2016-01-31, 17:59
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Tycker det låter som automatchoken inte fungerar som den ska.
Det är ingen förgasarbil.
Citera
2016-01-31, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalknase
Det är ingen förgasarbil.

Kallstartventilen eller någon givare då.
Citera
2016-01-31, 19:17
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av UltraMind
Kallstartventilen eller någon givare då.
Tvivlar på att det finns nån kallastartventil på en såpass "modern" bil, känns som att de försvann tidigare. Men visst, det kan det vara.
Mer troligt är nog faktiskt tempgivare i sånt fall.
Citera
2016-01-31, 19:50
Medlem
Citat:
Tvivlar på att det finns nån kallastartventil på en såpass "modern" bil, känns som att de försvann tidigare. Men visst, det kan det vara.
Mer troligt är nog faktiskt tempgivare i sånt fall.

Jag har ingen koll på vad de olika delarna heter men något med kallstarteriet är det ju. Med viss respekt att det ibland kan vara vad som helst.

+++

Någon billig bondmeck borde ju kunna lösa problemet enkelt. Bara att ringa runt och kolla om de har koll på läget. Nu vet jag inte ens om det finns några säkringar som styr något sådant där men man kan ju slå ett getöga där så det slipper att bli pinsamt.
Citera
2016-01-31, 20:07
Medlem
SweRulers avatar
Lyft bort luftfiltret och se om hon blir mer lättstartad. Kan vara igensatt eller skadat så det suger åt sig fukt om det står några dagar.
Citera
2016-02-01, 19:30
Medlem
Märkte att den startade lätt på morgonen vid torrt väder, men efter en dag med spöregn var det samma dilemma.
Citera
2016-02-01, 19:36
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Märkte att den startade lätt på morgonen vid torrt väder, men efter en dag med spöregn var det samma dilemma.
Om det finns fördelare och tändkablar, byt dem.
Citera
2016-02-01, 19:53
Medlem
Citat:
Om det finns fördelare och tändkablar, byt dem.

Ok tack, skall lämna in den för "vinterservice" i slutet av veckan och försöker spåra felet innan dess.
Citera
2016-02-02, 18:58
Medlem
Har precis köpt en Toyota RAV4 2014

det finns uttag för både AUX,USB och 12volts plugg

När jag sätter in min laddare i USB uttaget o laddar mobilen så funkar det fint. Men så fort jag låser skrämen(alltså släcker skärmen) så slutar mobilen att ladda. När jag försöker koppla laddaren till mobilen igen så funkar det inte denna gången. Ända sättet är att starta om bilen.

Varför blir det såhär? På min förra min nissan qashqai så laddade mobilen felfritt när jag ville hur jag vill sålänge bilen hade ström.

Någon som vet varför ? nån inställning som är låst?

OBS har testat på både android mobiler och iphone mobiler
Citera
2016-02-02, 20:54
Medlem
lobstoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sterge
Ta hjälp av en kompis som drar i reglaget samtidigt som du mäter på kablarna till spolarmotorn. Får du ström fram till den är den troligtvis död. Får du inte ström har du kanske ett kabelbrott.

Dum fråga kanske men behöver man verkligen en kompis?
Eller menar du att den stänger av strömmen om den känner att kopplingen är kass, vore smart
Citera
2016-02-02, 20:56
Medlem
MrRasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gary-loomis
Köpte en beg bil nyligen som är väldigt svårstartad, när jag låter den stå under en längre period.
Har bytt batteri på den, men är fortfarande väldigt seg innan den kommer igång.

Någon vänlig själ, som kan ha en teori vad det kan bero på?

Alltså är den seg så att startmotorn går trögt eller tar den bara tid på sig för att starta?
Har du kollat så att laddningen fungerar som det ska?
Citera
2016-02-02, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrRask
Alltså är den seg så att startmotorn går trögt eller tar den bara tid på sig för att starta?
Har du kollat så att laddningen fungerar som det ska?

Trögstartad då jag får ge mycket gaspådrag, innan den vaknar till liv (ca 10-20 sekunder).
Speciellt vid fuktigt väder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in