2016-03-29, 18:03
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Risken är ofta att det blir på det här sättet efter att ett försvinnande har uppmärksammats i media, som t. ex. fallet med "Hymme". Däremot kom inte detta trippelförsvinnande att bli speciellt uppmärksammat och den som blev mest uppmärksammad av dessa tre var Kjell-Åke Johansson.

Däremot om en eller flera stöter på en saknad person som de själva kände innan försvinnandet blir det på ett annat sätt.

Den person som det finns mest information av allehanda slag om är förstås Kjell-Åke. Ett flertal personer som själva kände honom har också uttalat sig om att de har sett honom efter den 29 juli 1965.

Utöver dessa personer som kände honom, så har vi också uttalandet från Gays lillasyster. Hon kände Janne Dahlsjö men däremot inte Kjell-Åke. Hon har sagt att den person som stod i dörröppningen till Gays lägenhet i augusti 1965 var just Kjell-Åke. Eftersom han hade hennes brors tröja på sig vid detta tillfälle så har han också kommit att kallas för "Tröjmannen" i tråden.

Ang. systerns utsago så hade inget foto på Kjell-Åke funnits i media i augusti. Första gången hans foto publiceras i media är i september 1965. Systern pekade ut Kjell-Åke från ett foto publicerat i G-P 1984-07-29. Detta gjordes i juli 2009.

Sedan har vi ytterligare en grupp. Detta är gruppen av ännu levande personer som fanns runt Kjell-Åke och som visste vad som hände honom, men som än idag vägrar att uttala sig. Märkligt nog är denna grupp ganska stor med tanke på den långa tid som har gått.

Detta innebär om jag tolkar allt rätt att den finns flera av varandra oberoende vittnen på att Kjell-Åke funnits vid liv långt senare. Minst en av dessa har haft en dialog med K-Å.
Flesta som kände honom har sett honom + att ytterligare ett antal tror dig ha sett honom på diverse platser.
Citera
2016-03-29, 19:25
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgess
Detta innebär om jag tolkar allt rätt att den finns flera av varandra oberoende vittnen på att Kjell-Åke funnits vid liv långt senare. Minst en av dessa har haft en dialog med K-Å.
Detta har naturligtvis nämnts i tråden flera gånger.
Dessvärre går två av vittnena inte att nå - ett av dem är okänt och ett lever inte längre. Och sedan hade Gays syster hade aldrig träffat KÅ innan mötet med mannen i tröjan.
Senast redigerad av KeithRichards 2016-03-29 kl. 19:35.
Citera
2016-03-29, 19:39
Medlem
Skaraborg2s avatar
Oberoende uppgifter.

Citat:
Flesta som kände honom har sett honom + att ytterligare ett antal tror dig ha sett honom på diverse platser.

I polisutredningen så berättar t. ex. Janne Dahlsjös äldre bror (han som ev. sålde bilen till Janne) att han hade sett Kjell-Åke komma gående i Haga i september 1965. Den äldre Dahlsjö kom då körande i sin bil och stannade därför inte för att prata med honom.

Det finns ytterligare uppgifter från personer, förutom Gays syster, som hade sett Kjell-Åke efter den 29/7.

Den dialog som du tar upp skall ha skett i Linköping 1972. Det var troligtvis av den orsaken som han ånyo kom att efterlysas i PU detta år.Den här personen som skall ha samtalat med honom minns tyvärr inte detta längre. Eller kanske inte vill minnas sammanträffandet?

Dessa uppgifter är oberoende av varandra.

Jag kan inte bevisa det på något sätt men jag tror att Kjell-Åke var i livet så sent som i september 2012. Denna gång i Vänersborg.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-03-29 kl. 19:50.
Citera
2016-03-29, 19:41
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
I polisutredningen så berättar t. ex. Janne Dahlsjös äldre bror (han som ev. sålde bilen till Janne) att han hade sett Kjell-Åke komma gående i Haga i september 1965. Den äldre Dahlsjö kom då körande i sin bil och stannade därför inte för att prata med honom.

Det finns ytterligare uppgifter från personer, förutom Gays syster, som hade sett Kjell-Åke efter den 29/7.

Dessa uppgifter är oberoende av varandra.

I så fall måste ju dessa uppgifter stämma - eller?
Citera
2016-03-29, 19:50
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Det går ju inte att veta bestämt, men eftersom de är så pass många, verkar det troligt att det kan stämma.
Gay och Hymme, finns det inga bra vittnesmål om. De försvann verkligen.
Citera
2016-03-29, 19:55
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Det går ju inte att veta bestämt, men eftersom de är så pass många, verkar det troligt att det kan stämma.

Jag har svårt att tro att Hymme har med Dahlsjökillarna att göra. Jag tror inte ens att Hymme försvann samma dag.
Citera
2016-03-29, 19:59
Medlem
Skaraborg2s avatar
Kjell-Åke.

Citat:

Man kan naturligtvis inte vara till 100% säker men med tanke på att dessa uppgifter ändå är så pass många, så tror i a f jag på att Kjell-Åke överlevde datumet 1965-07-29.

Detta gjorde även hans mor ända tills hon avled.
Citera
2016-03-29, 22:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Gay och "Hymme" kom verkligen att försvinna!

Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards

Det har du helt rätt i. Här finns tyvärr inga bra vittnesmål.

Gällande dessa båda personer, så kom de verkligen att försvinna i ordets rätta bemärkelse. Fanns verkligen inte mycket att gå efter.
Citera
2016-03-30, 07:31
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Man kan naturligtvis inte vara till 100% säker men med tanke på att dessa uppgifter ändå är så pass många, så tror i a f jag på att Kjell-Åke överlevde datumet 1965-07-29.

Detta gjorde även hans mor ända tills hon avled.

Dahlsjö - överlevde Dahlsjö 29/7? Vem avled först?
Citera
2016-03-30, 14:09
Medlem
Skaraborg2s avatar
Överlevde Janne Dahlsjö den 29 juli 1965?

Citat:
Dahlsjö - överlevde Dahlsjö 29/7? Vem avled först?

Om Janne Dahlsjö finns inga helt säkert bekräftade uppgifter efter den 29/7.

Utan att veta något, så tror jag att även han överlevde detta datum. Jag tror inte att han är i livet numera.

Av hans fyra helbröder så avled en broder mycket ung, två bröder var i 50-årsåldern medans hans näst äldste bror fortfarande är i livet och är 76 år. Åtminstone var han i livet förra året.

Kanske avled också Janne Dahlsjö när han var i 50-årsåldern?
Citera
2016-03-30, 16:07
Medlem
Burgesss avatar
Citat:
Om Janne Dahlsjö finns inga helt säkert bekräftade uppgifter efter den 29/7.

Utan att veta något, så tror jag att även han överlevde detta datum. Jag tror inte att han är i livet numera.

Av hans fyra helbröder så avled en broder mycket ung, två bröder var i 50-årsåldern medans hans näst äldste bror fortfarande är i livet och är 76 år. Åtminstone var han i livet förra året.

Kanske avled också Janne Dahlsjö när han var i 50-årsåldern?

Kanske att GRK avled 29/7?
Citera
2016-03-30, 16:52
Medlem
Skaraborg2s avatar
Systerns besök görs tidigast den 10/8 1965.

Citat:
Kanske att GRK avled 29/7?

När Gay Karlsson avled vet vi inte.

Jag tror att han inte avled detta datum. Han måste dock ha varit avliden när hans syster kom på besök. Detta besök gör hon tidigast den 10 augusti.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in