2016-03-27, 22:17
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Förutom Buffy men hon har tittat för mycket på SATC och chick flicks
Tsk. Tycker satc är en grovt överskattad serie. Lägg ner jeggis jag tycker om Whedons värld, oklart hur det på påverkar sexualiteten...
Citera
2016-03-27, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jegoooooo
Förutom Buffy men hon har tittat för mycket på SATC och chick flicks

Ha ha...men, det är tydligt ett känsligt ämne.

Litet logik! Om tjejer skulle gilla sex för sexets skull....då skulle det vara helt OK med en motbjudande man.......dåligt sex måste definitionsmässigt vara bättre än inget sex.
Men....kvinnor verkar inte förstå vad trådstartaren menar.

Nå.....i brist på mat på lyxkrogen.......är junkfood bättre än att svälta?
Citera
2016-03-27, 22:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Men på vilket sätt kan någon veta det? Kvinnorna skickar väl ingen förteckning över vilka andra hon ligger med till dem hon nekar? Det där är ju ett antagande.
Veta vad? Antalet är ett antagande men vi kan vara eniga om att kvinnor drar igenom massa killar samtidigt som de påstår sig gilla sex. Gillar man sex så kräver man inte att killen ska vara utbildad stjärnkock eller ingenjör för att ha sex med honom. Jag kräver inte att de jag spelar fotboll med ska vara ingenjörer i sina yrken, men det gör kvinnor.

Det äckliga med kvinnor som du och många andra är att du gärna slänger dig med argument om att kvinnor är intresserade v sex "men inte med mig", men samtidigt kan du öppna alla hål om killen har tillräckligt mycket att ge dig och plötsligt skiter du i vem du har sex med så länge du får ut nåt av honom.

Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Nej, nu är du ohederlig igen.

Vi kan använda ditt matexempel och omsätta det till hur det ser ut för kvinnor. Ställer jag fram falukorv säger kvinnan nej, ställer jag fram oxfilé säger kvinnan också nej, likadant med lax, sen tar vi fram renkalvytterfile och fortsätter med ragú på blåmusslor och avslutar med en klassisk italiensk bolognese. Någon av rätterna kanske kvinnan petar i men överlag får vi se otacksamhetens fula tryne och hennes ständiga nejsägande. Då kan man inte i efterhand komma och säga att man är matintresserad. Tror du då att kocken ska känna sig otillräcklig av att hans mat är dålig? Självklart inte, han kommer rynka på ögonbrynen och tänka vilken sjuk gäst de har att göra med.

Man kan tycka att en rätt är dålig men inte två, ännu mindre tre och så vidare. På detta vill alla värdelösa och insiktslösa kvinnor fortfarande att kocken ska rannsaka sig själv och sin mat. Förstår du med denna beskrivning vilken tappad och efterbliven människa du är?
Mitt tidigare inlägg beskriver det bra.
Senast redigerad av chirho 2016-03-27 kl. 22:29.
Citera
2016-03-27, 22:22
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlygandeRosaGris
Männen som blir hittade då? Du säger alltså med andra ord att det är en liten klick av män som tar alla kvnnor? Du bekräftar alltså Flashbacks 80/20 regel

För om männen blir upphittade så behöver de väl inte sätta sig framför datorn och skriva en annons om hur de älskar långa strandpromenader och att läsa böcker.
Ingen aning. Det kan väl vara möjligt att det finns ett harem av alfahannar att plocka ur som inte raggar på Facebook och liknande men det beror ju lite på personligheten. En kille med massa fina kvaliteer kan ju vara lätt att missa både på nätet och irl, om han är osäker eller inte är van vid kvinnor. Och nu pratar jag inte om "alla kvinnor vill ha bad boys, buhu ingen vill ha snälla killar"-retoriken.
Citera
2016-03-27, 22:24
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flickpojken
och nu är jag säker du är inte tjej. du använder samma nedvärderande åsikter som dom gör i fem forumet fast du låsa va tjej.

Här är bevis, http://www.imagebam.com/image/e58914474182027

Citat:
Ursprungligen postat av FlygandeRosaGris
Dina teorier förklarar livet bättre än Darwin förklarar evolutionen.

En fråga dock! Varför finns det män som över sitt liv har sex med massor av kvinnor?

De skaffar kvinnor som är attention seekers alltså har sex för att få uppmärksamhet.
Citera
2016-03-27, 22:25
Medlem
DoraFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ujhs
Dessvärre så är kvinnor i stora delar av världen inte i den situationen att de kan ha sex frivilligt. I t ex traditionella muslimska samhällen är det en gift kvinnas skyldighet att ställa upp. I andra samhällen kan kvinnan bli dumpad om hon inte ställer upp till mannens behag. Det är väldigt lätt för oss att se detta utifrån ett västerländsk perspektiv.

Där ser vi också skillnaden i reproduktion.....i länder där kvinnan är skyldig att ställa upp på sex får kvinnor sitt första barn tidigare och föder betydligt fler barn. Det är lätt att inse vilka demografiska konsekvenser detta får.

Citat:
'
Även detta är dessvärre ett typiskt västerländsk påstående. Vi kan moralisera hur mycket vi vill över andra länders traditioner och kulturer. Det är dessutom inte alls säkert att den arabiska kvinnan förstår sin benägenhet....hon kan vara indoktinerad sedan barnsben att hon är sin fars/mans egendom, och därmed förpliktigad att strikt lyda honom. Dessutom är kvinnlig sexualitet extremt skambelgd i sådana kulturer.

