Citat:
Ursprungligen postat av
Gwaha
Om Clinton är den mest republikanska kandidaten någonsin, vem är då den näst mest republikanska? Om du inte har hierarkin klar för dig så har du inget att komma med. Clinton vill höja inkomstskatten för höginkomsttagare mer än under Obama.
Nu kanske man inte riktigt ska tro på vad en politiker "vill" under valrörelsen, i synnerhet inte Clinton.
Bättre att se på hur hon varit som utrikesminister och där är hon en formidabel hök, långt till höger om Obama. Om det nu går att prata om vänster/höger i hennes fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
bernad_law
Om Trump inte lyckas vinna så har han ju inte vunnit, eller hur? Urvalsprocessen går ju ut på att få fram en kandidat, och om det inte lyckas så är det ju helt öppet vem som blir nominerad.
Urvalsprocessen måste ju ändå ha något syfte, den kan ju inte vara gratis t.ex.? I nuläget verkar Kasich endast vara kvar för att Trump, till viss del även Cruz, inte ska bli vald. "om det inte lyckas" har ju i det här fallet att göra med medveten obstruktion.
Om Kasich hämtar upp kraftigt nu så kan jag bli mer positiv till att ta honom som en slags kompromisskandidat, men annars kommer ju signalen inför framtiden att bli att GOP-medlemmarna kan rösta på vem fan de vill, i slutändan bestämmer partitoppen ändå.
Sedan tar jag personligen Kasich av dessa tre kandidater i nuläget, men jag är ju inte GOPs väljarbas.