Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Eisenhower, som sagt, och Lincoln är två jag direkt tänker på.
Naturligtvis skulle jag föredra både Hillary och Bernie framför den där dårpippin; faktum är att jag skulle föredra jubelidioten Ben Carson framför Trump och det säger inte lite.
Nej, det säger inte lite. Om dig. Du låter, till skillnad från trådens Trump-stödjare exempelvis mig, ditt önsketänkande styra. Det är därför du bara lyckats prestera dårpippianalyser än så länge som varit vatten värda. Du har gång på gång misslyckats med att förutsäga både framtiden och samtiden, men lär dig aldrig. Troligtvis för att du inte förstår värdet av
identitet som är en av de absolut viktigaste parametrar att förstå vid offentliga val.
Och därför bjuds vi andra tråddeltagare ännu en gång på en slutsats i världsklass:
Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Gör det?
När det gäller "sexskandalen" utvecklas det ungefär som jag misstänkt; ingen säger rent ut att det ligger något bakom och det som ifrågasätts är Trumps inblandning i det hela. Dessutom är de vanliga idioterna i AltRight ute på alla möjliga sociala medier och hotar och baktalar alla inblandade med sina vanliga förolämpningar.
Detta kommer inte missgynna Cruz.
Det här är en bild jag tror få kan känna igen sig i, ja bortsett från Cruzdåren Joosa förstås. Vad har du för stöd för denna tes? Snarare har mer och mer konstant sipprat fram och ett betydande antal personer har idag bekräftat att det här är något som varit känt länge. Samtidigt har, vad det verkar för utomstående, redaktörer nekat grävande journalister att spekulera och publicera någonting om skandalen eftersom det riskerar gynna Trump. Hur tror du vanligt folk, speciellt de som redan är mediaskeptiska, mottar detta? Vilka frågor tror du vanligt folk ställer sig när de ser ett mediaetablissemang som vägrar dreva om något som annars hade varit sprängstoff?
Detta kommer missgynna Cruz. Han har ingenting att vinna på att sexskandalen uppdagats, men allt att förlora. Dels för att få kristna vill identifiera sig med en man som brutit mot minst två av guds tio budord. Dels för att han nu får etablissemangsidentiteten än mer synliggjord och därmed tappar stöd hos den stora massan republikaner som är arga på etablissemanget. (Parti- och mediaeliten skyddar sina egna. De skyddar Cruz. Alltså är Cruz än av deras egna.)
Men vi får se vem som får rätt. Kanske har du, efter många försök, äntligen hittat ett korn.