2016-03-29, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrGallagher
Hur kallt kommer det vara där du rör dig och hur mycket kommer du vara ute? Jag har kämpat igenom 30 minus med en dainite-sula och lite tjockare sockar i mina mockakängor, helt utan problem. Inte optimalt om du ska stå utomhus och sälja korv eller ta timlånga promenader men en tjugominuters promenad till arbetet gick alldeles utmärkt.

Kängor rekommenderas dock om det är så kallt. Skaftet ökar värmen i skon förvånansvärt mycket.
Jag syftar på när det är dödskallt och frågan om flera timmar. Så länge man bara är ute i tjugo minuter finns det knappt något behov av vinterskor alls. Höstkängor duger utmärkt för detta. Det är ju dock väldigt mycket av kylan som kommer genom sulan, och just därför tänkte jag att en iläggssula av lammull skulle vara bra, men då lär jag ju köpa en halv storlek större från början.
Citera
2016-03-29, 15:02
Medlem
Använde flera skor under sista året och de bästa va Yanko. Gillade också Meermin och Loaks.
Citera
2016-03-31, 20:04
Medlem
anekis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scorpius2310
Använde flera skor under sista året och de bästa va Yanko. Gillade också Meermin och Loaks.

Vilka modeller använde du?

Jag har precis beställt Meermins Linea Maestro-serie och det ska bli intressant att se hur handsytt för de pengarna blir.
Citera
2016-04-02, 16:10
Medlem
Per-Engdahls avatar
Behöver tips vart i GBG jag kan hitta snygga svarta Oxfords för säg Max 4000 kr, helst mindre såklart.

Gillar dessa http://www.spiga3.com/en/shoes/crockett-jones-lonsdale-handgrade-black-calf-cap-toe/ men tycker det är lite väl dyrt.
Citera
2016-04-02, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl
Behöver tips vart i GBG jag kan hitta snygga svarta Oxfords för säg Max 4000 kr, helst mindre såklart.

Gillar dessa http://www.spiga3.com/en/shoes/crockett-jones-lonsdale-handgrade-black-calf-cap-toe/ men tycker det är lite väl dyrt.

Gå in på typ nilssons lr jedvik och köp ett par loake aldwych svarta från 1880 serien. kostar dig runt 2,8k. just att du väljer 1880 serien är viktigt.

https://www.careofcarl.com/sv/artiklar/loake-1880-aldwych-dainite-oxford-black-calf.html

går att välja med gummisula eller läder.
Citera
2016-04-02, 19:45
Medlem
Dharmabums avatar
Hej!

Till mitt bröllop köpte jag ett par John Lobb loafers i vitt matt kalvskinn från Ascot shoes internetbutik. Jag har bara haft skorna två gånger eftersom de får märken vid minsta kontakt med omvärlden. Nu bor jag i ett land där jag inte har tillgång till skovårdsprodukter som jag är bekant med. Kan jag använda vilken skokräm som helst som ligger nära i färg?

Är detta skor för taxiresor och städade inomhusmiljöer eller kan jag göra dem lite tåligare? Är rädd att fett bara kommer göra de små mörka repor skorna redan fått mer tydliga än de redan är.
Citera
2016-04-02, 21:29
Medlem
Hur lätt spegelglans skapas beror ju delvis på hur mättat lädret är. När man tvättar skor med exempelvis omninettoyant, nollställer man mättnaden då? Tåboxen blir ju blekare än resten av skon då vax kräver lite arbete för att få bort, så det känns ju som att man tar bort en hel del kräm/pigment från just tåboxen.

Hur gör ni när ni blivit tillräckligt trampade på för att en omstart är behövd, och hur ofta brukar det ske? Jag åker tuben till jobbet och det händer rätt ofta att någon jävla clown får för sig att inte hålla i sig och inte verkar förstå vad som händer när tåget bromsar eller accelererar.
Citera
2016-04-02, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Per-Engdahl

Har inte skolyx sitt säte i GBG?
Citera
2016-04-03, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zug209
Har inte skolyx sitt säte i GBG?
Jo, men ingen fysisk butik.

Dock har de en trunk show på torsdag 7 april så då kan man prova deras skor innan köp.
Citera
2016-04-04, 15:08
Medlem
MrGallaghers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brogueman
Jag syftar på när det är dödskallt och frågan om flera timmar. Så länge man bara är ute i tjugo minuter finns det knappt något behov av vinterskor alls. Höstkängor duger utmärkt för detta. Det är ju dock väldigt mycket av kylan som kommer genom sulan, och just därför tänkte jag att en iläggssula av lammull skulle vara bra, men då lär jag ju köpa en halv storlek större från början.
Då kan det vara på sin plats med lite redigare grejer. Det hade varit intressant om du genomförde lite fält-studier och återkom. Annars finns det ju pälsfodrade kängor att finna lite varstans. Om jag inte missminner mig köpte den gamle räven Talande Huvud ett par riktiga bestar från Magnanni för något år sedan.
Citera
2016-04-05, 17:32
Medlem
Är Jeffery West skor bra? Fett snygga.
Citera
2016-04-05, 18:38
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natediaz
Är Jeffery West skor bra? Fett snygga.
I alla fall en forummedlem skulle ju påstå det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in