2016-02-03, 17:20
Medlem
MrRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Trögstartad då jag får ge mycket gaspådrag, innan den vaknar till liv (ca 10-20 sekunder).
Speciellt vid fuktigt väder.

Så startmotorn snurrar på i vanligt tempo?
Har du kollat så generatorn laddar som den ska?

Är det nån skillnad på om du startar den när den är kall eller varm?

Tyvärr kan detta bero på en massa saker så det är svårt att peka på nått specifikt, det skulle vara bra om du kunde beskriva felet lite mer.
Citera
2016-02-03, 22:09
Medlem
Sterges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Dum fråga kanske men behöver man verkligen en kompis?
Eller menar du att den stänger av strömmen om den känner att kopplingen är kass, vore smart
Det bästa alternativet är väl att tejpa fast spaken så att den inte åker tillbaka då om man inte har en vän till hjälp när man gör detta

Vad yrar du om här?
Citera
2016-02-15, 15:05
Medlem
Talldwarfs avatar
Hela radioanläggningen i min Corolla -07 halvkombi var stendöd i morse när jag skulle dra till jobbet. Tänkte kolla säkringen till den, men hur får man bort myntluckan eller vad luckan kallas? Öppna och dra uppåt antar jag, men sitter fast ändå. vågar inte dra för hårt så hela skiten går sönder.
Citera
2016-02-17, 22:08
Medlem
Vad rostar mest under en corolla? Jag behöver bättra på rostskyddet i förebyggande syfte känner jag
Citera
2016-02-21, 09:56
Medlem
Köpte en jättefin Toyota Verso 2008 diesel 2.2 liter. Har märk att den liksom rycker lite när man gasar på ibland och tappar kraft i uppförsbackar Känns lite ojämn i accelerationen Vad kan det vara? Den har alltid varit fullservad på Toyota och Autoexperten och har gått 13500 mil. Den hade stått två mån innan försäljning. Köpt av privatperson. Någon säger kondens i tanken....vad säger ni? Kan man få bort kondensen isåfall? Bilen har varit väldigt försiktigt körd innan av en dam.

Tacksam för hjälp

Mamma till många som gärna åker bil
Citera
2016-02-21, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trueheart
Köpte en jättefin Toyota Verso 2008 diesel 2.2 liter. Har märk att den liksom rycker lite när man gasar på ibland och tappar kraft i uppförsbackar Känns lite ojämn i accelerationen Vad kan det vara? Den har alltid varit fullservad på Toyota och Autoexperten och har gått 13500 mil. Den hade stått två mån innan försäljning. Köpt av privatperson. Någon säger kondens i tanken....vad säger ni? Kan man få bort kondensen isåfall? Bilen har varit väldigt försiktigt körd innan av en dam.

Tacksam för hjälp

Mamma till många som gärna åker bil

En möjlighet är igensatt partikelfilter som jag vet flera som råkat ut för på Toyota. Har mer med användningsmönster än antal mil att göra. Tokdyrt att byta på Avensis (många timmar). Vet inte kostnad på Verso.
Citera
2016-03-20, 21:00
Medlem
Corolla 1.3 (4E-FE) -99. 12800 mil, halvkombi.
Motorn bluddrar och misständer vid segdragning, dvs hårt gaspådrag när varvtalet är under 2000. I samband med detta klonkar något till i bilen, låter som att det kommer nerifrån.
Inga fel på bilen i övrigt och bilen fick en 12000-milaservice (storservice) på Toyotaverkstad i höstas.

Vad skulle det kunna vara?
Citera
2016-03-29, 11:54
Medlem
lobstoks avatar
Är det nåt specialverktyg man inte klarar sig utan när man byter kamrem?
Citera
2016-03-29, 13:25
Medlem
zoombos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lobstok
Är det nåt specialverktyg man inte klarar sig utan när man byter kamrem?

Nej. Det behövs inga speciella verktyg. Jag byter idag på mellan 2-3 timmar beroende på modell i ett vanligt garage.
Här finns lite guider:
http://www.toyotaclubsweden.com/viewforum.php?f=28&sid=26c515f65c302062f76ed3e9914 148ad
Citera
2016-04-23, 11:30
Medlem
Enydrions avatar
Avensis -00 sedan 4 dörrars, bakdörren har gått i baklås, låsknappen på insidan dörren går inte att vrida på, ett tag innan detta pajade fjärrlåset för den dörren.

Har en Haynes verkstadshandbok.

Funderar på om jag ska kolla på andra dörren först innan jag försöker demontera den.

Är det någon som vet nåt om några svårigheter att göra detta?
Citera
2016-04-23, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skynet-bot
En möjlighet är igensatt partikelfilter som jag vet flera som råkat ut för på Toyota. Har mer med användningsmönster än antal mil att göra. Tokdyrt att byta på Avensis (många timmar). Vet inte kostnad på Verso.

Hehe... har haft flera Toyota-säljare som påstått att ingen Toyota någonsin haft problem med partickelfiltret!
Sen hänvisar dom till taxibilar som är igång dygnet runt, men när man börjar prata om vanliga bilar som kanske går 1000-1500 mil/år och kör mycket korta sträckor då vill dom inte prata om det längre!
Citera
2016-04-24, 18:20
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enydrion
Avensis -00 sedan 4 dörrars, bakdörren har gått i baklås, låsknappen på insidan dörren går inte att vrida på, ett tag innan detta pajade fjärrlåset för den dörren.

Har en Haynes verkstadshandbok.

Funderar på om jag ska kolla på andra dörren först innan jag försöker demontera den.

Är det någon som vet nåt om några svårigheter att göra detta?

Med lite milt våld fick jag låsknappen att släppa, så jag fick upp dörren. Demonterade låset, det kom spänning på ledarna när man låste/ låste upp, men inget hände, kollade priset på skrotar men kostade minst fyrahundra plus frakt, så det får vara, åter monterade utan att ansluta låset elektriskt, så nu är det helt manuellt utan någon risk att fjärren ska låsa upp men inte låsa den sen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in