Citat:
Du utgår uppenbarligen ifrån färska polls (jo, jag såg just) för att ta sats till detta påstående. Men då hamnar du förstås återigen i problemet med att Trump ännu inte har satt igång att grilla Hillary (alt. Sanders). Att utgå från polls på detta vis ger ett sken av rationalitet, men är egentligen inte så mycket vettigare än att försöka förutspå vädret den 8:e november utifrån väderprojektioner gjorda idag (lååååångtidsprognos). Om jag ska säga nått om vädret 8 november, så utgår jag istället i första hand ifrån att det är höst då, och inte överhuvudtaget alls ifrån hur moln är positionerade och vindar riktade just idag.
Du har rätt i att Kasich precis nyligen har bubblat upp i vissa delstats-polls (t.ex. Michigan), som den bäste republikanen, som kan slå Hillary. Detta gäller i det lilla tidsfönster vi befinner oss i nu, där Rubio har hoppat av, men Kasich ännu inte utsatts för någon exponering. Men i samma polls, inklusive i de nationella, så är Sanders den bäste demokraten, och den ende som konsekvent slår Kasich. Det kanske borde stämma till eftertanke kring hur mycket värda dessa polls är. Tror man verkligen att en kommunist skulle var den mest önskade presidenten bland amerikaner? Nej. Med mer exponering på Sanders så kommer hans popularitet förstås att dala som en pannkaka; samma med Kasich, om du frågar mig. I båda fallen bygger deras temporära popularitet i polls på vad de inte är. Så fort de blir kandidater på riktigt (vilket åtminstone inte Kasich är ännu), och inte bara en imaginär negation till någonting, så kommer folks attityd att förändras kraftigt. Det är min förutsägelse. (Nej förresten, min förutsägelse är att Kasich inte ens kommer att få chansen).
Det är också bestickande att Kasich inte alls redovisas för t.ex. New York och Florida. Och inte överhuvudtaget för de flesta stater. Om du tänker dig att han skulle vara den store demokratkandidat-krossaren, så är det ju lite konstigt att opinionsinstituten överlag tycker att han är för ointressant att ens fråga om (jo för några få stater har man ställt frågan nu, till sist, sent omsider, men för de flesta fortfarande inte alls).
Citat:
Jag har ju alldeles nyss berört hur kvinnor (i allmänhet) fungerar.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-03-28 kl. 02:56.
Senast redigerad av SmokeyNegroni 2016-03-28 kl. 02:56.