Citat:
Ursprungligen postat av
Reggie Hamond
Kan inte hålla med om att Richard Gasquet är en bortkastad talang. 13 titlar och varit rankad sjua som bäst. En bortkastad talang är för mig en idrottsman som inte lyckades slå igenom överhuvudtaget av olika anledningar. Tycker det där är en lista över spelare som i viss mån har underpresterat, vissa mer än andra. Att Monfils är etta på listan håller jag definitivt med om. Tomic är bara 23 år och har varit lite överskattad men han är ung och mitt inne i sin karriär så det är för tidigt att döma honom.
Tycker listan baseras på fel grunder. Vissa spelare lever på sin naturliga talang och konstslag (som Monfils, Dolgopolov, Fognini, Radwanska, Hingis, Rios, Gulbis m.m.) samt även har ett annat fokus på livet än tennis 24/7. Men när de viger allt åt tennisen förloras den där gnistan som gör de unika.
Waste of talent borde snarare baseras på spelare som är kompletta vad det gäller både slag, huvud, fysik och övriga förutsättningar men som ändå inte lyckas pga vissa omständigheter. Spelare som Haas, Wawrinka, Stosur, Kuznetsova skulle jag ranka dit, visserligen har tre av dem vunnit GS men de borde vunnit så mycket mer.