2016-03-31, 13:51
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Att några här sitter och på allvar diskuterar möjligheten av en dubbelgångare till NB
som istället velat få joggerskan AB fram till sin bil den där lördagskvällen visar bara
att man inte drivs av någon sanningslidelse utan det är fråga om nåt annat mindre
uppbyggligt. Som förljugenhet.

Vi vet att NB bevisligen varit ute och rört på sig aktuella tidpunkten och måste ha kommit
den vägen där AB bedrev sin konditionsbefrämjande aktivitet.

Vi vet att hon i rätten tveklöst pekar ut honom som mannen som stoppade henne för
att be om hjälp. Dessförinnan har hon varit rätt säker på sin sak också beträffande
vem det rörde sig om. Man ska vara fullt på det klara med dessutom att det är betydligt lättare
att känna igen någon ute i verkligheten än via några foton med dess brister.

Vi vet att NB kommit att dagen efter lustmörda Lisa Holm och kan antas på goda grunder
ha använt något liknande knep gentemot henne för att få henne över vägen och
fram till ladan.

Och ändå sitter man och ska ha det till att det är någon annan som lockat på Adriana.
Nu har man dock förstått att det inte går på annat sätt än att ta till en "dubbelgångare"
och det tycker man är fullt rimligt.

Att du anser det mot bakgrund av allt vi vet visar åter att SANNINGEN inte är något
som prioriteras direkt.
Nu hade NB en dubbelgångare, en man som BS inte kunde skilja från NB ens när de var tillsammans. Dessutom var inte NB sig lik vid rättegången. Det handlar inte om lögner när man ifrågasätter säkerheten i AB:s utpekande.
2016-03-31, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han har själv bekräftat att han åkte just denna vägen hem.
Självklart har Nerijus åkt den vägen hem, men det som saknas är bevis att han hade parkerat bilen där joggerskan pekat ut stället, polisen undersökte platsen för att hitta bevis men hittade ingenting.
Bilen skulle ha varit körd in från vägen in på någon avstickare en jordväg kan man säga.
Om däckspår funnits hade det varit lätt att gips avgjuta dem och kontrollera med Nerijus bil.
Men polisen kunde hitta inga däckspår överhuvudtaget.
2016-03-31, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hon vittnar inte under någon som helst ed i Svensk domstol.

Du fattade inte vad jag skrev. Det kräver analytisk förmåga och kunskap om andra kulturer för att förstå.
2016-03-31, 14:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Google översätter det där med svängande intima grejer till följande: Turėti savo genitalijas.
Med tanke på hur bitchigt IB uppträdde under hovrättsförhandlingarna så är det
nog inte helt otänkbart att hon faktiskt slängde ur sig nåt oanständigt mot åklagaren när
hon pressades om sina lögner därborta i Litauen.
Hon har rysk tolk slog det mig.
Hela meningen:
Jag minns hur du stod framför mig och svängde med ditt könsorgan
Blir att se ut så här på ryska:
Я помню, как ты стоял передо мной и бросил с гениталиями
Ett varv tillbaka till svenska så byter det ut ordet svängde till kasta:
Jag minns hur du stod framför mig och kastade med könsorgan

Gissningsvis kan hon ha sagt nåt med att vara märkvärdig - stå och sprätta upp sig som en hantupp.

När en litauisk artikel med hans morsa översattes så blev översättningen av rubriken korkat nog att en svart katt passerat.
Brolių Bilevičių mama tvirtina, kad tarp sūnų prabėgo juoda katė

Brothers Bilevičius mamma hävdar att sonen av en svart katt passerade

Däremot kunde man ana utifrån diskussionen för övrigt att det troligen var ett ordval som likt på svenskan handlade om typ skrock/otur/omen - eller kanske konspiration eftersom det är just detta modern ylat om i svensk media.
2016-03-31, 14:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Självklart har Nerijus åkt den vägen hem, men det som saknas är bevis att han hade parkerat bilen där joggerskan pekat ut stället, polisen undersökte platsen för att hitta bevis men hittade ingenting.
Bilen skulle ha varit körd in från vägen in på någon avstickare en jordväg kan man säga.
Om däckspår funnits hade det varit lätt att gips avgjuta dem och kontrollera med Nerijus bil.
Men polisen kunde hitta inga däckspår överhuvudtaget.
Sherlock Holmes: Det krävs lika lite teknisk bevisning i denna fråga som att ett mord behöver bevittnas. Skulle man resonera lika korkat som dig skulle ingen vittnesiakttagelse ha bäring. Kräver du hjulspår och fimpar av grannarnas iakttagelser då han kommer ner från Martorp också?

Inte ett vittne skulle kunna vara användbart på asfalt för det saknas hjulspår. Fatta hur korkat du resonerar.
2016-03-31, 14:11
Medlem
Citat:
Irina har inte gett honom minsta alibi vilket HovR dömt. För övrigt är det rätt värdelöst att kasta sten i glashus och påstå att andra inte kan anse att hon ljuger när man har sakfakta, motargument, påvisat via jämförelser FUP och HovR - och du sitter själv och rapar i etern utan minsta belägg om alibi.

Jo hon gav honom alibi under ed. Under sig guds ed. Det betyder allt för de som förstår.
Hon berättade också om hur hon kränkande hon behandlats (varför är inte kroppsbesiktningen med i fup- fundera på det du, fundera också över varför trosorna inte numrerades....och sedan försvann) och hur hon hotats att välja mellan sonen och sin make.

I vilken annan rättsprocess som helst skulle det varit som en bomb som föll ner. Men här "glömmer" den ickeanalyserade HR detta. Och journalisterna jamsar med.

Det räcker att se MA-intervjun för att förstå att analys är lååångt borta.
Senast redigerad av nopomil 2016-03-31 kl. 14:34.
2016-03-31, 14:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quod
Jodå. Det är inte direkt svårt heller.

http://www.wikihow.com/Fake-Fingerprints

Tack för alla dina tvärsäkra "expertkommentarer".
Du kan säkert plantera ditt eget fingeravtryck med modellera eller liknande, men att plantera någon annans fingeravtryck då blir det problematiskt.
2016-03-31, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
A känner igen NB vid fotokonfrontationen. Hon är inte som IR försöker dilla i rätten 90 % säker, utan säker. Sedan vid konfrontationen i rätten är hon helt säker. Det där med bilen är en skitsak som talar till vittnets fördel. Vid mötet vid kopplingsstationen hade hon fokus på två saker. Det ena var mobiltelefonen där hon skulle stänga av musiken och plocka fram kart-appen och hitta rätt på den. Det andra var han som skulle till Medelplana. Klart som fan att bilen bara skymtar i ögonvrån. Att hon inte "förbättrade" sitt vittnesmål om bilen talar starkt för att hon, vilket hon går ed på, inte har följt fallet i pressen.

Hon hade sett bilden på NB i media så hon går fetbort.
Hon kunde dessutom inte skilja på bröderna trots att de ser så olika ut.

Frågan är vem hon tror hon skyddar. (Hennes anfader är ju lite intressant också.)
2016-03-31, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-pert
Exakt igen. Och vad gör man när man vädrar fara? Memorerar bilmodeller för senare bruk i eventuell rättegång? Nej just det man fixerar faran med blicken tills man lyckats lägga några meter extra emellan. Sedan tittar man vart man förflyttar sig.

Vilken fara? Hon var ute och sprang dagen efter. Nä du.
2016-03-31, 14:17
Medlem
Citat:
Hon har rysk tolk slog det mig.
Hela meningen:
Jag minns hur du stod framför mig och svängde med ditt könsorgan
Blir att se ut så här på ryska:
Я помню, как ты стоял передо мной и бросил с гениталиями
Ett varv tillbaka till svenska så byter det ut ordet svängde till kasta:
Jag minns hur du stod framför mig och kastade med könsorgan

Gissningsvis kan hon ha sagt nåt med att vara märkvärdig - stå och sprätta upp sig som en hantupp.

När en litauisk artikel med hans morsa översattes så blev översättningen av rubriken korkat nog att en svart katt passerat.
Brolių Bilevičių mama tvirtina, kad tarp sūnų prabėgo juoda katė

Brothers Bilevičius mamma hävdar att sonen av en svart katt passerade

Däremot kunde man ana utifrån diskussionen för övrigt att det troligen var ett ordval som likt på svenskan handlade om typ skrock/otur/omen - eller kanske konspiration eftersom det är just detta modern ylat om i svensk media.

När man använder Google som översättare kan man lätt att missuppfatta saker.
Bland annat - Den svarta katten hade sprungit emellan - är litauiska ordspråk
som betyder att några blev ovänner.
Meningen - Brolių Bilevičių mama tvirtina, kad tarp sūnų prabėgo juoda katė
betyder
Mamman till bröder Bilevicius påstår att det hade sprungit svarta katten mellan sönerna.
Dvs hennes söner blev ovänner.
Senast redigerad av Sudharma 2016-03-31 kl. 14:24.
2016-03-31, 14:19
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Jo hon gav honom alibi under ed. Under sig guds ed. Det betyder allt för de som förstår.
Berätta då för mig varför hon ljög i slutförhöret som du älskar att hänvisa till.
HovR:
Citat:
– Innan flickan försvann hade vi ett besök hemma. Då var jag och duschade och jag vet inte vem det var. Jag vet inte om det försvann något.
Du har tidigare sagt att det inte försvann något, säger åklagaren. Och han är nöjd så med frågor.
Jag har sagt att jag inte visste om något försvann, säger hustrun.

Slutförhör i Litauen:
Citat:
På frågas från advokat Silva senare i förhöret så uppger Irina, att hon inte saknade något i längenheten eller att det var någon oordning.

Gör bokbål på den där litauiska bibeln - den är inte värd ett jota när lögnerskan lägger handen på den.
Citat:
Hon berättade också om hur hon kränkande hon behandlats ( varför inte kroppsbesiktningen med i fup- fundera på det du, fundera också över varför trosorna inte numrerades....och försvann) och hur hon hotats att välja mellan sonen och sin make.
Denna kroppsundersökning är rutin och detta gjorde Rönnbäck så stor affär av att ordförande ifrågasatte vad i hela friden detta skulle ha för bäring.
Det partiet under rättegången är det mest patetiska anförandet i hela rättegången - rent trams från Rönnbäck i ett försök att påvisa hur kränkt stackars Irina är.

OM det inte hade varit så extremt långsökta försök hade både IB och Rönnbäck kunnat ta poäng men det som togs upp sänkte snarare trovärdigheten markant.
2016-03-31, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Det som saknas vad gäller den joggande kvinnan är att det hon påstår finns inga bevis till och inga indicier heller.
Efter att hon gjorde anmälan där bilen skulle vara kört in på en avsticks väg som kan kallas för jordväg, åkte polisen ut för att säkra bevis om kidnapparbilen bilspår m.m.
Polisen hittade ingenting som visade att någon bil varit parkerad på den påstådda platsen, de hittade ingenting bortsedd från en fimp som fanns där, och det har inte framkommit att den kom från Nerijus.
Det finns inga andra personer som sett någon kidnappar bil med någon person spana in sina offer, och den tiden på eftermiddagen var det många personer med bil som passerade stället.
Vittnesuppgifter som inte kan kopplas ihop med andra saker har inget större värde.

Precis. Det kan lika gärna vara en fri fantasi.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in