2016-03-26, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Palmyra airbase befriad igen.
SAA bör ha hela Palmyra under kontroll senast imorgon.

http://i.imgur.com/wryJt2I.jpg

Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
IS tappar mark fruktansvärt snabbt. Har ens kapacitet att göra motstånd längre?

Kan hoppas att denna gång att rapporterna stämmer så det inte är en återupprepning av lögnerna/överdrifterna igår :/

Detta är ju intressant om det kan bekräftas ifrån fler håll

Expect a very big offensive soon by both #FSA from Qalamoun #Damascus & the New Syr. army near #Jordan border #Syria pic.twitter.com [Imgur]

@BosnjoBoy (2) First attack will be coordinated with the #SAA in Qalamoun, bec. they are close to #ISIS posiitons.

https://twitter.com/BosnjoBoy/status/713765521548816384
Citera
2016-03-26, 18:53
Medlem
Vad tror ni kommer att hända efter konflikten?

Kommer FSA och SAA att gå ihop?
Citera
2016-03-26, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
Vad tror ni kommer att hända efter konflikten?

Kommer FSA och SAA att gå ihop?

Om vi får se ett slut inom de kommande åren så tror jag på ett autonomt styre för kurderna i sitt område.

FSA kommer att upplösas och de som vill/får kommer ansluta sig till SAA eller gå tillbaks till civilt liv. FSA kommer inte finnas i den meningen när och om kriget tar slut(vid en vinst för Assad-sidan)
Citera
2016-03-26, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
IS tappar mark fruktansvärt snabbt. Har ens kapacitet att göra motstånd längre?
Vi såg samma typ av offensiv i Latakia, där rebellerna inte kunde göra ett skit för att stoppa SAA's framryckningar. Och det är pga av seriös rysk inblandning. Den leds av ryssar och dessutom finns det ryska special förband på marken som ger koordinater till ryska flyg.
Staden kommer definitivt falla om några dagar.
Citera
2016-03-26, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yasko
Varför skulle Israel vilja byta ut Assad? Han är garanten för att Israel ska kunna fortsätta ockupera golan-höjderna. Vad har han eller hans farsa i Assads family-buziness gjort för att återta Golan? Ingenting i 40+ år... Hade jag varit Israel hade jag föredragit ett passiv alewit som splittrar sunni-bältet jämfört med allt annat...
Självklart vill Israel ha bort Assad, för att han är den ända i Syrien som kan hålla landet stabilt. Om nu rebellerna skulle vinna skulle landet förvandlas till ett Somalia eller Libyen där olika grupper slåss om marken. Det skulle innebära ett mycket svagt Syrien vilket Israel vill.
Citera
2016-03-26, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copernicus
Varför får vi aldrig höra om SAA förluster? Just nu är det gatustrider i Palmyra och då är det ju en självklarhet att alla sidor har förluster.

https://twitter.com/IvanSidorenko1/status/713791989704237056

Har du en lista
Citera
2016-03-26, 21:06
Medlem
Christopher.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Om vi får se ett slut inom de kommande åren så tror jag på ett autonomt styre för kurderna i sitt område.

FSA kommer att upplösas och de som vill/får kommer ansluta sig till SAA eller gå tillbaks till civilt liv. FSA kommer inte finnas i den meningen när och om kriget tar slut(vid en vinst för Assad-sidan)

Jag tror mer på en Hizbollah lösning för kurderna, officiellt en del av Syrien men med en ändring av konstitutionen så de får parlamentarisk representation samt kommer behålla en väpnad gren officiellt under SAA, i praktiken autonom. Efter det som hänt kommer kurderna alltid vara redo att försvara sitt eget folk.
Citera
2016-03-26, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Christopher.
Jag tror mer på en Hizbollah lösning för kurderna, officiellt en del av Syrien men med en ändring av konstitutionen så de får parlamentarisk representation samt kommer behålla en väpnad gren officiellt under SAA, i praktiken autonom. Efter det som hänt kommer kurderna alltid vara redo att försvara sitt eget folk.

Var kanske lite vag i mitt svar, med autonomt menade jag såklart att de fortfarande kommer vara en del av Syrien, inte att de skulle ha ett eget land på det sättet.
Citera
2016-03-26, 21:27
Medlem
SvaMp_s avatar
Många oljefält omrking palmyra, frågan är hur väl beskyddade de är när Palmyra tagits över, samt hur viktiga de är ur ekonomiskt perspektiv, tar SAA över dessa fält också efter Palmyra accelereras IS förfall.

Känns som det bara är en tidsfråga till de brakat ihop helt och hållet. frågorna om efterspelet blir mer och mer intressanta.
Citera
2016-03-26, 21:41
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAARP
Palmyra airbase befriad igen.
SAA bör ha hela Palmyra under kontroll senast imorgon.

http://i.imgur.com/wryJt2I.jpg

Det är för sent för Palmyra som innehöll historiska sannningar som inte ska läcka ut ,därför har sionisternas legosoldater krossat vårt världsarv.

Sionisterna vet precis hur man ska regissera det här.

VET NI INTE VAD JAG PRATAR OM KAN NI HELT ENKELT BARA DRA ÅT H-E, J-LA ÄRTHJÄRNOR! Vakna nån gång!

Den abrahamitiska religionen är både pest och kolera för mänskligheten! Läs på för fn!Det finns så mycket att lära om judarnas krigsreligion på nätet nuförtin!

Kom igen sedan!
Senast redigerad av Erik Öst 2016-03-26 kl. 21:47.
Citera
2016-03-26, 21:45
Medlem
2big4yous avatar
Planen för SAA verkar vara att efter Palmyra fortsätta mot Deir EzZor och sedan Raqqa.
Borde inte det vara prioriterat att stänga den öppna korridoren(Al-Bab) mot Turkiet nordväst om Raqqa?
Citera
2016-03-26, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Det är för sent för Palmyra som innehöll historiska sannningar som inte ska läcka ut ,därför har sionisternas legosoldater krossat vårt världsarv.

Sionisterna vet precis hur man ska regissera det här.

VET NI INTE VAD JAG PRATAR OM KAN NI HELT ENKELT BARA DRA ÅT H-E, J-LA ÄRTHJÄRNOR! Vakna nån gång!

Den abrahamitiska religionen är både pest och kolera för mänskligheten! Läs på för fn!Det finns så mycket att lära om judarnas krigsreligion på nätet nuförtin!

Kom igen sedan!

Varför ville sionisterna förstöra Palmyra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in