OCh ja, det är möjligt att vi i västerlndet har kvar en del skuld och skam om kvinnlig sexualitet.....det är ju inte så ohyggligt längesedan den sexuella revolutionen kom.

Citat:
Visst...men hur många procent av världens kvinnor tror du har möjlighet att leva ut sin sexualitet?

Och likväl.....även i västerlandet föredrar en enormt stor andel av kvinnorna monogama förhållanden. Om sex vore viktigare än kärlek (för kvinnorna) vore inte detta fallet.Likaså väljer påfallande många singelkvinnor bort sex.

Vad vill du ha sagt?
Citera
2016-03-27, 22:27
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
1. Varför i hela friden skulle 50 % av mänskligheten sakna intresse för sex? Då hade ju mänskligheten dött ut för länge sedan. Menar du att du "bevisar" att kvinnor är ointresserade av sex genom att kvinnor har mycket lågt intresse för att delta på sexsajter? Ja, vem fan vill det och vad skulle det bevisa? Du är ju mer än korkad om du anser att det är enda sättet att träffas på.

2. Vad betyder det sluddret?

1) För att sex är inte sexuellt för kvinnor aka upphetsande, spännande, hett, och så vidare.

2) Om man vill ha sex då går man dit det finns sex. Män vill ha sex därför finns det 1000 tals män på sex siter. Det finns i princip 0 kvinnor. Det bevisar att män vill ha sex och kvinnor inte vill ha sex.
Citera
2016-03-27, 22:28
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chirho
Veta vad? Antalet är ett antagande men vi kan vara eniga om att kvinnor drar igenom massa killar samtidigt som de påstår sig gilla sex. Gillar man sex så kräver man inte att kilen ska vara utbildad stjärnkock eller ingenjör, man ser till att ha sex. Jag kräver inte att de jag spelar fotboll med ska vara ingenjörer i sina yrken, men det gör kvinnor.

Det äckliga med kvinnor som du och många andra är att du gärna slänger dig med argument om att kvinnor är intresserade v sex "men inte med mig", men samtidigt kan du öppna alla hål om killen har tillräckligt mycket att ge dig och plötsligt skiter du i vem du har sex med så länge du får ut nåt av honom.
Jag gillar sex, men ALLT sex är inte bra sex, vilket jag är övertygad om att de flesta kan skriva under på. Och nej, kräver vanligt folkvett och en attraktion, inte någon slags supermänniska. Och vad jag förhoppningsvis får ut är en skön Upplevelse med en sjyst person. Det äckliga med vissa killar här är att ni är så uppenbara med ert kvinnohat att ni inte ser längre än näsan räcker.
Citera
2016-03-27, 22:29
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Jag förstår att med ett så socialt katastrofalt sätt som du har, är det svårt att få en partner av vilket slag det än är.

Du nämnde att 7 % av medlemmarna på sexsajter är kvinnor, kanske färre och det stämmer säkert. Det är få kvinnor som för annat än på skoj och av nyfikenhet hänger där. Men det har ju inte ett smack med att göra om man gillar sex eller inte.

Varför kallar du mig fula saker bara för att jag har en annan åsikt än du? Vad säger det om dig tror du?

1) Lol om du tror att det är 7% kvinnor på sex siter. Det är kanske 1% kvinnor och de är fetton som vill ha uppmärksamhet eller gold diggers.

2) Om man går på en sex site som kvinna kan man välja mellan typ 1000 olika män som vill ha sex i princip när som helst. Varför skulle man tacka nej till det? Skulle män tacka nej till att vara på en sajt där 1000 tals kvinnor konkurrerade om att få ha sex med dem?
Citera
2016-03-27, 22:30
Medlem
Citat:
Ingen aning. Det kan väl vara möjligt att det finns ett harem av alfahannar att plocka ur som inte raggar på Facebook och liknande men det beror ju lite på personligheten. En kille med massa fina kvaliteer kan ju vara lätt att missa både på nätet och irl, om han är osäker eller inte är van vid kvinnor. Och nu pratar jag inte om "alla kvinnor vill ha bad boys, buhu ingen vill ha snälla killar"-retoriken.

Personligheten??? Kvalitéer?
Hur fan är detta relevant om du primärt gillar sex?
Eller.......kan det hända att sexet endast är sekundärt.......något som många försöker säga.
Citera
2016-03-27, 22:30
Bannlyst
Citat:

För om det nu är så att kvinnor finner sina män på andra sättet än bodycontact och vad sidorna nu må heta så betyder det att kvinnorna i högre usträckning än män finner dem på andra sätt. Men då skulle männen så att säga bli upphittade och inte behövt skriva på bodycontact att de vill knulla.

Om inte det är en liten klick som sitter på facebook och besvarar alla kvinnor vill säga
Din teorin skulle då talat för 80/20 regeln.

Min teori är att anledningen är betydligt mer djurisk och rent av babianisk. Som sagt hos bögarna finns det ingen kvinnlig part och där knullas det friskt.
Citera
2016-03-27, 22:31
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Sexsajter översvämmas av män som är av tvivelaktig karaktär o raggar på allt och alla. Om jag vill ligga finns det säkrare och bättre kanaler för sånt, även om kvinnors och mäns sexualitet funkar lite olika så betyder inte det att kvinnor inte gillar sex, det är en felaktig slutsats.

1) Vem bryr sig? Man ska inte gifta sig med dem.

2) Hur skulle kvinnors sexualitet "funka olika"? Det finns bara 1 sexualitet = man gillar att knulla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in