2016-03-24, 18:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Det här har jag missat. Har du länk?
  1. Notera citattecken
  2. Google vad t.ex. Kasich och Romney sa
Citera
2016-03-24, 18:33
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Savoy
Du verkar rätt fixerad vid skatter...fair enough, men nej, jag tror inte på att hon kommer öka skatten för USA:s rikaste. Får väl tas fram skämskudden om jag har fel då.
Hon har varit ganska tydlig på att höja marginalskatten!

Citat:
Henns man såklart, han är ju i princip arkitekten bakom tredje vägen, att driva demokraterna mot mitten för att vinna val.
Bill Clinton höjde skatten för höginkomsttagare till 40%. Det är högre än Obamas nuvarande högsta skatt och det var även en större ökning från Reagans 28% vs från Bush jrs 35%.

Citat:
Jag tycker dock att Fru Clinton är ännu mer hökaktig i internationella frågor. Carter utpräglat vänster, Gore hal som en ål, han kan få bli nr 3, ska tänka på resten senare.
Harry Truman var ganska hökaktig i internationella frågor också, antagligen mer än Hillary.
Citera
2016-03-24, 19:23
Medlem
Hogdals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Självfallet har det med medveten obstruktion att göra, men vi skall också komma ihåg att Trump vid dags dato inte ens har 40% av de redan avlagda rösterna; han ligger på 37%. Att han har så många delegater beror inte på att han har ett grundmurat stöd bland det republikanska partiets väljare, så sett i ljuset av det blir det märkligt att Trump skulle kunna kräva nomineringen med såpass litet stöd.

Hade det varit så att han hade haft 50% av rösterna men färre av delegaterna vore hans position starkare, men nu är det inte så.
Det är inget ovanligt. Romney låg på sämre siffror 2012 när kampanjen var lika långt gången som den är nu. Det var först 3 månader in i primärvalen som han bröt 40%-vallen.

Även om Trump är en speciell kandidat förekommer alltid tongångarna av typen "anyone but X" från motståndarkandidaternas supportrar, där X var Romney 2012.

Av de sju polls som kommit den senaste veckan får Trump mellan 40 och 47% stadigt, det är ingen siffra som står ut åt något anmärkningsvärt håll om ingen av kandidaterna är sittande president, då brukar talen se annorlunda ut.
Citera
2016-03-24, 20:16
Medlem
Begntts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Ca 80 delegater är "unbound" och går inte att "vinna" på ett säkert sätt?

Kvar att delas ut totalt är 944 delegater.
498/944=0,5275 ~52,7%
Sammanlagt är det 112 "unbound"

I 944 finns det 98 "unbound" eftersom 14 är utdelade. Hur säker en utdelad "unbound" är vet jag inte.

944 = 35+98+811
35= antalet del som inte är utdelade än och inte är "unbound" (ex. 12 i missouri+o.s.v)
98= Totala antalet "unbound" som inte är utdelade
811 = antalet del som finns kvar i valen från och med 1 april till och med 7 juni (- 28 unbound 1 april)

59,4% (av 839) = 1237 del och inga antaganden om att Trump vinner här, där eller hur.

52,7% (av 811) = 1167 del och sedan en massa antaganden om hur och var han ska vinna 52,7% av de resterande 133 delegaterna ifrån "unbound" och ännu icke utdelade för att få 1237.
Senast redigerad av Begntt 2016-03-24 kl. 20:25.
Citera
2016-03-24, 23:35
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Självfallet har det med medveten obstruktion att göra, men vi skall också komma ihåg att Trump vid dags dato inte ens har 40% av de redan avlagda rösterna; han ligger på 37%. Att han har så många delegater beror inte på att han har ett grundmurat stöd bland det republikanska partiets väljare, så sett i ljuset av det blir det märkligt att Trump skulle kunna kräva nomineringen med såpass litet stöd.

Hade det varit så att han hade haft 50% av rösterna men färre av delegaterna vore hans position starkare, men nu är det inte så.

Hur menar du nu?

Han har hittills fått 48% av delegaterna som delats ut. Tycker inte du det är väldigt nära en majoritet?
Senast redigerad av PilotHockey 2016-03-24 kl. 23:37.
Citera
2016-03-24, 23:47
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Hur menar du nu?

Han har hittills fått 48% av delegaterna som delats ut. Tycker inte du det är väldigt nära en majoritet?

Precis det jag skriver. Han har inte fått mer än 37% av de röstande i de republikanska valen att stödja honom ännu, och vid en uppgörelse vid konventet kan det med lätthet användas emot honom. Vidare hade han haft en starkare ställning om han hade haft runt 50% av rösterna än vad han har nu.
Citera
2016-03-24, 23:52
Medlem
PilotHockeys avatar
Citat:
Precis det jag skriver. Han har inte fått mer än 37% av de röstande i de republikanska valen att stödja honom ännu, och vid en uppgörelse vid konventet kan det med lätthet användas emot honom. Vidare hade han haft en starkare ställning om han hade haft runt 50% av rösterna än vad han har nu.

Ehm, det förstår jag inte riktigt ärligt talat isåfall. Att han kan ha fått många fler delegater än röster det förstår jag men med en STOR vinst i Florida och stor vinst i Arizona samt flera andra delstater så måste han ju ha över 50% av rösterna hittills i antal? De stater som Cruz och Kasich vunnit som inte är småstater med ytterst få röster är ju Texas och Ohio och Ohio fick Trump väldigt många röster också. Köper inte ditt argument därför att han endast skulle ha fått 37% av rösterna hittills. Möjligen av de totala antalet röster på ett ungefär när alla delstater röstat men inte av de som röstat fram till nu. Det ser jag ytterst osannolikt.
Citera
2016-03-25, 00:04
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotHockey
Ehm, det förstår jag inte riktigt ärligt talat isåfall. Att han kan ha fått många fler delegater än röster det förstår jag men med en STOR vinst i Florida och stor vinst i Arizona samt flera andra delstater så måste han ju ha över 50% av rösterna hittills i antal? De stater som Cruz och Kasich vunnit som inte är småstater med ytterst få röster är ju Texas och Ohio och Ohio fick Trump väldigt många röster också. Köper inte ditt argument därför att han endast skulle ha fått 37% av rösterna hittills. Möjligen av de totala antalet röster på ett ungefär när alla delstater röstat men inte av de som röstat fram till nu. Det ser jag ytterst osannolikt.

Men kolla siffrorna innan du uttalar dig, det blir lättare så. I Florida fick Trump nästan 46 procent av rösterna, och det var ett av hans bästa resultat så långt. I Texas fick Trump bara 26%, och i Ohio knappt 36%. Medelvärdet blir straxt under 38, det finns inget du måste "köpa".
Citera
2016-03-25, 01:20
Medlem
Citat:
Men kolla siffrorna innan du uttalar dig, det blir lättare så. I Florida fick Trump nästan 46 procent av rösterna, och det var ett av hans bästa resultat så långt. I Texas fick Trump bara 26%, och i Ohio knappt 36%. Medelvärdet blir straxt under 38, det finns inget du måste "köpa".

1. Man måste även räkna in att det är många kandidater i procenten. Det går inte att jämföra en 1-1, 1-2 eller 1-3 med 1-upp till 15.

2. Partierna vill att det ska vara match så länge som möjligt, det ger massmedieintresse och gratisreklam på bästa sändningstid. Ingen bryr sig om ett race där en kandidat tar 80%+ eftersom matchen så att säga skulle vara avgjord. Dessutom ger det 'motsidan' en massa extra tid för negativ reklam, ifall det är uppenbart vem som är presidentkandidat på andra sidan.

3. Däremot har 'the economist' påpekat att det bara är 10% av de röstberättigade som röstar i primärvalen. Därför blir procenten ett ganska dåligt mått en kandidats totala stöd liksom att en kandidats förmåga att få väljarna att rösta verkar vara en av de vinnande faktorerna.

4. Trump har onekligen studerat situationen noggrant och gjort ett bra, vinnande race hittills. Når han det magiska delegatnumret blir han nog nominerad. Vad som händer annars är klurigt på riktigt.
Citera
2016-03-25, 09:04
Moderator
Siegfrids avatar
Tabloiden National Equirer, med för mig okänd pålitlighet, påstår att Ted Cruz hsft ett flertal älskarinnor.

Om den nu är riktigt, hur kan det påverka primärvalen?

Om det visar sig vara ogrundat, kan det hjälpa Cruz?

Citat:
The National Enquirer is dropping a big story which claims to have dirt on Ted Cruz and his alleged extramarital affairs with women, some of who are colleagues and others who are not.

According to the tabloid:

“Private detectives are digging into at least five affairs Ted Cruz supposedly had,” claimed a Washington insider.

“The leaked details are an attempt to destroy what’s left of his White House campaign!”

The ENQUIRER reports that Cruz’s claimed mistresses include a foxy political consultant and a high-placed D.C. attorney!

http://crooksandliars.com/2016/03/national-enquirer-claims-have-scoop-ted
Citera
2016-03-25, 09:07
Medlem
E.Merckxs avatar
Bill O'Reilly om #CruzSexScandal https://twitter.com/hashtag/CruzSexScandal?src=tren

Bill O'Reilly ‏@oreilIyfactor

BREAKING: Sources say Cruz Scandal is the story @BreitbartNews had in february, reportedly covered up by editor Ben Shaprio #CruzSexScandal

Citera
2016-03-25, 11:31
Medlem
Doktor Porks avatar
Ted Cruz är ju precis den typen av kandidat som verkligen inte kan fastna i en sexskandal av den här typen. Det funkar ju inte om man ska vara den superreligiösa kandidaten att samtidigt åka dit i en otrohetsaffär av den här typen. Finns en hel del intressanta länkar här:

http://theconservativetreehouse.com/2016/03/24/the-national-enquirer-runs-story-of-multiple-ted-cruz-affairs/

Verkar ju som att det här varit en öppen hemlighet rätt länge i en del kretsar och det verkar ju som att man satt på informationen innan Super tuesday och inte ville publicera den. Den donationen mellan Cruz PAC och Fiorinas PAC i början på kampanjen kan ju också väcka frågan om inte det här var en öppen hemlighet inom rätt stora kretsar i Washington som man varit medveten om men som inte läckt ut till vanligt folk än. Skulle ju kunna förklara varför man försökte pusha för Rubio så hårt istället för Cruz. Nu när Rubio droppat ut så ville ju samma personer naivt tro att man kunde hålla det nedtystat även fortsatt, vilket ju givetvis inte skulle ha skett. I värsta fall hade ju Cruz som republikanernas kandidat fått den här skitstormen i ansiktet mitt under spurten i höst i presidentvalet. I alla fall, Trump kan nog lugnt ta den där långa påskledigheten och äta popcorn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in