Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-11-17, 14:45
  #2341
Medlem
alienfins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Ursäkta mig men...sålde bort mig???? Jag räddade mig snarare från det djupa fallet!
Hade jag INTE sålt hade min förlust varit tio ggr värre.

Vore fantastiskt om anoto kunde lyckas, men INGET tyder på det. Har hållit på såhär i 20 år.
Säger det mesta.

Kram.

Historia som sagt. Nya tider nu
Citera
2016-11-17, 18:42
  #2342
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alienfin
Historia som sagt. Nya tider nu

Det har aldrig sagts om Anoto förr! ;-)
Citera
2016-11-18, 19:49
  #2343
Medlem
alienfins avatar
Så nu har vi fått ett marknadsestimat på 1500miljarder sek till 2020 i ett segment där ADNA ska bryta in med sin osynliga Product DNA.
https://www.linkedin.com/pulse/anti-...-4?published=t

Smark fick en order på 13miljoner sek ifrån ett sminkföretag. Mkt möjligt att ADNA Är inblandat i den dealen. Det visar sig till rapporten senast isf möjligtvis.
http://kind.krx.co.kr/common/disclsv...t=&viewerport=

13mille från en kund på en enorm marknad. Det går inte att föreställa sig siffrorna om ADNA slår igenom ens med en mindre % av marknaden. Potentialen är enorm. I presentationen med Redeye använde man sig av Lego och McAllan bla som hade Product DNA printade i så man kan ju hoppas att de är redan blivande kunder.
Mer reklam än så lär det inte behövas för att slå igenom
Bara spekulerar
Citera
2016-11-25, 10:12
  #2344
Medlem
Anoto med en horribel rapport idag. Helt klart värre än väntat. Men 2017 ska det ändras ju. Vi får väl se.
Citera
2016-11-25, 12:59
  #2345
Moderator
RostigHinks avatar
Extra bolagsstämma idag, sannolikt för att besluta om ännu en nyemission.

Ge upp denna spillra från toppen 2000.
Citera
2016-11-25, 14:39
  #2346
Avstängd
demans avatar
Att folk köper den här aktien är för mig obegripligt. Testa att zooma ut en längre tid och se vartåt det barkar människor
Citera
2016-11-25, 15:03
  #2347
Medlem
trustmeiamadoctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Extra bolagsstämma idag, sannolikt för att besluta om ännu en nyemission..

Precis. En NE varje november har väl varit standard i flera år nu? Nu gäller de att de skyndar sig med den om de ska hinna!

Men helt ärligt, ett av börsens sämsta företag. Stay out!
Citera
2016-11-25, 18:04
  #2348
Medlem
https://www.efn.se/bors-finans/ett-a...-samsta-bolag/
Citera
2016-11-25, 18:19
  #2349
Medlem
Vaddå, 0,1 miljarder i minus, är det så illa???

Men anoto är sjukt duktiga på att locka in nya frälsta...nej, glöm HP, det var skit. Nu är det... TA-DAAA, ADNA som ska göra alla stormrika!!!!

Nej. Nej. Nej. Undvik.
Citera
2016-11-26, 01:15
  #2350
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av luggas78
Vaddå, 0,1 miljarder i minus, är det så illa???

Men anoto är sjukt duktiga på att locka in nya frälsta...nej, glöm HP, det var skit. Nu är det... TA-DAAA, ADNA som ska göra alla stormrika!!!!

Nej. Nej. Nej. Undvik.

Hp-dealen lever, så den ska vi inte glömma.

Sen att DNA-grejen dykt upp som ytterligare ett intressant ben kan väl inte vara negativt?

Du är här inne och spammar då och då men du undviker ständigt att svara på den enkla frågan varför insiders köpt så förhållandevis många aktier och dom lägger så ohyggligt stor energi på ett optionsprogram för personal och styrelse om dom medvetet sitter och lurar aktieägarna och vet att dom inte har någon framtid?

Vi har inte hört ett jävla ljud knappt från vd i princip under hela hösten, så snarare skulle man kunna misstänka det motsatta i så fall, att dom lurar oss åt andra hållet och försöker hålla kursen nere för att sätta så bra villkor som möjligt i optionsprogrammet som precis spikats och ska utgå från aktiens kurs nu under hösten.

Jag fattar inte din grej riktigt. Om du är skadeglad och önskar oss som är inne i aktien all olycka borde du ju vara glad nu. Och är du bitter över egna förluster får du ju försöka bita ihop och gå vidare, nu uppför du ju dig bara som en liten gnällig bortskämd unge, dessutom riktar du ju dina frustrationer helt fel, vi har väl inte tvingat dig att köpa några aktier?
Citera
2016-11-26, 01:34
  #2351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deman
Att folk köper den här aktien är för mig obegripligt. Testa att zooma ut en längre tid och se vartåt det barkar människor

Jag kan försöka göra det lite begripligare för dig. Hade du zoomat ut och kurvan hade pekat åt andra hållet, som då gör att du tycker att det är intressant, hade företaget värderats mycket högre och aktien varit dyrare.

Anoto har i dag ett börsvärde på 390miljoner. Det får du knappt några korvkiosker för.

Fingerprint Cards, för att ta ett exempel som många känner till och där du under dom senaste åren kan zooma in en kurva som du förmodligen då tycker känns jätte bra värderas i dag till 25 Miljarder.

Du kan alltså inte få låg företagsvärdering + år av positiv utveckling i bagaget.

Chanserna att Anoto ska värderas till 1,6 miljarder om säg ett år upplever jag som betydligt större än att fingerprint ska värderas till 100miljarder efter samma år därför köper jag hellre Anoto för den delen av kapitalet som jag viger åt högriskprojekt där det finns potential till fyrdubbling inom överskådlig tid. Eller fyrtiodubbling.

För egen del tycker jag det är obegripligt att man lägger energi på aktier och aktieägare man har noll intresse av och inte förstår sig på.
Citera
2016-11-26, 08:25
  #2352
Medlem
börsvalps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Jag kan försöka göra det lite begripligare för dig. Hade du zoomat ut och kurvan hade pekat åt andra hållet, som då gör att du tycker att det är intressant, hade företaget värderats mycket högre och aktien varit dyrare.

Anoto har i dag ett börsvärde på 390miljoner. Det får du knappt några korvkiosker för.

Fingerprint Cards, för att ta ett exempel som många känner till och där du under dom senaste åren kan zooma in en kurva som du förmodligen då tycker känns jätte bra värderas i dag till 25 Miljarder.

Du kan alltså inte få låg företagsvärdering + år av positiv utveckling i bagaget.

Chanserna att Anoto ska värderas till 1,6 miljarder om säg ett år upplever jag som betydligt större än att fingerprint ska värderas till 100miljarder efter samma år därför köper jag hellre Anoto för den delen av kapitalet som jag viger åt högriskprojekt där det finns potential till fyrdubbling inom överskådlig tid. Eller fyrtiodubbling.

För egen del tycker jag det är obegripligt att man lägger energi på aktier och aktieägare man har noll intresse av och inte förstår sig på.

Fingerprint Cards har ju produkter som de tjänar pengar på.
Vad har Anoto levererat förutom ständiga nyemissioner?
Varför skulle Anoto börja gå med vinst nästa år om man har misslyckats med detta i alla år innan?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback