamen. Är ju inte ens 1080p och bandbredden från cmore är ofta under all kritik med microstutter (har 1Gbit fiber). Dessutom skiter de helt i att leverera vettiga appar. Den gamla csports Appen fungerade felfritt på min surfplatta men den nya cmore appen har inget stöd för en helt uppdaterad nexus 9 (senaste Androidversionen). När jag tog kontakt med supporten om detta var de fruktansvärt nonchalanta kring faktumet att de bytt ut en fungerande app mot ett värdelöst dito.

Är det någon som tycker att cmore är prisvärt när samma tjänat för ett par år sedan kostade 120:- månad på erbjudande? Till exempel kostar ju samtliga BL matcher via eurosport 59:- i månaden (49:- med bundet abonnemang) och då får man även möjlighet att välja antingen svenska eller tyska kommentatorer.

Cmore har blivit komplett skit men man åker väl på att betala i brist på andra alternativ.....

Cmore är det inte samma ägare som sporthatarna TV4?
Citera
2016-04-02, 09:46
Medlem
Arctic Monkeys avatar
Lite trist att behöva punga ut över det dubbla för C More Sport när man klarat sig på TV4 Play i Superettan. Men sannolikt helt rätt drag av företaget.
Citera
2016-04-02, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cst
299 hade väl varit okej om man faktiskt hade fått vettig kvalitet på streamen.

medhåll. cmore live är så jävla uselt. det mest absurda är ju att dom haft "tillfälligt problem med webbläsaren chrome" i flera månader. typ 50 % chans att man får felmeddelande och inte ens kan starta streamen på datorn utan att byta webbläsare. kontrasten mellan viaplay och cmore är enorm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in