2016-04-03, 18:18
Medlem
TimTebows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Matchens spelare, som jag blev oerhört imponerad av & som tydligen är ett nyförvärv (vilken klubb släppte denna pärla? Inte smart drag.) - Simon Skrabb! Vilka dribblingar, kreativitet mm
Han spelade ju i Åtvidaberg förra året, gjorde bland annat "årets mål". https://www.youtube.com/watch?v=QE5seaxgZyw

Men han är bara på lån i Gefle från en finsk division ett klubb. http://www.dn.se/sport/fotboll/gefle-lanar-simon-skrabb/
Citera
2016-04-03, 18:27
Avslutad
Historiskt sett är ett oavgjort resultat i premiären ej illa. AIK har alltid svårt att vinna premiärer. Strandberg bör starta nästa match. Sedan byta ut Eliasson
Citera
2016-04-03, 18:38
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Häckens seger var väl inte helt rättvis egentligen. Vi gjorde våran sämsta match sen vi flyttade till Bravida och vi kan framförallt tacka Abrahamsson för dom tre poängen och enligt mig var han värd 5+ idag. Övriga spelare som var bra: Schuller 4+ Nasiru 4+ och Joel Andersson 4+. Resten får nöja sig med 1: or eller 2: or. För övrigt tror jag att Nasiru kommer bli våran nästa stora försäljning, helt sjukt hur han helt har lyckats släppa valpigheten som hängt över honom sedan han kom 2012.

Tycker du är lite njugg mot Palle och en man som heter Owoeri. Båda var klart bättre än 2r i mina ögon.

Backlinjen mot Bananer i Pyjamas på onsdag är ju rätt tunn.... Masha, Kari och nu Sudic borta.
Kommer rasa in mål bakåt, hoppas vi hinner göra lika många framåt.
Citera
2016-04-03, 18:43
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Historiskt sett är ett oavgjort resultat i premiären ej illa. AIK har alltid svårt att vinna premiärer. Strandberg bör starta nästa match. Sedan byta ut Eliasson
Snälla du...
Citera
2016-04-03, 18:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91

Det var ju Eliasson som låg bakom era två farligaste chanser i andra halvlek.
Citera
2016-04-03, 18:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag tycker han borde försöka mer än vad han gör. Sedan var det ju Strandberg som väckte Eliasson lite men han hade ingen fart i resten av matchen i övrigt. Att han slår 2 bra inlägg och är osynlig i resten av matchen är bra? Sedan tycker jag man kan peta Eero från truppen och låta Isak sitta på bänken
Citera
2016-04-03, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima

Fick panik när jag såg hur mycket Strandberg skapade mot oss.

Glad för 1 poäng
Citera
2016-04-03, 19:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Tycker du är lite njugg mot Palle och en man som heter Owoeri. Båda var klart bättre än 2r i mina ögon.

Backlinjen mot Bananer i Pyjamas på onsdag är ju rätt tunn.... Masha, Kari och nu Sudic borta.
Kommer rasa in mål bakåt, hoppas vi hinner göra lika många framåt.

Klart bättre är väl att ta i. Palle hade inte så mycket lyckade aktioner idag även om man kanske har en orättvis måttstock när man värderar honom.

Men överlag så såg det ut som att dom flesta av våra spelare hade smörjt sina skor med någon form av bollrepellerande medel. Samuel t ex (som blev utsedd till matchens lirare av aftonbladet) kunde ju fan inte klara av den enklaste mottagningen fram tills att han blixtrade till i slutet, eller Binaku som knappt slog en 2 meters passning rätt på hela matchen eller ens klarade av att driva bollen oattackerad utan att snubbla på den.

Nä fy fan detta var rent smärtsamt att se, det enda positiva var att vi trots skitspel lyckades ta alla poängen. Detta är knappast något som vi har varit några mästare på innan. Nu får man iallafall lite ro inför matchen mot Blåvitt.
Citera
2016-04-03, 19:26
Medlem
JohnDRockefellers avatar
Stabil seger idag, första premiären på länge man kunde njuta! Falkenberg väldigt ofarliga dock
Citera
2016-04-03, 19:59
Medlem
nomadics avatar
Någon får fan låsa in Pelle Olsson i en låda och äta upp nyckeln snart. Alltid samma visa. Han vet exakt var han har den lättlästa Axén och hans allt för tydliga spelidé och gör bara som vanligt på bortaplan med sitt kompakta riskminimerande, samtidigt som Faltsetas måste ha gjort sin bästa fotbollsmatch någonsin, så är kontrollen total.

Det är ju ingen slump att de senaste årens hemmamatcher mot Pelle Olssons, egentligen inte direkt imponerande, lag slutat så här:

2016 ÖSK-DIF 0-2
2015 ÖSK-DIF 0-1
2014 ÖSK-DIF 0-1
2013 möttes ej
2012 ÖSK-GIF 1-2
2011 ÖSK-GIF 2-3

Alla är fan underkända idag.
Citera
2016-04-03, 20:08
Medlem
AIK spelade ingen vacker fotboll. Håll bollen efter backen tack. Nu följde dom taktiken men man borde kräva mer av svenskfotboll.
Citera
2016-04-03, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimTebow
Han spelade ju i Åtvidaberg förra året, gjorde bland annat "årets mål". https://www.youtube.com/watch?v=QE5seaxgZyw

Men han är bara på lån i Gefle från en finsk division ett klubb. http://www.dn.se/sport/fotboll/gefle-lanar-simon-skrabb/

Minns inte honom alla Dock var det nog tufft att glänsa i Åtvid
Men, en match, ingen match - men det jag såg idag gillade jag skarpt. Smidig. Bra speluppfattning. Kreativ. Fina dribblingar på liten yta (höll på dribbla bort tre spelare och avgöra matchen men målvakten räddade avslutet). En supertalang, som tyvärr räddade Gefle idag.

HIF har svårt att vinna matcher alltså. De tappas ofta ofta sista 20. Tex Norrköping som vände 0-1 till 2-1 sista 15 förra säs.
Senast redigerad av Bowlaren77 2016-04-03 kl. 20:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in