2016-04-10, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bunny
Finns det öht någon som är långsiktigt investerad i det här bolaget? Jag är i vart fall inte det, och kommer aldrig att bli

Då vet vi
Citera
2016-04-10, 15:37
Medlem
jag hade en lite post i bolaget eftersom jag verkligen trodde på tekniken.
I februari så fick jag chansen att testa produkten och sålde av hela mitt innehav en vecka senare.

Anoto är för sena.
Det pennan gör bäst är att fylla i formulär. Men såfort man börjar skriva så blir det typ grekiska.

En Ipad eller liknande är mycket mer praktiskt för det pennan används till. Det enda bra användningsområdet som pennan kan slå igenom på är om den kommer som tillbehör till en platta där man kanske vill göra lite anteckningar på normalt papper och sen föra över en kopia av det man skrev till plattan.

men det är också lite långsökt....
Citera
2016-04-10, 18:55
Medlem
Mouses avatar
Intressant. Vilken av pennorna testade du? Testade du pennan på dotpattern-papper? På skärm?
Det negativa som jag har läst är väl mest att det saknas stöd för svenska..
Citera
2016-04-10, 19:20
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maestrale
jag hade en lite post i bolaget eftersom jag verkligen trodde på tekniken.
I februari så fick jag chansen att testa produkten och sålde av hela mitt innehav en vecka senare.

Anoto är för sena.
Det pennan gör bäst är att fylla i formulär. Men såfort man börjar skriva så blir det typ grekiska.

En Ipad eller liknande är mycket mer praktiskt för det pennan används till. Det enda bra användningsområdet som pennan kan slå igenom på är om den kommer som tillbehör till en platta där man kanske vill göra lite anteckningar på normalt papper och sen föra över en kopia av det man skrev till plattan.

men det är också lite långsökt....

Nä något genomslag för oss vanliga konsumenter är ju svårt att tro om inte nån tillverkare skulle tvinga på oss dom likt man tvingar på oss fingersensorer genom att helt enkelt börja sälja sina produkter med dom redan inmoterade.
Citera
2016-04-10, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mouse
Intressant. Vilken av pennorna testade du? Testade du pennan på dotpattern-papper? På skärm?
Det negativa som jag har läst är väl mest att det saknas stöd för svenska..

Testade dotpattern.

ideen är egentligen bra. jag skulle gärna haft det i skolan för att kunna anteckna och göra små skisser för att sedan föra över dem till datorn. Det vore skönt att kunna anteckna och göra skisser för att förtydliga och sedan kunna få in dem i word.
Men att skriva med dotpattern gör arbetet mer tidskrävande eftersom man måste korrigera det med datorn så att orden blir rätt igen
Citera
2016-04-11, 07:52
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Nä något genomslag för oss vanliga konsumenter är ju svårt att tro om inte nån tillverkare skulle tvinga på oss dom likt man tvingar på oss fingersensorer genom att helt enkelt börja sälja sina produkter med dom redan inmoterade.
Det är just det man siktar på. Just d,varför ens diskutera med dig haha!
Citera
2016-04-11, 09:34
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Det är just det man siktar på. Just d,varför ens diskutera med dig haha!

Nej, gör för guds skull inte det.

Men jo, jag minns det från förut. Men känns ju inte vidare hett. Ingen cool eller användbar teknik. Att tillverkare skulle göra det till standard lär skapa många frågetecken bland konsumenterna.
Senast redigerad av Bbobi 2016-04-11 kl. 09:46.
Citera
2016-04-13, 19:05
Medlem
Jag har nu också testat anotos produkt, livescribepennan. Nej nej nej det kommer aldrig slå brett bland konsumenter!

1. Pennan är ful och klumpig, känns 90-tal.
2. Dotpattern krävs, för omständigt.
3. Översättningen och omvandlingen från handskrift till digitalt, skitkasst. Jag skrev en halv a4 och den översatte fel många gånger, så ska man in i efterhand och redigera skiten? Nä.
4. Bläcket upplever jag är av undermålig kvalitet!

Det enda man möjligen kan ha den till är väl att visa den på festen?
Citera
2016-04-14, 07:23
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Jag har nu också testat anotos produkt, livescribepennan. Nej nej nej det kommer aldrig slå brett bland konsumenter!

1. Pennan är ful och klumpig, känns 90-tal.
2. Dotpattern krävs, för omständigt.
3. Översättningen och omvandlingen från handskrift till digitalt, skitkasst. Jag skrev en halv a4 och den översatte fel många gånger, så ska man in i efterhand och redigera skiten? Nä.
4. Bläcket upplever jag är av undermålig kvalitet!

Det enda man möjligen kan ha den till är väl att visa den på festen?
Alltså den är inte riktigt tänkt för dina korsordstidningar. Med ett vidare perspektiv har man mkt nytta av tekniken men behövs lite mer kreativitet än du innehar. Kommer en ny mer slimmad penna förresten men det har du nog inte koll på.mer än nått annat heller i aktien förutom kursen hehe.
Citera
2016-04-14, 07:59
Medlem
Jodu alienfin, jag har koll.

En ny slimmad penna, ja konkurrenten Neolabs är faktiskt ganska snygg...

Anotos enda hopp är nog skärmarna. Kan inte för mitt liv se hur pennan ska kunna slå brett.
Citera
2016-04-14, 08:58
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Jodu alienfin, jag har koll.

En ny slimmad penna, ja konkurrenten Neolabs är faktiskt ganska snygg...

Anotos enda hopp är nog skärmarna. Kan inte för mitt liv se hur pennan ska kunna slå brett.
Shit vad dålig koll du har hehe. Neolab ligger under stämning för att ha kopierat Anotos patent utan licens och kommer troligen.att få lägga ner snart. Ja som.sagt man behöver lite perspektiv i livet och de saknar du. Men ett otal företag har det lyckligtvis.
Citera
2016-04-14, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Shit vad dålig koll du har hehe. Neolab ligger under stämning för att ha kopierat Anotos patent utan licens och kommer troligen.att få lägga ner snart. Ja som.sagt man behöver lite perspektiv i livet och de saknar du. Men ett otal företag har det lyckligtvis.
Att du bara orkar försvara skitbolaget , du är väl den som tappat mest på Anoto av alla som skriver här?
Dumpa skiten och köp in dig i kvalitet istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in