Citat:
Ursprungligen postat av
luggas78
Emissionen görs för att betala en del lån, och för att kunna bedriva nån verksamhet öht.
Förvärv, visst. Produkter, visst. Man försöker få folk att glömma att bolaget skulle konka direkt om inte emissioner gjordes! Vad tror ni emissionen på 10 futtiga mille gick till? Typ löner och daglig drift gissar jag..så jävla illa är det!
Att då sitta och prata om vilken framgångsresa anoto ska göra..när de inte ens klarar av att leverera den enda jä?vla order de har..totalt verklighetsfrånvänt!
Lyssna inte på dem som fortfarande lovordar anoto, de vill bara rädda sin egna investering, simple as that!
Ni vet att majoriteten av "experterna" på placera i princip lovade kurs på 2-3:- till årskiftet 2015...
Nu sitter samma clowner och lovar enorm tillväxt Q2-3-4...
Äckligt.

Du plockar fram "löner och dagligt drift" från röven, sedan baserar du "så illa är det" på samma påstående?
Det går onekligen väldigt dåligt för företaget just nu, men att kalla det katastrof är en överdrift. Om det gick så pass dåligt som de flesta här inne påstår, så hade ledningen gjort allt för att försöka sälja, om inte hela företaget så åtminstone delar av det, såsom Livescribe. Men de har inte backat från sin linje överhuvudtaget utöver att sparka Stein. Nya VDns agenda är också väldigt tydlig när han vill införa mer disciplin.
Gör vad fan ni vill med era andelar, ni som har kvar dem. Men jag tänker inte backa undan när det är så tydligt att Anoto själva tror stenhårt på sig själva. RamQuest, Polyvision, Tstudy, ingram micro, japanska och koreanska storordrar har inte ens kommit nära diskussionen om HP avtalet, OCH VI VET INTE ENS HUR DEN SER UT ÄN! Har man ens två hjärnceller i skallen ser man en överarbetad arbetskår enbart pga. HP dealen. Vilket de själva har explicit sagt.
Jag ska fylla på. En idiot till VD har inget med tekniken att göra.