Citat:
Ursprungligen postat av
U-Fig
Vad säger vi om femmor i de olika lagen? Enligt betygsättningen i inlägget ovan.
Rogne (IFK), Christiansen (MFF), fler? Adu sade vi förra året men tveksamt om han fortfarande förtjänar en femma. Vibe, Bahoui, m. fl., har lämnat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ernst.Hugo
Rosenberg (minus armbågar) och Berget snuddar vid femmor?
Dock kan jag störa mig lite på benämningen landslagsklass, eftersom det inte betyder vad det gjorde förr (jag menar, beviseligen håller Lewicki, Yotun m.fl. tillräckligt hög nivå för resp. landslag). Femman för mig betyder snarare topp 5-10 i Allsvenskan.
Nu diskuterar jag ordets betydelse, snarare än vem som förtjänar vad. Sorry.
Helt ok, jag håller med om att benämningen inte riktigt är så bra, men jag tolkar det lite som "bra nog att kunna vara helt ordinarie i det svenska landslaget (eller landslag på samma nivå)". Därför ger jag t ex inte Aleesami eller Salomonsson femmor (eller Hjörtur för den delen).
Jag tycker också att det max är någonstans runt fem spelare i Allsvenskan som vanligen håller den klassen.
Ranegie och Elm så som deras senaste säsonger sett ut är då absolut inte femmor.
Rogne, Christiansen (sett för lite för att kunna bedöma det), Ofori, Claesson och Rosenberg kanske är en bra kvintett, med något möjligt tillägg.
/feldgrau